بانک سوال دبستان گرمه

بانک سوال دبستان گرمه

بانک نمونه سوال ابتدایی متوسطه اول و دوم پایان نامه مقاله تحقیق کارآموزی کارورزی طرح توجیهی کار آفرینی پروژه
بانک سوال دبستان گرمه

بانک سوال دبستان گرمه

بانک نمونه سوال ابتدایی متوسطه اول و دوم پایان نامه مقاله تحقیق کارآموزی کارورزی طرح توجیهی کار آفرینی پروژه

دانلود تحقیق آماده قالب word با عنوان مطالعات و کتاب در مشهد 100 ص

بافت کالبدی 

بافت کالبدی شهر ، بازتاب و مظهر مرسوم و عینی تاثیرات پیچیده و متقابل عوامل و نیروهای متعدد و تغییر و تحولات آنها در طول زمان است . از جمله این عوامل و نیروها عبارتند از : شرایط طبیعی ، جغرافیایی ، خصوصیات اجتماعی و فرهنگی مردم و شیوه های مرسوم زندگی فردی و اجتماعی ، وضع اقتصادی مردم و دولت ، وسعت و جمعیت شهر و سطح تکنولوژی و شیوه های رایج و مرسوم معماری و ساختمان . 

 

 

بر مبنای عوامل یاد شده می توان بافت کالبدی شهر مشهد را به بافت سنتی

 ( شامل هسته قدیمی شهر ، در اطراف حرم مطهر امام رضا ( ع ) و در بخش مرکزی شهر مشهد ) بافت میانی ( شامل دو قسمت ، یکی در شمال و شمال غرب و دیگری در جنوب و جنوب شرق هسته قدیمی شهر ) ، بافت شطرنجی 

( شامل کلیه بخش های داخل محدوده شهر ، بجر بافت سنتی و میانی با تراکم های زیاد ، متوسط و کم ) ، الگوی آپارتمانی ( عمدتا مجتمع های آپارتمانی که توسط آستان قدس و یا سازمانها و موسسات دولتی یا وابسته به دولت احداث شده اند . ) و بافت حاشیه ای ( شامل قسمت هایی در حاشیه شمال ، شامل شرق و جنوب شرق و در خارج از مرز و محدوده قانونی شهر ) طبقه بندی کرد. 


شالوده های تجاری شهر 

به دلیل فرسوده بودن بافت قدیمی و تغییر و تحولاتی که در هسته قدیمی شهر مشهد به خصوص در دهه های اخیر رخ داده است ، از راسته بازارهای قدیمی آن مانند بازار سرشور ، بازار عباسقلی خان ، و ... به جز کالبدی نامناسب و فرسوده ، چیزی باقی نمانده است . 

در حال حاضر الگوی کاربری تجاری در شهر مشهد عمدتا بصورت شکل گیری راسته های تجاری و ایجاد پاساژ ها در راستای عمود بر آن می باشد ، که در این حالت راهها با کاربریهای تجاری ، عموما از نوع پوشاک ، لوازم منزل ، مواد خوراکی ، اغذیه فروشی ها و ... ادغام شده و به عنوان فضاهایی برای گذراندن اوقات فراغت به صورت گردش و خرید مورد توجه و استفاده شهروندان واقع می شوند ؛ به خصوص در نواحی مرکزی شهر این راسته ها به دلیل ارائه سوغات و اجناس مورد علاقه و نیاز زائرین یکی از مکانهای پر تردد و پر جاذبه می باشند . مهمترین این راسته ها عبارتند از : خیابان خسروی و خسروی نو . خیابان نادری ، خیابان طبرسی ، پائین خیابان ، خیابان تهران ، خیابان امام خمینی ، خیابان سعدی ،  دروازه طلائی ، خیابان دانشگاه ، خیابان احمد آباد ، خیابان راهنمائی ، بلوار سجاد ، آزاد شهر و .... 

همچنین برای گذر صرفا پیاده با کاربری تجاری یا به اصطلاح mall در شهر مشهد به خیابان جنت می توان اشاره کرد . این خیابان از شمال به بلوار مدرس یا دروازه طلائی ، از شرق به خیابان دانشگاه از غرب به خیابان امام خمینی  

( ارگ سابق ) و از جنوب به خیابان دکتر چمران و باغ ملی منتهی می شود . 

