بانک سوال دبستان گرمه

بانک سوال دبستان گرمه

بانک نمونه سوال ابتدایی متوسطه اول و دوم پایان نامه مقاله تحقیق کارآموزی کارورزی طرح توجیهی کار آفرینی پروژه
بانک سوال دبستان گرمه

بانک سوال دبستان گرمه

بانک نمونه سوال ابتدایی متوسطه اول و دوم پایان نامه مقاله تحقیق کارآموزی کارورزی طرح توجیهی کار آفرینی پروژه

دانلود تحقیق آماده قالب ورد با عنوان پروژه مکانیک صنعتی ۱۱ ص

هدف: گرمادهی به آب

بخش (سکتور): خانگی

توضیح:

عملکرد:عملکرد آب گرم کن های خورشیدی بستگی مطلق به شرایط آب و هوائی، نوع سیستم به کار رفته، طرز نصب و کارگذاری و همچنین به نوع استفاده از آب داغ دارد.

دفتر راهنمایی شرکت (SRCC) مقدار انرژی ذخیره شده در این روش را بین 37 تا 95 درصد اعلام کرده است.

 

 

مزایای مصرف کننده:

هیچ هزینه ای در صورت طراحی و نصب صحیح متوجه مصرف کننده نخواهد بود.

مراحل و چگونگی پیشرفت:

تنوع گوناگون و زیاد در طراحی انواع مختلف آب گرم کن های خورشیدی طی 20 سال گذشته زمینه تجارب بسیاری را برای شرکتها و نصب کننده هایی که در رقابت باقی مانده اند فراهم کرده است. از آنجا که هزینه ابتدائی ساخت بالا می باشد، در نتیجه فاکتورهای اطمینان، عمر مفید دستگاه و احتیاج به نگهداری کمتر کلیدهای موفقیت یک آب گرم کن خورشیدی می باشند.

و در چند دهه اخیر طراحیهای بد و بدون کیفیت جای خود را به طراحیهای بهتر و زیباتر داده است.

هزینه ها:

خرده هزینه های نسب یک آب گرم کن خورشیدی برای یک خانوار معمولا چیزی در حدود 1800 تا 2700 دلار خواهد بود.

باز پرداخت آسان هزینه ها بین 7 تا 12 سال به طول می انجامد.

ابزارآلات:

تأسیسات (نصب): مهمترین قسمت یک سیستم آب گرم کن خورشیدی تانکهای ذخیره سازی و آینه های خورشیدی می باشند. این آینه ها را معمولا بر روی پشت بام نصب می کنند. آینه ها به دو دسته کلی تقسیم می شوند. 1) صفحات مسطح یا 2) آینه های یکپارچه ذخیره کننده.

ذخیره کننده ها می تواند بخشی از خود آینه، یا بخشی از گرم کننده های کمکی و یا یک تانک مجزا باشند. در مناطق آب و هوای خنک تر که درجه حرارت به زیر صفر می رسد، یک روش حفاظتی در برابر انجماد مورد نیاز می باشد.

نگهداری و حفاظت: مقدار هزینه حفظ و نگهداری در یک سال بسته به نوع سیستم نصب شده بین 35 تا 75 دلار متغیر می باشد.

موارد حفاظتی: مزایایی پیشنهاد شده است یا در حال بررسی می باشند از جمله تخفیفاتی برای خریداری یک آب گرم کن خورشیدی.

پیامدهای زیست محیطی:

استفاده از آب گرم کن های خورشیدی خانگی نتایجی چون کاهش استخراج و استفاده از آب گرم کن های با سوخت فسیلی، افزایش بازده انرژی و همچنین کاهش درخواست انرژی در پی دارد. کاهش درخواست انرژی فوائد زیست محیطی همچون کاهش مصرف سوختهای گیاهی (فسیلی)، کاهش استخراج و بهره برداری از منابع طبیعی زنده و کاهش نیاز بهایجاد منابع طبیعی جدید دارد.

 VII: هیترهای آبی خانگی خورشیدی:

1- توضیح:

هیترهای آبی خانگی خورشیدی جمع کننده هایی (کالکتورهایی) در دو نوع هستند. نوع بشقابی تخت و یا نوع ذخیره های جانبی. ذخیره می تواند خود بخشی از کالکتور، هیتر متصل شونده و با یک تانک مجزا باشد. پمپها اغلب به کار می روند تا جریان در حال کار را از طریق کالکتور منتقل کنند و به ذخیره باز گردانند. تعدادی از سیستم ها از پانلهای فتوولکاییک که به پمپها نیروی می دهند استفاده می کنند. این مسئله کاهش دهنده مصرف انرژی جانبی و کنترلها است. نور خورشیدی که کالکتور را گرم می کند به پمپ نیز نیرو می دهد. اگر ذخیره کننده بخشی از کالکتور باشد دیگر نیازی به پمپ نیست. سیفون گرمایی (ترموسیفون) تانک ذخیره را در بالای کالکتور قرار می دهد. ظرفیت پایینتر آب گرم شده باعث می شود که به درون تانک ذخیره وارد گردد. این سیستم ها نیاز به پمپها ندارند. سیستم بدون پمپ دیگر از یک جریان سیال در حال کار برای انتقال حرارت از کالکتور به تانک ذخیره استفاده می کنند.

1-1- ویژگیهای به کارگیری:

به کارگیری هیتر آبی خورشیدی بسیار وابسته به آب و هوا، نوع سیستم، نحوه نصب و کاربرد آب گرم است. دستورالعمل شرکت مدرک دهی و درجه بندی خورشیدی (SRcc) بیان می دهد که میزان نسبی ذخیره انرژیاز 37% تا %95 است.

هیترهای آبی خورشیدی معمولا به نحوی طراحی می شود که در هر روز آفتابی یک تانک پر از آب را گرم کنند. آب می تواند به نحوی گرم گردد تا به دمای جوشاندن تا به دمای جوشاندن تحت شرایط خاص و معین برسد. سوپاپ ممانعت از دمای جوش برای ایجاد ایمنی بیشتر توصیه می شود. در سیستم های بشقابی تخت، سیستم گرمادهی آب جانبی معمولا در درون تانک ذخیره خورشیدی ساخته می شود.

2-1- کاربردد مصرف کننده

اگر (سیستم) درست طراحی و نصب شود هیچ تغییری در کاربرد مصرف کننده ایجاد نمی شود. یک سیستم با ابعاد نامشخص یا یکی بودن قابلیت جانبی مناسب، ممکن است باعث کاهش در میزان در دسترس آب گرم شود.

3-1- وضعیت توسعه:

تنوع گسترده ای از طرحهای گرمادهی آبی خورشیدی تاکنون در خلال 20 سال گذشته نصب شده است که تجربه زمینه ای گسترده ای برای آنهایی که تولیدکننده یا نصب کننده (در این صنعت هستند) به ارمغان آورده است علی رغم آنکه هزینه اولیه بالاست اما قابلیت اعتماد، میزان عمر و (مشکلات اندک) نصب، کلیدهای موقعیت هیتر آبی خورشیدی است و برترین طرحهای ارزش خود را در طی دهه های گذشته ثابت کرده اند.

2- هزینه اسباب:

هزینه های نصب ویژه سیستم های گرمایی آب خورشیدی برای اعضای یک خانواده در کالیفرنیای جنوبی در جدول VII-1 آمده است. قیمت های فروش عمومی (retail) برای یک هیتر آبی خورشیدی در یک خانواده از 800/1 تا 700/2 دلار متفاوت است. نسبت تخمین در کالیفرنیای جنوبی بین %50 تا %80 می باشد که بازگشت سرمایه بین 7 تا 10 سال است. این دوره زمانی بازگشت سرمایه به نسبت هیترهای آبی موجود الکتریکی با استفاده از هزینه الکتریکی  8 در wh12 است. هیتر آبی جانبی برای مجموعه آبی خورشیدی گرمادهی شده حدودا، همواره مصرفش برابر مقاومت یک هیتر آبی است زیرا آسانتر نصب می شود و ابعاد دقیق سیستم عمل کننده معلوم است بنابراین هزینه الکتریسیته پایین است. در سیستم هایی که در آنها نوعی گاز حرات داده می شود مقدار وسیعی از دست دادن جریان روی می دهد که در هیترهای آبی این اتفاق صورت نمی پذیرد.

متن کامل را پس از پرداخت وجه می توانید دانلود نمایید.لطفا مشخصات خواسته شده را جهت پیگیری پرداخت دقیق وارد نمایید.
نوع فایل : word  فایل زیپ شده
تعداد صفحات 11
حجم :  11   kb
مبلغ قابل پرداخت 20000  ریال
پس از پرداخت موفق وجه به صورت خودکار به صفحه دانلود هدایت می شوید و می توانید فایل را دانلود کنیددر صورت هرگونه مشکل با پشتیبانی 09357668326 تماس بگیرید.
نام و نام خانوادگی :

ایمیل :

موبایل :

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد