چکیده
مدارس شبانهروزی اولینبار در سال 1354 در ایران تاسیس شدند. تعداد این مدارس 9 باب در 9 استان کشور و تعداد کل دانشآموزان این مراکز حدود هزارو 300 نفر بود. این مدارس به تدریج مورد استقبال روستاییان و عشایری قرار گرفت که پیش از این مجبور بودند فرزندان خود را برای ادامه تحصیل به شهر بفرستند. در سال 57 که انقلاب رخ داد، تعداد مدارس شبانهروزی به 65 واحد رسیده بود. بعد از انقلاب با رویکرد افزایش پوشش تحصیلی و عدالت آموزشی، این مدارس توسعه پیدا کردند.
واژه های کلیدی:
مدارس شبانه روزی، پیشرفت تحصیلی، آموزش راهنمایی،
مقدمه :
به منظور توسعه امکانات آموزشی وپرورشی وایجادفرصت تحصیلی برای دانش آموزان روستاهای پراکنده وکم جمعیت وهمچنین توسعه آموزشهای فنی وحرفهای در رشتههایی که نیازبه حضور مستمر و مداوم دانش آموز دارد مدارس شبانه روزی با رعایت مفاداین اساسنامه تأسیسمیگردد.
فصل اول:کلیات
ماده 1- در مدرسه شبانه روزی حضوردانش آموزان بابرنامهای مشخص به صورت تمام وقت(24ساعت درشبانه روز) خواهد بود.
ماده 2- اهداف:
در مدارس شبانهروزی علاوه براهداف عمومی آموزشی وپرورشی،تحقق هدفهای زیردنبال میشود:
1- افزایش درصد پوشش تحصیلی دانش آموزان روستایی،عشایری ومناطق محروم وجلوگیری از هدر رفتن استعدادها وتوانائیهای نوجوانان مناطق مذکور.
2- ارتقاء سطح کیفیآموزش وکاهش افت تحصیلی .
3- فراهم کردن زمینههای مناسب برایتربیت دانش آموزان بابهرهگیری ازاوقات فراغتآنان.
4- پیشگیری ازتبعات اخلاقی واجتماعی ناشی ازمهاجرت دانشآموزان روستایی به مراکز شهری .
5- استفاده بهینه ازنیروی انسانی وامکانات و اعتبارات آموزش وپرورش درمناطق کمجمعیت .
6- فراهمکردن زمینه تربیت نیروی انسانی مورد نیاز مناطق محروم وعشایری از بین دانشآموزان بومی .
ماده3- مواد درسی وبرنامه ومحتوای آموزشی وآیین نامه امتحانات مدارس شبانه روزی در هردوره و رشته تحصیلی همانندمدارس عادی میباشد.
تبصره- مدارس شبانهروزی میتوانندعلاوه بر برنامههای مصوب تا سقف 6 ساعت در هفته متناسب با نیازهای محلی کلاسهای فوق برنامه اجرا نمایند.
متن کامل را پس از پرداخت وجه می توانید دانلود نمایید
نوع فایل : word فایل زیپ شده
تعداد صفحات 60
حجم : 74 kb
مبلغ قابل پرداخت 50000 ریال
پس از واریز وجه به صورت خودکار به صفحه دانلود هدایت می شوید در صورت هرگونه مشکل با پشتیبانی 09357668326 تماس بگیرید
http://nyfiresh.blogsky.com