این خیابان در گذشته به دلیل عرض کم و انباشتگی مراکز تجاری و عمده شهر به پاتوق یا محلی برای گشت و گذار و اوقات فراغت شهروندان تبدیل شده بود . تا پیش از پیاده سازی این محور تداخل حرکت پیاده و سواره به حدی بود که حرکت در آن مختل می شد و از انجا که به موازات خیابان جنت دسترسی سواره مناسب وجود دارد ، حذف حرکت سواره هیچ گونه تاثیری در حرکت و ترافیک پیرامون این معبر ایجاد نکرد ، به همین دلیل به راحتی نقش یک محور ویژه پیاده را پذیرفت . 

الگوی دیگر کاربری تجاری در شهر مشهد ، مجتمع های تجاری در مقیاس شهری می باشند که از آن جمله می توان به زیست خاور واقع در خیابان کوهسنگی نزدیک به میدان تقی آباد ، بازار بزرگ بین المللی در تقاطع بلوار خیام شمالی با جاده کمربندی صد متری ، مجتمع تجاری بازار مرکزی در چهارراه شهدا و مجتمع تجاری نصر در میدان توحید و مجتمع گوهرشاد در بلوار شهید صادقی ( بلوار سازمان آب ) و مجتمع تجاری پروما در میدان جانباز اشاره کرد . همچنین بازار رضا در حد فاصل دو میدان بیت المقدس 

( فلکه آب )  و میدان هفده شهریور ، بافاصله بسیار کم با حرم مطهر ، به عنوان بازار زیارتی با شکل معماری شبیه به بازارهای سنتی از جمله مهمترین فضاهای تجاری شهر مشهد به خصوص برای زائرین می باشد . 


شالوده های فرهنگی 

کاربری فرهنگی شامل سینما ، سالن اجتماعات و کتابخانه ها  و نمایشگاه ها و موزه ها و همچنین آثار تعریفی و کانونهای اسلامی است . در شهر مشهد 9 سینما با 5902 متر مربع زمین و 10946 متر مربع زیر بنا وجود دارد که در مجموع ظرفیت 8544 نفر را دارد . سرانه این کاربری معادل 1% متر مربع است . سالن اجتماعات زمینی به مساحت 800 متر مربع دارد و دارای سرانه بسیار اندکی است .از مجموع 15 کتابخانه شهر 6 کتابخانه مربوط به کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است و 9 کتابخانه جنبه عمومی دارد . مساحت این کتابخانه ها در مجموع 20579 متر مربع با زیر بنائی معادل 9505 متر مربع است . بزرگترین کتابخانه شهر متعلق به آستان قدس است که ... است . تعداد کل کتابهای کودکان و نوجوانان نیز می باشد . موزه ها و ... مجموع 7088 متر مربع مساحت دارند . آثار تاریخی حافظت شده در شهر مشهد عبارتند از : .... ، بقعه پیرپالاندوز ، بقعه گنبد سبز ، بقعه مزار خواجه ربیع ، مسجد شاه ( سابق ) .... عباسقلی خان و مصلی پائین خیابان مشهد . 

توزیع کاربری های فرهنگی شهر که بیشتر در نواحی مرکزی شهر قرار گرفته اند . در نقشه توزیع کاربری های فرهنگی نشان داده شده است . 



