بانک سوال دبستان گرمه

بانک نمونه سوال ابتدایی متوسطه اول و دوم پایان نامه مقاله تحقیق کارآموزی کارورزی طرح توجیهی کار آفرینی پروژه

بانک سوال دبستان گرمه

بانک نمونه سوال ابتدایی متوسطه اول و دوم پایان نامه مقاله تحقیق کارآموزی کارورزی طرح توجیهی کار آفرینی پروژه

دانلود تحقیق آماده قالب word با عنوان بررسی عوامل موثر بر سطح یادگیری درس ریاضی ۶۰ ص

چکیده: 

ما در این تحقیق آماری به بررسی عوامل موثر بر یادگیری درس ریاضی در سطح دبیرستان های دوشهرستان گرمه و جاجرم پرداخته ایم. 

با وجود اینکه متغییر های زیادی در سطح یادگیری دانش آموزان وجود دارد، ما فقط بعضی از آنها را مورد بررسی قرار داده ایم. متغییر های مورد بررسی ما در این تحقیق شامل: کتاب،محیط آموزشی، معلم و دانش آموز می باشد.که هر کدام اینها خود شامل چندین متغییر است.  

 

 

ا لف)- کتاب: 1-کتاب های تالیفی آموزش و پرورش  2-کتاب های کمک آموزشی  

ب)- محیط آموزشی: 1- محیط آموزشی که دانش آموز در آن تحصیل می کند. 2- امکانات آموزشی (کتابخانه، سی دی های آموزشی و...) 

نحوه برنامه ریزی هفتگی درس ریاضی 

ج)- معلم: 1- تخصص و سطح علمی معلم 2- اخلاق و شیوه تدریس معلم 

د)- دانش آموز: 1- میزان علاقه مندی دانش آموز به درس ریاضی 2- مطالعه درس ریاضی قبل از تدریس 3- فعالیت های گروهی 4- آموخته های گذشته دانش آموز 

پس از تعیین متغییرها با استفاده از پرسشنامه ی طراحی شده به جمع آوری اطلاعات پرداختیم. این پرسشنامه بین 100 نمونه ی آماری شامل 50دانش آموز پسر و 50 دانش آموز دختر به صورت تصادفی در مدارس شهرستان های گرمه و جاجرم توزیع گردید و سپس اطلاعات جمع آوری شده از طریق پرسشنامه را با استفاده از نرم افزار spss آنالیز نموده ایم.

 مقدمه

آمار چیست؟ 

بیشتر مردم  با کلمه آمار به مفهومی که برای ثبت و نمایش اطلاعات عددی به کار می رود آشنا هستند 

آمار، به طور عمده با وضعیتهایی سرو کار دارد که در آنها وقوع یک پیشامد به طور حتمی قابل پیش بینی نیست. 

استنتاجهای آماری غالبا غیر حتمی اند، زیرا مبتنی بر اطلاعات ناکاملی هستند. 

موارد دیگری از عدم حتمیت وقتی پیش می آید که مشاهدات مکرر بر روی یک پدیده نتایج متفاوتی به دست دهند، حتی اگر سعی کنیم عوامل موثر بر پدیده ای را که قرار است مشاهده شود کنترل کنیم. 

آمار مجموعه ای از مفاهیم و روشهاست که در هر زمینه پژوهش، برای گرد آوری و تعبیر اطلاعات مربوط به آن و انجام نتیجه گیریها، در شرایطی که عدم حتمیت و تغییر وجود دارد، به کار می رود. 

معادل کلمه آمار در زبان انگلیسی   statistics   است که  از لحاظ تاریخی، از کلمه لاتین state  مشتق شده و یکی از معانی کلمه اخیر، دولت است.

اکثر افراد معمولی هنوز این تصور غلط را درباره آمار دارند که آن را منحصر به ستون های عددی سر گیجه آور و گاهی یک سری شکلهای مبهوت کننده میدانند. 

