بانک سوال دبستان گرمه

بانک سوال دبستان گرمه

بانک نمونه سوال ابتدایی متوسطه اول و دوم پایان نامه مقاله تحقیق کارآموزی کارورزی طرح توجیهی کار آفرینی پروژه
بانک سوال دبستان گرمه

بانک سوال دبستان گرمه

بانک نمونه سوال ابتدایی متوسطه اول و دوم پایان نامه مقاله تحقیق کارآموزی کارورزی طرح توجیهی کار آفرینی پروژه

دانلودپایان نامه کارشناسی برق گرایش برق و قدرت در قالب ورد با عنوان خازن گذاری در شبکه های فشار متوسط در حضور منابع پراکنده DG

- مقدمه

در سالهای اخیر اقدامات مختلفی برای بهینه سازی و تغییر سیستم های قدرت از ساختار جدیدی تحت عنوان " تجدید ساختار " صورت گرفته است. 

 

 

محدود شدن شبکه های توزیع بین تولید و انتقال از یک سو و مراکز بار از سویی دیگر آن را تبدیل به یک شبکه پسیو نموده است. لیکن استفاده ازواحدهای تولیدی کوچک (تولیدات پراکنده ) همچون توربینهای گازی، بادی، پیلهای سوختی و. .. در سالهای اخیر باعث تغییر وضعیت این شبکه از یک شبکه پسیو به یک شبکه اکتیو گردیده است. 

تحقیقات انجام شده توسط EPRI  نشان می دهد که تا سال 2010 نزدیک به 25 درصد تولیدات را، تولیدات پراکنده تشکیل خواهند داد که این رقم طبق تحقیقات NGF  تا 30 درصد نیز پیش بینی شده است. بنابراین باید دید چه عواملی سبب شده تا نظریه تولیدات پراکنده به وجود آید؟

شاید مهمترین مزیت، نزدیکی به مصرف کننده و در نتیجه کاهش و یا حذف هزینه های مربوط به انتقال و توزیع باشد. در کنار آن می توان به حذف محدودیت مکانی و جغرافیایی تولیدات کوچک نسبت به نیروگاه های بزرگ, عدم نیاز به ریسک بالا، زمان نصب کمتر، محیط زیست پاکتر، کیفیت و قابلیت اطمینان بیشتر، پیشرفت تکنولوژی در زمینه ساخت ژنراتورهای کوچک با توان تولیدی بالاو استفاده از انرژیهای تجدیدناپذیر مانند باد و خورشید اشاره کرد. 

استفاده از تولیدات پراکنده سوالاتی، در رابطه با تاثیر آنها بر سیستم های کنترل و بهره برداری شبکه های توزیع را در ذهن تعریف جامع و کاملی از تولیدات پراکنده، با ملامحظه تعدادی عوامل کلیدی می باشد. 

در قسمت دوم مقاله به معرفی اجمالی انواع تولیدات پراکنده پرداخته می شود. 

 1-2- تعریف تولیدات پراکنده 

در ارتباط با تولیدات پراکنده اصطلاحات زیادی وجود دارد که از آن جمله می توان به موارد زیر اشاره کرد : 

Distributed Generation Embedded Generation, Dispersed Generation power distribution, distribution utility, distribution resources

لیکن تا کنون تعریف جامع و کاملی برای تولیدات پراکنده ارائه نگردیده است و اگر هدف یافتن تعریفی جامع از این تولیدات باشد، در ابتدا باید عوامل و معیارهای زیر مورد بررسی قرار گیرند: 

هدف 

مکان 

مقادیر نامی، 

ناحیه تحویل توان، 

فناوری، 

تاثیر محیطی

روش بهره برداری 

مالکیت 

سهم این تولیدات 

در ادامه، تاثیر هر یک از عوامل بالا در تعریف تولیدات پراکنده ارائه خواهد شد. 


1-2-1- هدف 

در مورد هدف استفاده از تولیدات پراکنده در میان تعاریف ارائه شده، تشابه زیادی وجود دارد. طبق تعریف، هدف از تولیدات پراکنده ایجاد منابع توان اکتیو می باشد. بنابراین با توجه به تعریف، در تولیدات پراکنده لزومی به، توانایی تولید توان راکتیو نیست.

