بانک سوال دبستان گرمه

بانک سوال دبستان گرمه

بانک نمونه سوال ابتدایی متوسطه اول و دوم پایان نامه مقاله تحقیق کارآموزی کارورزی طرح توجیهی کار آفرینی پروژه
بانک سوال دبستان گرمه

بانک سوال دبستان گرمه

بانک نمونه سوال ابتدایی متوسطه اول و دوم پایان نامه مقاله تحقیق کارآموزی کارورزی طرح توجیهی کار آفرینی پروژه

بیانیه کانون صنفی معلمان تهران پیرو توهین های بی اساس جناب نوبخت به معلمان

 آقای #نوبخت_متشکریم !


متشکریم از این که برای نخستین بار صادقانه دیدگاه خود را درباره ی آموزش و پرورش و معلمان ابراز نمودید. پیش از این تشکل های صنفی و صاحب نظران بارها اعلام 

 نموده بودند که نگاه دستگاه های تصمیم گیر و برنامه ریز نسبت به آموزش و پرورش نگاهی مصرفی است و تصور می کنند بودجه ای که با هزاران ایراد و کسری و تأخیر به بخش آموزش کشور می دهند، حکم صدقه دارد و برای رفع بلا است. اکنون سخنان برخلاف همیشه، دور از تکلف شما مشخص نمود تشکل ها اشتباه ننموده و شما حتی از این که مبالغی را که باید به روز پرداخت می شده است،پس از چند سال تأخیر به آموزش و پرورش پرداخت نموده اید،آن هم البته ناقص، ناراحت و گله مند هستید.

متشکریم از این که چه در زمانی که در مجلس بودید و چه اکنون که در سازمان برنامه حضور دارید، همواره بودجه ی آموزش و پرورش مبتنی بر برآوردهای نادرست و با کسری فراوان بسته شده است. همان میزان نیز یا به طور کامل تخصیص داده نشده و یا در صورت ابلاغ، به موقع تأمین اعتبار نشده است و شما اینک بابت کم کاری های خود و کارشناسان محترم، از آموزش و پرورش و معلمان گله مند هستید و منت گذار. بد نیست پیش از هرگونه اظهار نظر به پاسخ این پرسش بیندیشید که چه بسا این نابسامانی ها ریشه در برآورد نادرست بودجه ی آموزش و پرورش در سازمان تحت نظارت شما داشته باشد. کسانی که آ.پ و مسائل آن را لمس نکرده و نمی شناسند. حتی نمی توانند به درستی برای آن هزینه یابی کنند. به عنوان مثال سال هاست چالشی میان والدین و کارکنان مدارس به وجود آمده که ریشه در برآورد نادرست هزینه های مربوط به سرانه ی دانش آموزی دارد- البته بماند که همان میزان ناچیز نیز کامل پرداخت نمی شود. تا جایی که مدیران مدارس به جای تمرکز بر امور آموزشی، ناچارند برای تأمین هزینه های اولیه ی مدارس به لطایف الحیلی از والدین پول دریافت کنند. 

متشکریم ازاین که پس از ساعت ها تلاش صادقانه ی نمایندگان تشکل های صنفی معلمان برای بیان تنها برخی از کاستی های موجود در آموزش و پرورش در قالب بندهایی برای برنامه ششم طبق خواسته ی خود شما، در آن چیزی که به نام برنامه به مجلس ارائه دادید تنها یک بند در ارتباط با آموزش وجود داشت آن هم مربوط به خصوصی سازی بود.

متشکریم از این که در ماه پایانی سال تحصیلی 95-96 لطف نموده و حق التدریس سه ماهه ی اول این سال را پرداخت نمودید و اگر ناراحت نمی شوید هنوز شش ماه بدهکارید. البته معلمان حاضرند همان را نیز به سازمان تحت مدیریت(؟!) شما برگردانند تا به کارکنان عزیز خود یا برخی وزارت خانه های معزز دیگر بابت اضافه کاری های انجام نداده ای که در پایان هرماه لازم است به موقع به حسابشان واریز شود، بپردازید. مزایایی که در اغلب موارد از حقوق ماهانه ی بسیاری از معلمان افزون تر است. مزایایی که برای آنان به حق تبدیل شده و برای معلمان – این فرزندان ناخلف! – ناحق و نارواست.  

متشکریم از این که به وعده های صادقانه و مکرر خود به بازنشستگان آموزش و پرورش عمل نموده و همسان سازی حقوق آنان با شاغلین را اجرایی نموده و مشکلات ناچیز بودن حقوق و ناکارآمد بودن بیمه ی آنان را کاملا (!) برطرف نمودید. 

و البته متأسفیم از این که وزارت آموزش و پرورش که روابط عمومی آن به خواسته ی وزیر فورا نسبت به یک یادداشت کوتاه انتقادی نسبت به وزیر در یک روزنامه، واکنش نشان می دهد نسبت به این سخنان با آن ادبیات تحقیر آمیز و غیر منصفانه اش، هیچ عکس العملی ندارد. آن جا که باید از حقانیت کارکنان خود به ویژه معلمان دفاع نماید، مانند همیشه خاموش است و خاضع.  

کانون صنفی معلمان تهران (1396.3.28)