بانک سوال دبستان گرمه

بانک سوال دبستان گرمه

بانک نمونه سوال ابتدایی متوسطه اول و دوم پایان نامه مقاله تحقیق کارآموزی کارورزی طرح توجیهی کار آفرینی پروژه
بانک سوال دبستان گرمه

بانک سوال دبستان گرمه

بانک نمونه سوال ابتدایی متوسطه اول و دوم پایان نامه مقاله تحقیق کارآموزی کارورزی طرح توجیهی کار آفرینی پروژه

دانلود تحقیق آماده قالب ورد با عنوان ترمزهای دیسکی ۱۰۰ ص

ترمزهای دیسکی

نمونه اصلی ترمزهای دیسکی که در خودروها به کار می‌رود، «نوع نقطه‌ای» نامیده می‌شود؛ زیرا در این نوع ترمز، لقمه ترمزها فقط در قسمت کوچکی از سطح کار، اصطکاک به وجود می‌آورند (حدود 30 تا 50 درجه از محیط دیسک). این ترمز تشکیل یافته از یک

 

 

 کالیپر که در انتهای محور چرخ  محکم شده است. در داخل کالیپر ، لقمه ترمزها جای گرفته‌اند که چون پدال اعمال شود لقمه ترمز  را در اثر فشار ئیدرولیک به طرفین دیسک که به توپی چرخ محکم شده است، می‌فشارد. هنگامی که بار از روی ترمز برداشته می شود لقمه ترمزها در اثر واشر ارتجاعی به عقب برگشت داده می شود. 

در ترمزهای دیسکی، دو نوع آرایش معمول است: 

آرایش اول، شامل دیسک ثابت و یک کالیپر ثابت، که حرکت پیستون آن بار مساوی به لقمه ترمزها اعمال می کند. 

آرایش دوم، شامل یک دیسک ثابت و کالیپر است، که در اثر فشار ئیدرولیک، انبساط حاصل کرده، باری متساوی به لقمه ترمزها اعمال می کند.

محل نصب کالیپر، بستگی به وسعت مکان موجودی دارد که بعد از نصب اتصالات فمان باقی خواهد ماند. در صورتی که کالیپر عقب تر از محور چرخ، و در امتداد مرکز آن و بطور افقی نصب شود، هنگام اعمال ترمز، بار یاتاقان چرخها کاهش می یابد. و اگر در جلو و در امتداد مرکز محور افقی نصب شود، اگر چه بار یاتاقانهای چرخ  را افزایش می دهد ولی در مقابل نفوذ گرد و غبار آب موجود در جاده به داخل ترمز، حفاظت بیشتری ایجاد می کندد. هردو نوع آرایش در عمل نتیجه رضایتبخشی داده است. 

ترمزهای دیسکی  «خود انرژی زدایی » ندارند و اثر آنها متناسب با فشار پدال است. با این توصیف، اثر ترمز قابل افزایش خواهد بود. معذالک در ماشینهای سنگین وزن، لازم است که از سروو نیز استفاده شود تا بدون آن که باشد فشار زیادی به پدال اعمال شود. نیروی لازم را تأمین کند.

اجرای اساسی ترمز دیسکی عبارتند از: دیسک وکالیپر که شامل پیستونهای عامل است، و مجموعه لقمه ترمزها که از مواد اصطکاک‌زا تشکیل شده‌اند و قرارگاه آنها در محلی متصل به صفحه محافظ است. هنگامی که ترمز دستی اعمال شود، همین مجموعه لقمه ترمزها برای اعمال شدن به سیستم اولیه و ثانویه کالیپر – که از نوع مواج است – به کار می روند؛ در صورتی ه در ترمز با کالیپر پیستونی، نوع دیگری لقمه ترمز به کار می رود که بر روی کالیپر کمکی متصل به کالیپر اصلی جای می گیرد. 

دیسک جنس دیسک از آهن ریخته‌گری پرلیتیک با کربن زیاد است تا هم در مقابل ساییدگی مقاوم باشد و هم ارزان تمام شود.

دیسک به شکل کلاه سیلندری ساخته می شود، و طول محور سیلندر آن بستگی به وسعت مکان موجود برای استقرار کالیپر دارد. قسمت سیلندری دیسک مجرای طویلتری برای انتقال حرارت ایجاد می کند و به این ترتیب، حرارت یاتاقان چرخها را پایین نگاه می‌دارد. 

سطح دیسک باید نرم و کاملا صاف باشد، و «حد متوسط ارتفاع مرکز برجستگی خطوط» آن، از 30 میکرو اینچ تجاوز نکند. هنگام صیقلی کردن سطح دیسک، نباید هیچگونه ناهمواری در آن ایجاد شود، زیرا اصطکاک در نقاط ناهموار و بلند با برخورداری از تولید حرارت زیاد توأم است و باعث ایجاد لکه داغی و ترکهای نامنظم در سطح دیسک خواهد شد. تراش صفحه دیسک باید بطور موازی تا 001/0 اینچ انجام شود؛ زیرا وجود اختلاف در ضخامت سطح دیسک، موجب بروز ارتعاش با لرزش در پدال خواهد شد. 

تاب سطح دیسک نباید بیش از 004/0 اینچ باشد؛ زیرا بالا و پایین رفتن لقمه ترمزها را زیاد کرده باعث برگشت پیستونها به داخل کالیپر می شود، و این امر پدال ترمز را به لرزش وا می دارد. این حالت، فروکش پدال را نیز زیاد خواهد کرد و هنگام اعمال ترمز، پدال تا ته مسیر فرو خواهد نشست.

سپر محافظی به سگدست چرخ پرس شده تا از ورود گرد و خاک و گل و لای به داخل مجاری و قسمتهای اصطکاک کننده جلوگیری کند. لبه س1ر محافظ از حاشیه انتهائی دیسک فراتر آمده است تا از ترشح گل و لای ممانعت به عمل آورد، زیرا در غیر این صورت سطح صفحه از آلودگی انباشته شده در هنگام ترمز، خراش برمی‌دارد. باتمام این پیشگیریها ساییدگی لقمه ترمزها در وسط بطور قابل ملاحظه‌ای بیشتر از اطراف آن است.

در بیشتر ماشینهای سنگین امریکایی، که مجهز به ترمز دیسکی هستند و در هنگام ترمز حرارت زیاد تولید می‌کنند، از دیسکهای خنک شونده استفاده می‌کنند. دیسک از دو صفحه متصل به هم و ریخته گری شده تشکیل یافته که مجهز به پره‌هایی است و در هنگام دوران، عمل بادبزن را انجام می‌دهد. این نوع دیسک، به علت وسعت زیاد سطح خود، خنک شدن دیسک اصلی را افزایش داده، درجه حرارت حاصل از اصطکاک را در حد قابل قبولی حفظ می‌کند. دیسکهای خنک کننده ضخامت بیشتری دارند و بیشتر از دیسکهای عادی جا اشغال می‌کنند، ولی در عوض، تحمل سطح اصطکاک آنها در مقابل فشار حرارتی زیاد است، و این خود، ایجاد ترک را در سطک دیسک افزایش می‌دهد. در صورتی که دیسک را به پره‌هایی با خمش مخصوص مجهز کنند، در ایجاد ترک تخفیف حاصل می‌شود، ولی قیمت آن گرانتر خواهد شد. در بعضی از دیسکها از صفحه‌ای سپر مانند برای کمک به هدایت هوا به داخل پره‌ها استفاده می‌شود.

کالیپر، کالیپر لقمه ترمزهای اصطکاک را در خود جای داده عکس‌العمل گشتاور را از دیسک به انتهای محور چرخ منتقل می‌کند. کالیپر  با پیستون مواج، که در ترمزهای دیسکی به کار می‌رود، از دو قوس به شکل نیمی از O تشکیل شده که بوسیله پیچهایی به یکدیگر متصل شده‌اند. در هر نیمه، پیستونی قرار دارد که حرکت آن باری مساوی به لقمه ترمزها اعمال می‌کند. پیستونها از داخل بوسیله ارتباط ئیدرولیک به یکدیگر مرتبط شده‌اند. لقمه ترمزها اعمال می‌کند. پیستونها از داخل بوسیله ارتباط ئیدرولیک به یکدیگر مرتبط شده‌اند. لقمه ترمزها در محفظه‌ای که در پل کالیپر جاسازی شده قرار می‌گیرند، بطوری که بازرسی و تعویض فوری آنها را بدون احتیاج به پیاده کردن کالیپر امکان پذیر می سازد. این نوع ترمزها در سطح وسیعی مورد استعمال دارند و مزیت آنها در استحکام و عدم ارتعاش آنهاست.

در طرح کالیپرهای مواج، کالیپر می‌تواند به وسایلی که فراهم و آماده شده، در درون ریلی بلغزد، و یا در حول لولایی بچرخد. کالیپر ممکن است به شکل مقطع O و یا به شکل ساده U ، و پلی ساخته شود که هر پایه آن بر روی دیسک قرار گیرد. برای اعمال ترمز، فقط یک پیستون که در طرف داخل سوار شده باشد، کافی است، زیرا هنگامی که باریکی از لقمه ترمزها به دیسک اعمال می شود، لقمه ترمز دیگر بوسیله عکس‌العمل کالیپر بار می شود. به این ترتیب، ملاحظه می شود که ترمزهای با کالیپر مواج، خیلی جمع و متراکمتر از ترمزهای با کالیپر ثابت هستند و براحتی می توان آنها را در فضای موجود و قابل دسترس چرخ نصب کرد. استعمال کالیپر مواج طرح ریزی ترمز دستی را نیز ساده می کند، زیرا یک دست از لقمه ترمزها می تواند بسهولت و بطور مستقیم بوسیله ترمز دستی عمل کند و نیازی به استفاده از کالیپر کمکی پیش نیاید. نظر به این که لقمه ترمزهای اصلی، از لقمه ترمزهایی که در کالیپر کمکی به کار می روند، بزرگترند، کار ترمزدستی در سیستم بالا به مراتب مؤثرتر از کار ترمز دستی با کالیپر کمکی است. و به همین مناسبت، این نوع ترمزها رواج و مورد مصرف بیشتری پیدا کرده‌اند. استفاده از یک دست لقمه ترمز برای ترمز دستی و پایی به این معنی است که مسلما مواد اصطکاک کننده، چه در موقع کاردینامیک و چه در حال توقف ماشین ( در حال ترمز) ، باید کفایت کامل برای ارائه کار خوب را داشته باشد. 

کلیه کالیپرها دارای پستانکی هستند که با خط ترمز ارتباط دارد و بوسیله آن، می توان مایع سیال سیستم را تخلیه کرد.

طرحهای مخصوص و متمایز این نوع ترمزها بعدا مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

متن کامل را پس از پرداخت وجه می توانید دانلود نمایید.لطفا مشخصات خواسته شده را جهت پیگیری پرداخت دقیق وارد نمایید.

نوع فایل : word  فایل زیپ شده

تعداد صفحات 100

حجم :  67   kb

مبلغ قابل پرداخت 68000  ریال

پس از پرداخت موفق وجه به صورت خودکار به صفحه دانلود هدایت می شوید و می توانید فایل را دانلود کنیددر صورت هرگونه مشکل با پشتیبانی 09357668326 تماس بگیرید.

نام و نام خانوادگی :

ایمیل :

موبایل :

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد