بانک سوال دبستان گرمه

بانک سوال دبستان گرمه

بانک نمونه سوال ابتدایی متوسطه اول و دوم پایان نامه مقاله تحقیق کارآموزی کارورزی طرح توجیهی کار آفرینی پروژه
بانک سوال دبستان گرمه

بانک سوال دبستان گرمه

بانک نمونه سوال ابتدایی متوسطه اول و دوم پایان نامه مقاله تحقیق کارآموزی کارورزی طرح توجیهی کار آفرینی پروژه

دانلود تحقیق آماده رشته کامپیوتر قالب word با عنوان تاریخچه ای بسیار مختصر از کامپیوتر ۱۵ ص

تاریخچه ای بسیار مختصر از کامپیوتر 

سرعت پیشرفت کامپیوترهای جدید غیر قابل باور شده است اولین کامپیوتر دیجیتال بزرگ در سال 1937 توسط پرفسور Howdrd Aiken ازدانشگاه هاروارد ارائه شد آی بی ام در سال 1944 این کامپیوتر را ساخت . کامپیوتر مزبور ماشین حسابی با کنترل خودکار مراحل محاسبه به شمار امده و Mdrk1 نامیده می شد . این کامپیوتر که پیشرفتهای قسمتهای ان مکانیکی بود از 750000 قطعه ساخته شده بود . ارتفاع کامپیوتر مزبور 17 متر و وزن آن بیش از 5 تن بود .

 

 

عمل ضرب ساده با این کامپیوتر حدود 6 ثانیه طول می کشید (کامپیوترهای جدید مبنی بر پنتیوم این کار را در حدود 10000000/1 ثانیه انجام می دهند ) در سال 1947 کامپیوتر Mdrk توسط Aiken ساخته شدو کامپیوتر 66 EC آی بی ام نیز در سال 1947 به پایان رسید . بالاترین سرعتی که در این ماشینها به دست آمد یک عمل ضرب در ثانیه بود . اولین کامپیوتر الکترونیکی (بدون استفاده از قطعه های مکانیکی  ) در زمستان سال 1945-1944 ساخته شد . کامپیوتر مزبور ENTAC (سر نام کلمه های Electronic Numericdi Intesrdtor) نام داشت ENTAC می توانست تا 300 عمل را در ثانیه انجام دهد اما هنوز هم به صورت هیولایی عظیم بود . یعنی از حدود 18000 لامپ خلاء تشکیل شده بود طراحی این نوع ماشینها همچنان به پیشرفت خود ادامه داد و در سال 1950 کامپیوتر صنعت پیشرفته ای به شمار می آمد در سال 1960 بیش از 5000 کامپیوتر در سر تاسر دنیا وجود داشت .

اختراع ترانزیستور در سال 1947 (که نوع الکترونیکی کوچک می باشد ) جرقه ای انقلابی در طراحی کامپیوتر ایجاد کرد در اواخر دهه 1950 دیگر ترانزیستورها          می توانستند جایگزین لامپهای خلاء در کامپیوتر شدند از انجا که ترانزیستورهای اولیه فضایی در حدود 200/1 لامپهای خلاء را اشغال می کردند نه تنها کامپیوترها کوچکتر شدند بلکه عملکرد آنها نیز سریعتر شد زیرا در این حالت دیگر الکتریسته مسیر چندان طولانی را نمی پیمود . کامپیوترهای مبتنی بر ترانزیستورهای نیمه هادی می توانستند تا 100000 عمل ضرب را در ثانیه انجام دهند همچنین عملکرد آنها نسبت به کامپیوترهای مبتنی بر لامپهای خلاء قابل اطمینان تر بود .

در دهه 1970 این قالیت به دست امد که بتوان دهها هزار و شاید صدها هزار ترانزیستور را بر روی تراشه سیلیکونی کوچکی قراردهند ، که حجم آن از ناخن انگشت شصت بزرگتر نباشد این قطعه ها که ((مدار های مجتمع )) نامیده می شدند انقلاب دیگری در طراحی کامپیوتر ایجاد کردند به این ترتیب ایجاد دنیای کامپیوترهای شخصی امکان پذیر شد .

در سال 1981 آی بی ام اولین کامپیوتر شخصی خود را معرفی کرد به طور خلاصه از ان زمان تا کنون کامپیوترهای شخصی 5 نسل را پست سر گذاشته اند که در هر نسل عملکرد و قابلیتهای آنها پیشرفت کرده است امروزه کامپیوترهایی که از چمدان معمولی بزرگتر نیستند می توانند بیش از 100 میلیون عمل ضرب را در ثانیه انجام دهند .

ساخت شبکه با استفاده از خطوط برق 

با خطوط موجود در خانه یک شبکه کامپیوتری بسازید 

در نظر اول استفاده از خطوط 220 ولتی برق خانه برای سال داده ها ما بین کامپیوترهای مختلف خانه شاید مسخره و ناممکن جلوه کند اما فناوری ساخت شبکه با خطوط برق دقیقاً همین کار را انجام می دهد ارزانترین نوع ساخت شبکه نسبت سریعترین هم نسبت اما چند مزیت نسبت به فناوری های شبکه سازی اترنت (Ethernet) خط تلفن ،‌یا بی سیم دارد .

متن کامل را پس از پرداخت وجه می توانید دانلود نمایید.لطفا مشخصات خواسته شده را جهت پیگیری پرداخت دقیق وارد نمایید.

نوع فایل : word  فایل زیپ شده

تعداد صفحات 15 

حجم :  15   kb

مبلغ قابل پرداخت 15000  ریال

پس از پرداخت موفق وجه به صورت خودکار به صفحه دانلود هدایت می شوید و می توانید فایل را دانلود کنید در صورت هرگونه مشکل با پشتیبانی 09357668326 تماس بگیرید.

نام و نام خانوادگی :

ایمیل :

موبایل :