بنابراین یادآوری این نکته ضروری است که نظریه و روشهای جدید آماری از حد ساختن جدولهای اعداد و نمودارها بسیار فراتر رفته اند. آمار به عنوان یک موضوع علمی، امروزه شامل مفاهیم و روشهایی است که در تمام پژوهشهایی که مستلزم جمع آوری داده ها به وسیله یک فرایند آزمایش و مشاهده و انجام استنباط و نتیجه گیری به وسیله تجزیه و تحلیل این داده ها هستند، اهمیت بسیار دارند. نمایش های عددی به صورت جنبه ای از آمار در آمده اند. 

 جامعه آماری:

به مجموعه ای از افراد یا اشیاء که موضوع یا موضوعاتی در موردشان بررسی می شود جامعه آماری می گویند.     

نمونه آماری:

بخشی از جامعه انتخاب میشود و مطالعه روی آن بخش انجام می گیرد،این بخش از جامعه را نمونه می نامند.یک نمونه باید بتواند خصوصیات جامعه را تصویرکند (مشت نمونه خروار است) ولازمه این امرتصادفی بودن آن است.یک نمونه آماری باید تصادفی  باشد یعنی این که همه اعضای جامعه شانس انتخاب داشته باشند و این شانس برای همه اعضای جامعه یکسان باشد.

 داده (Data) :

  به اطلاعات عددی یا غیر عددی که از یک مطالعه آماری به دست می آیند داده آماری می گویند.

البته میتوان داده های غیرعددی را به کمک مقیاسها به داده های عددی تبدیل نمود.

برای یک مطالعه آماری نیاز است که اطلاعات را از نمونه مورد نظر جمع آوری نموده و تجزیه و تحلیل کنیم.

روش جمع آوری داده

از طریق پرسشنامه

پس از این که همه مراحل قبلی برای یک مطالعه آماری انجام شد و داده های مورد نظر بدست آمدند باید بتوانیم داده ها را خلاصه ومشخصه های آن را بدست آوریم. 

 نتیجه ای که از آنالیز داده ها گرفته شد به شرح زیر می باشد:

1- جنسیت: نمونه آماری گرفته شده شامل 50 دانش آموز پسر و 50 دانش آموز دختر بوده است.

2- سن: فاصله سنی دانش آموزان 14تا 18 سال بوده و میانگین سنی این دانش آموزان 10/16 و همچنین بیشترین تعدادی که پرسشنامه ها را پاسخ داده اند افراد با سن 16 سال بوده اند.

3- پایه تحصیلی: در سه پایه اول،دوم و سوم دبیرستان که 29 نفر از آنها دانش آموزان پایه ی اول دبیرستان، 34 نفر دانش آموزان پایه دوم و 37 نفر دانش آموزان پایه سوم بوده اند.

4- رشته تحصیلی: اول، رشته ریاضی و فیزیک و رشته علوم تجربی،که دانش آموزان پایه اول 29 نفر، دانش آموزان رشته ریاضی و فیزیک 36 نفر و دانش آموزان رشته علوم تجربی 35 نفر بوده اند.  

5- نمره: نمرات دانش آموزان در فاصله ی صفر تا بیست بوده است. میانگین نمرات 45/14،بیشترین نمرات 15 بوده است. 

متن کامل را پس از پرداخت وجه می توانید دانلود نمایید.لطفا مشخصات خواسته شده را جهت پیگیری پرداخت دقیق وارد نمایید.
نوع فایل : word  فایل زیپ شده
تعداد صفحات 60
حجم :  760   kb
مبلغ قابل پرداخت 50000  ریال
پس از پرداخت موفق وجه به صورت خودکار به صفحه دانلود هدایت می شوید و می توانید فایل را دانلود کنیددر صورت هرگونه مشکل با پشتیبانی 09357668326 تماس بگیرید.
نام و نام خانوادگی :

ایمیل :

موبایل :

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد