بانک سوال دبستان گرمه

بانک سوال دبستان گرمه

بانک نمونه سوال ابتدایی متوسطه اول و دوم پایان نامه مقاله تحقیق کارآموزی کارورزی طرح توجیهی کار آفرینی پروژه
بانک سوال دبستان گرمه

بانک سوال دبستان گرمه

بانک نمونه سوال ابتدایی متوسطه اول و دوم پایان نامه مقاله تحقیق کارآموزی کارورزی طرح توجیهی کار آفرینی پروژه

دانلود تحقیق آماده قالب word با عنوان سمینار بازاریابی ۱۴ ص

چکیده:

در این مقاله به سیر تحولات بازاریابی و تعریف بازاریابی بین المللی به عنوان ابزار مهم در شرکت هایی که از طریق مبادلات بین المللی، سطح تولید خود را بالا برده و سود بیشتری کسب میکنند پرداخته شده است.و به اهمیّت ومشکلات بازاریابی بین المللی اشاره گردیده است. و همچنین نقش متغیرهای موثر در بازاریابی بین المللی مورد بررسی قرار گرفته است.  و به استراتژی های ورود به بازاریابی بین المللی اشاره گردیده سپس تصمیم در بازاریابی بیان شده است که آن نیز خود نیازمند چهار عنصر محصول، تبلیغات پیشبردی، قیمت و کانال های توزیع می باشد. بعد از آن نیز تصمیم درباره سازمان بازاریابی مورد بررسی قرار گرفته است که شرکت ها فعالیت های بازاریابی بین المللی خود را به سه شیوه مختلف اداره می کنند وسرانجام این بخش را به یک سازمان جهانی تبدیل می نمایند.

 

 

 مقدمه : 

در دنیای امروز وابستگی های متقابل بین مصرف کنندگان و تولید کنندگان از مرزهای محدود کشور ها فراتر رفته است و بسیاری از شرکت ها قسمتی از سهم فروش و سود خود را از عملیات بازاریابی خود در کشور های دیگر بدست می آورند. فرصت ها در گرایش شرکت ها به بازار های خارجی نقش تعیین کننده ای دارند. عدم فرصت های کافی در بازارهای داخلی و وجود فرصت های مناسب در بازار های خارجی عامل اساسی گرایش به بازاریابی بین الملل است.

1-سیر تحولات بازاریابی :

مادر دودهه گذشته شاهد تغییر تدریجی نگرش های بازاریابی از بازاریابی داخلی به بازاریابی بین المللی،سپس به بازاریابی چند ملیتی و بعد از آن به بازاریابی جهانی بوده ایم. علت اصلی این تغییرات، تحولات اجتماعی،اقتصادی،  سیاسی و تکنولوژیکی بوده که باعث تغییر شیوه های بازرگانی شرکتها نیز شده است. فروپاشی اتحاد جماهیرشوروی، بوجودآمدن اتحادیه اروپا، شکل گیری ((نفتا ))،رشد سریع کشور های آسیای جنوب شرقی،بهبود اوضاع اقتصادی جهان و پیشرفت تکنولوژی ارتباطات و کامپیوتر همگی باعث افزایش اهمیت و رشد بازار یابی جهانی شده است.

2-تعریف بازاریابی بین المللی : 

بازاریابی بین المللی در ساده ترین شکل اش، عبارت است از بازاریابی کالا و خدمات در بیش از یک کشورکه شامل صدور کالا از کشوری به کشور دیگر می باشد و ممکن است موسسه ای را شامل شود که هم تولید و هم بازاریابی آن در بیش از یک کشور انجام می گیرد بدون اینکه کالایی از مرز ها عبورکند. 