1-2-2- مکان

 در مورد مکان تولیدات پراکنده نظرات متفاوتی وجود دارد. عده زیادی مکان تولیدات پراکنده را در محل شبکه توزیع می دانند، عده ای نیز مکان آن را در محل مصرف کننده بیان میکنندو عده کمی نیز مکان تولیدات پراکنده در محل خطوط انتقال معرفی می کنند.

نکته پایان ذکر این است که باید تعریف واحد و مشخصی از خطوط انتقال و توزیع وجود داشته باشد. بدین معنا که مشخص شود تا چه سطح ولتاژی مربوط به توزیع و انتقال می باشد. در بازارهای رقابتی قوانین وآیین نامه های دولتی تعیین کننده این مطلب می باشند. 

حال سوال این است که تعریف یک واحد تولیدی کوچک بر اساس مکان نصب چیست؟ به عنوان مثال، آیا یک نیروگاه بادی با سیستم های CHP  که به شبکه انتقال وصل می شوند، می توانند به عنوان یک واحد تولیدی کوچک در نظر گرفته شوند یا خیر ؟

برای سوال فوق 2 حالت زیر ممکن است رخ دهد :

حالت اول سیستم های CHP می باشد که در مکان های صنعتی بزرگ به منظور تامین بار مصرفی آن بخش احداث می گردد که در زمانهای کاهش توان مصرفی داخلی, می توانند مازاد تولید را به طور مستقیم به شبکه انتقال تزریق کنند. به دلیل اینکه این سیستم ها مستقیماً به مصرف کننده متصل هستند، می توانند به عنوان تولیدات پراکنده به حساب آیند. 

حالت دوم نیروگاه های بادی یا اندازه متوسط است که به دلیل مسائل مربوط به ظرفیت شبکه، به طور مستقیم به خطوط انتقال وصل می شوند که بدین دلیل نمی توانند به عنوان تولیدات پراکنده محسوب شوند. 

لذا با توجه به مطالب بالا میتوان گفت که مکان تولیدات پراکنده جایی است که به طور مستقیم به شبکه توزیع یا مصرف کننده متصل گردند. 


1-2-3- مقادیر نامی 

در مورد حداکثر مقادیر نامی برای تولیدات پراکنده هنوز هیچ وحدت نظری وجود ندارد. جدول (1) مقادیر نامی را که توسط برخی از مراکز تحقیقاتی برای تولیدات پراکنده تعیین شده  است، نشان می دهد. علاوه بر این، وجود قوانین دولتی متفاوت، دلیلی بر یکسان نبودن مقادیر نامی تولیدات پراکنده می باشد. به عنوان مثال در بازارهای انگلستان و ولز نیروگاههایی باظرفیت تولیدی کمتر از 100 مگاوات وجود دارد که از طریق کنترل مرکزی مورد بهره برداری قرار نمی گیرند و اگر ظرفیت کمتر از 50 مگاوات باشد. توان خروجی نباید از طریق بازاز عمده فروشی خرید و فروش شود از این رو منظور از DG عمدتاً تولیدات کمتر از 100 مگاوات می باشد. طبق قوانین سوئد به ظرفیت های تولیدی تا 1500 کیلووات تولیدات پراکنده گفته می شود. به عبارتی در سوئد تولیدات تا حداکثر 1500 کیلووات به عنوان DG شناخته می شوند. از طرفی طبق قوانین این کشور یک نیروگاه بادی با 100 واحد تولیدی 1500 کیلوواتی نیز تولید پراکنده محسوب می شود. زیرا برای واحد های بادی به جای ظرفیت کل نیروگاه، ظرفیت نامی هرواحد, معیار تعیین کننده می باشد، ولی برای واحد های آبی معیار تعیین کننده ظرفیت کل نیروگاه است. 

متن کامل را پس از پرداخت وجه می توانید دانلود نمایید.لطفا مشخصات خواسته شده را جهت پیگیری پرداخت دقیق وارد نمایید.

نوع فایل : word  فایل زیپ شده

تعداد صفحات 65

حجم :  630   kb

مبلغ قابل پرداخت 50000  ریال

پس از پرداخت موفق وجه به صورت خودکار به صفحه دانلود هدایت می شوید و می توانید فایل را دانلود کنیددر صورت هرگونه مشکل با پشتیبانی 09357668326 تماس بگیرید.

نام و نام خانوادگی :

ایمیل :

موبایل :

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد