بانک سوال دبستان گرمه

بانک سوال دبستان گرمه

بانک نمونه سوال ابتدایی متوسطه اول و دوم پایان نامه مقاله تحقیق کارآموزی کارورزی طرح توجیهی کار آفرینی پروژه
بانک سوال دبستان گرمه

بانک سوال دبستان گرمه

بانک نمونه سوال ابتدایی متوسطه اول و دوم پایان نامه مقاله تحقیق کارآموزی کارورزی طرح توجیهی کار آفرینی پروژه

دانلود تحقیق آماده قالب word با عنوان دوام بتن ۲۴ ص

دوام بتن

تا کنون طراحان سازه های بتنی بیشتر به مشخصات مقاومتی این ماده علاقه مند بوده اند ولی به دلایل گوناگون ، انها اکنون می باید برای دوام بتن نیز اهمیت ویژه ای قائل شوند . 

 

 

عموما آب در تمام شکلهای اسیب دیدگی بتن دخالت دارد و در اجسام متخلخل معمولا میزان تراوایی جسم ( در برابر آب ) شدت اسیب دیدگی را تعیین می نماید . 


تعریف

عمر خدمت دهی طولانی مترادف با دوام در نظر گرفته می شود.

دوام بتن سیمان پرتلند به توانایی آن برای مقاومت در برابر عوامل هوازدگی ، حمله شیمیایی ، سایش و یا هر فرآیندی که موجب آسیب دیدگی شود ، گفته می شود . بنابراین ، بتن بادوام ، بتنی است که شکل اولیه ، کیفیت و قابلیت خدمت دهی خود را در شرایط محیطیش حفظ کند . 


اهمیت

در حال  حاضر ، عموما پذیرفته شده است که در طراحی سازه ها ف می باید مشخصات دوام مصالح مورد نظر ، همانند سایر مشخصات و ویژگی های آن ، نظیر خواس مکانیکی و هزینه و قیمت اولیه ، مورد ارزیابی قرار گیرد . در ابتدا ، دوام بیشتر از نقطه نظر تاثیرات اقتصادی و اجتماعی ان مد نظر قرار می گیرد . افزایش روز افزون هزینه های تعمیر و جایگزینی سازه ها ف ناشی از خرابی مصالح ، بخش عمده ای از کل بودجه ساختمان سازی را به خود اختصاص می دهد . به عنوان مثال ، تخمین زده شده است که در کشورهای صنعتی بیش از 40 درصد کل منابع صنعت ساختمان در قسمت تعمیر و نگهداری سازه های موجود و کمتر از 60 درصد ان برای احداث ساختمانهای جدید بکار گرفته می شود . بهای روز افزون جایگزینی ها در سازه ها ، و تاکید فزاینده بر هزینه های مصرفی در طی طول عمر سازه به جای هزنیه های مصرفی اولیه آن مهندسان را مجبور می کند که دوام را جدی بگیرند.

حفاظت از منابع طبیعی از طریق بادوام تر ساختن مصالح در هر حال یک اقدام زیست محیطی می باشد . همچنین ، استفاده از بتن در محیطهای اسیب رسان روز به روز نیز توسعه می یابد . از جمله این محیطها ، سکوهای فراساحل ، مخازنی که برای نگهداری گازهای مایع در دماهای سرما زا بکار می روند و راکتورهای تحت فشار بالا ، در صنایع هسته ای ، را می توان نام برد . 

از انجا که مقاومت و تراوایی از طیق تخلخل مویینگی با هم رابطه دارند ، لذا عاملهایی که بر روی مقاومت بتن تاثیر می گذارند بر روی تراوایی هم تاثیر دارند . کاهش حجم منافذ مویینه بزرگ مثلا بزرگتر از nm 100 در ماتریس خمیر ، تراوایی را کاهش خواهد داد . این امر از طریق استفاده از نسبت کم آب به سیمان ، مقدار مناسب سیمان و تراکم و شرایط عمل اوری درست ، امکان پذیر خواهد بود . به طریق مشابه ، دقت کافی در اندازه سنگدانه و دانه بندی ، کرنشهای حاصل از جمع شدگی ناشی از خشک شدن و جمع شدگی حرارتی ، و اجتناب از بارگذاری قبل از موعد و بارگذاری بیش از حد ، از جمله گامهای ضروری برای کاهش ریزترکهای ناحیه انتقال ، که به نظر می آید که علت عمده تراوایی زیاد بتن در عمل باشند ، هستند . در خاتمه ، باید دانست که پیچ و خم مسیر جریان مایع ، که در امر تراوایی تعیین کننده است ، تحت تاثیر ضخامت قطعه بتنی نیز می باشد . 


آسیب دیدگی ناشی از فرسودگی سطحی

کاهش مستمر جرم سطح بتن می تواند بر اثر سایش فرسایش و خلا زایی اتفاق بیافتد . لغت سایش عموما به ساییدگی اصطکاکی خشک مانند سایش رو سازیها و کفهای صنعتی بر اثر عبور و مرور وسایل نقلیه اطلاق می شود . لغت فرسایش معمولا برای توصیف فرسودگی ناشی از عملکرد سایشی مایعات محتوی ذرات جامد معلق بکار می رود . فرسایش در سازه های هیدرولیکی مثلا در : روکش کانالها ، سر ریزها و لوله های انتقال آب یا فاضلاب ، اتفاق می افتد . یک حالت محتمل دیگر اسیب دیدگی سازه های هیدرولیکی اسیب دیدگی ناشی از خلا زایی است که مربوط هب کاهش جرم ناشی از تشکیل حبابهای بخار و گسیختگی متعاقب آن بر اثر تغییر جهت ناگهانی در ابهای با جریان سریع می باشد . 

خمیر سیمان سخت شده مقاومت زیادی در برابر ساییدگی ندارد . عمر خدمت دهی بتن می تواند به طور جدی تحت شرایط چرخه های مکرر سایش کوتاه گردد و این به ویه در هنگامی است که خمیر سیمان در بتن دارای تخلخل زیاد یا مقاومت کم بوده و محافظت این خمیر توسط سنگدانه هایی صورت گیرد که مقاومت سایشی کمی دارند و لذا این محافظت کافی نباشد .

متن کامل را پس از پرداخت وجه می توانید دانلود نمایید.لطفا مشخصات خواسته شده را جهت پیگیری پرداخت دقیق وارد نمایید.

نوع فایل : word  فایل زیپ شده

تعداد صفحات 24 

حجم :  21   kb

مبلغ قابل پرداخت 25000  ریال

پس از پرداخت موفق وجه به صورت خودکار به صفحه دانلود هدایت می شوید و می توانید فایل را دانلود کنید در صورت هرگونه مشکل با پشتیبانی 09357668326 تماس بگیرید.

نام و نام خانوادگی :

ایمیل :

موبایل :

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد