چکیده
کسی نمیتواند منکر این واقعیت باشد که نهاد مقدس امور تربیتی که صدقه جاریه شهیدان رجایی و باهنر است، در طول دوران پس از پیروزی انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی و پس از آن، به علت وجود خطراتی که از جانب احزاب ضد انقلاب، انقلاب و به ویژه جوانان و دانشآموزان عزیز کشور را تهدید میکرد، پرونده درخشانی از خود نشان داده است؛ همین مطلب میتواند به عنوان مهمترین دلیل تأسیس این نهاد مد نظر قرار گیرد. و دقیقاً به همین دلیل مقام معظم رهبری درباره اهمیت احیای امور تربیتی فرمودند: «اگر امورتربیتی قبلاً هم تشکیل نشده بود، امروز باید تأسیس میشد.»
این سابقه موفق از یک سو و ضرورت توجّه جدی به مقوله پرورش نسل آینده ساز انقلاب از سوی دیگر، این سؤال را پیش میکشد که با توجه به ساختارهای گوناگون فرهنگی و اجتماعی جامعه و نیازهای مختلف قشر وسیع جوانان و نوجوانان امروز و همچنین گسترش انواع تهدیدهای دشمنان انقلاب اسلامی، آیا وضعیت کنونی سیاستهای کلی آموزش و پرورش و نوع برنامهریزیها و فعالیتهای امور تربیتی متناسب با نیازهای امروز طراحی و اجرا میشود؟
کلیدواژه
پرورش ، آموزش ، دانش آموز ، مدرسه
مقدمه
اگر بخواهیم حوزه برنامهریزی و فعالیتهای معاونت پرورشی امروز را مورد آسیبشناسی و نقد و بررسی قرار دهیم باید به محورها و موضوعات مختلفی اشاره کنیم ولی با توجه به مجال اندک پیش آمده فقط به جدیترین مساله و آسیب این معاونت میپردازیم و آن جدایی سیاستها و برنامهریزیها و فعالیتهای معاونت پرورشی از سایر حوزههای پژوهشی، آموزشی و اجرایی وزارت آموزش و پرورش است، به گونهای که اغلب فعالیتهای معاونت پرورشی به صورت مستقل از معاونتهای آموزشی و پرورشی و نیروی انسانی انجام میگیرد.
متن کامل را پس از پرداخت وجه می توانید دانلود نمایید
نوع فایل : word فایل زیپ شده
تعداد صفحات 60
حجم : 280 kb
مبلغ قابل پرداخت 50000 ریال
پس از واریز وجه به صورت خودکار به صفحه دانلود هدایت می شوید در صورت هرگونه مشکل با پشتیبانی 09357668326 تماس بگیرید
http://nyfiresh.blogsky.com