وضعیت کتابفروشی های مشهد  

شهر مشهد به دلایل وجود حوزه علمیه و دانشگاه فردوسی و سایر دانشگاه ها و جمعیت دو میلیونی و هم چنین سازمان آستان قدس که بخشی از فعالیت های آن چاپ و انتشار کتاب است . از این حیث در کشور جایگاه بالائی دارد ، لیکن عرضه کتاب در کتابفروشی ها در این شهر نیز همچون سایر شهرهای کشور با محدودیت هایی مواجه است در شهر مشهد عمده کتابفروشی ها در مرکز شهر و یا پیرامون مراکز دانشگاهی و مدارس علوم دینی تمرکز یافته اند ، نظیر اطراف حرم مطهر و خیابان سعدی ، امام خمینی و دانشگاه و مصافا اینکه در همین محدوده کوچک نیز بازار خاصی برای عرضه کتاب وجود ندارد بلکه کتابفروشی ها به لحاظ مکانی کاملا پراکنده هستند . اگر چه تهیه کتاب امری است که کتابخوانهای واقعی را به سوی خود می کشاند لکن شکی نیست که پراکندگی وسیع کتابفروشی ها و عدم وجود بازار خاص کتاب باعث می شود تا از ایجاد رغبت در بین بسیاری از افراد تازه کتابخوان و یا کسانی که بالقوه آمادگی کتاب خریدن و کتاب خواندن را دارند جلوگیری شود . از فروشگاه های لوازم التحریر که گاهی کتاب محدودی را ( عمدتا آموزشی ، کودکانه و بعضا رمان عرضه می کنند ) که در سطح شهر پراکنده اند بگذریم در اکثر مناطق پر جمعیت و وسیع این شهر بزرگ کتابفروشی وجود ندارد . 

ایجاد محل هایی برای ارائه خدمات به خریداران در محل تجمع کتابفروشی ها ، کتابخانه ها و ... نیز می تواند به کارآمد بودن چنین سیستمی کمک بیشتری نماید . لازمه ایجاد چنین مرکزی استفاده از متخصصان اطلاع رسانی کامپیوتر و صاحب نظران را می طلبد . 

فراهم آوردن امکان حمل و نقل ارزان کتاب برای کتابفروشی ها . 

ایجاد یک نشریه متعلق به تمام دست اندرکاران کتاب خراسان جهت منعکس کردن مسائل کتاب از سوی مرکز پیشنهادی یا تشکیلات منفی و یا اداره کل فرهنگ ، ضروری به نظر می رسد . 

ایجاد مرکزی برای هماهنگی فعالیت های دست اندرکاران کتاب ( ناشرین، چاپخانه ها ، کتابفروشیها و .... ) 

در حال حاضر اتحادیه های مذکور جدا از هم به فعالیت مشغولند . اگر مرکز یا حداقل کمیته ای متشکل از نمایندگان ، طراحان و دیگر دست اندرکاران کتاب تشکیل گردد می توانند از نیازهای یکدیگر آگاه گشته و در زمینه های مختلف صنعت نشر تفاهم بیشتری برقرار گردد . 

اختصاص سهمیه ای برای تبلیغ کتاب در شبکه های استانی و کشوری صدا و سیما با هزینه های پائین در حد توان ناشران و اختصاص گوشه ای از صفحات روزنامه ها به این امر . علاوه بر اینکه یک تشویق به کتاب خوانی می باشد . خدمت بزرگی نیز به فروش کتاب ناشران خواهد بود . در استان خراسان به طور متوسط روزانه 2 کتاب منتشر می شود و در واقع هر روزنامه استانی کافی است روزی برای یک کتاب تبلیغ کند . استفاده از سایر روشهای تبلیغی نیز به فروش کتاب کمک می کند . 

تاسیس یک مرکز پخش فعال با حمایت های دولتی به نحوی که به صورت عادلانه به امر توزیع کتب ناشران در سطح استان خراسان و کشور بپردازند . 

افزایش و گسترش کتابخانه های عمومی و تجهیز آن با کتب ناشران ، حتی استفاده از اتوبوسهای از رده خارج ، سوله های کوچک و هر وسیله ای برای تبدیل به کتابخانه سیار و دائم در نقاط مختلف شهر و انتخاب کتاب با توجه به ویژگی های فرهنگی و سنی محل صورت گیرد و تسهیل ارتباط مستقیم با خواننده . 

متن کامل را پس از پرداخت وجه می توانید دانلود نمایید.لطفا مشخصات خواسته شده را جهت پیگیری پرداخت دقیق وارد نمایید.

نوع فایل : word  فایل زیپ شده

تعداد صفحات 100 

حجم :  124   kb

مبلغ قابل پرداخت 89000  ریال

پس از پرداخت موفق وجه به صورت خودکار به صفحه دانلود هدایت می شوید و می توانید فایل را دانلود کنید در صورت هرگونه مشکل با پشتیبانی 09357668326 تماس بگیرید.

نام و نام خانوادگی :

ایمیل :

موبایل :