در پیچیده ترین شکل بازاریابی بین المللی عبارت است از برنامه ریزی و ایجاد ارتباط در طول مرز های بین المللی به منظور تحقق اهداف فردی و سازمانی.(حسینی-1383-3و4)

3-اهمیت بازار یابی بین المللی :

امروزه هیچ کشوری در جدایی کامل از کشور های دیگر زندگی نمی کند. منابع اقتصادی، تکنولوژی و سطح زندگی افراد یک کشور،بستگی نسبی به اقتصاد کشور های دیگر دارد که به وسیله جریان پیچیده ای از کالا ها،خدمات،سرمایه و تکنولوژی، به هم مربوط می شود. کشور ها از طریق مبادلات بین المللی، سطح تولید خود را بالا برده و سود بیشتری کسب می کنند. آنها از طریق واردات،کالا هایی را که قادر به تولید آنها نیستند، به دست آورده و از طریق صادرات،کالا های تولیدی مازاد بر مصرف خود را به کشور های دیگر می فرستند.گرچه یک کشور ممکن است از عوامل تولید مختلفی برخوردار باشد و بتواند انواع کالا را تولید کند، اما قادر به تولید آنها با قیمت مساوی نخواهد بود. علت اولیه مبادلات بین المللی،در ظاهر اختلاف قیمت کالا و خدمات کشور هاست. تفاوت قیمت ها یا به دلیل تفاوت در شرایط عرضه یا امکانات تولید ویا تفاوت در شرایط تقاضا یا الگوی مصرف و یا ترکیبی از آنهاست. تفاوت در شرایط عرضه،ممکن است ناشی از تفاوت در منابع طبیعی، کارایی،مهارت کار،سطوح تکنولوژی تولید،فراوانی عوامل تولید و... باشد.با این حال،تفاوت در هزینه در شرایط عرضه،به تنهایی عامل اختلاف قیمت نیست بلکه تفاوت در شرایط تقاضا که عمدتاً توسط سطح درآمد ها و الگوی مصرف متفاوت کشور ها شکل می گیرد،در ایجاد اختلاف قیمت ها به اندازه تفاوت عرضه تاثیر دارد. هر کشوری با شروع مبادله بین المللی می تواند عوامل تولید خود را در تولید محصولاتی به کار برد که بازده بیشتری دارند و آنها را با محصولات دیگر کشورها مبادله کند. مبادلات بین المللی، زمینه ساز ایجاد تخصص بین المللی می شود. 

مؤسسات اقتصادی با دسترسی به بازارهای خارجی از طریق صادرات، رشد بیشتری پیدا کرده و به این وسیله محصولات خود را با کیفیت بهتری به بازار داخلی و خارجی عرضه می کنند و سود بیشتری به دست می آورند. 

تمایل به ادامه سرمایه گذاری های صنعتی، ضرورت رشد اقتصادی، انگیزه کسب برتری و شهرت در صحنه بازرگانی، تأکید بر ارتقای کارایی و سودآوری، اشباع بازارهای داخلی، سیاست تولید انبوه و نیاز به درامدهای ارزی، از جمله عواملی هستند که ضرورت و اهمیت بازاریابی بین المللی را بیشتر آشکار می سازند. (سایت آفتاب)

4-مشکلات بازار یابی بین المللی :

با توجه به تغییرات سریعی که در اقتصاد بین المللی رخ داده است، برنامه ریزی برای فعالیت در بازارهای خارج نیز به مراتب مشکل تر و پیچیده تر از گذشته است. عوامل متعددی در این زمینه دخالت دارند که از میان آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد: شدت رقابت، تحولات سریع سیاسی و اقتصادی، افزایش موانع و محدودیت های تجاری در کشورهای مختلف، گرایش بیشتر به سیاست های حمایتی، پیشرفت ها و نوآوری های سریع در تکنولوژی و گستردگی تبلیغات بازرگانی.به طور کلی، در سال های اخیر رقابت در محیط بازرگانی بین المللی، بویژه در بازار محصولات صنعتی و کالاهای مصرفی بادوام، شدت یافته و ورود عرضه کنندگان جدید از جمله کشورهای در حال توسعه را به این بازارها با مشکلات جدی روبه رو ساخته است.(سایت آفتاب)

5-متغیر های موثردر بازاریابی بین المللی :

از متغیر های موثر در بازاریابی بین المللی می توان به محیط های فرهنگی، سیاسی-حقوقی واقتصادی اشاره کرد.

1-5-محیط اقتصادی:

بازاریاب بین المللی باید در باره اقتصاد همه کشور ها مطالعه کند دو عامل اقتصادی وجود دارد که بیانگر میزان جذابیت بازار یک کشور است.

الف- ساختار صنعتی: ساختار صنعتی هر کشور تعیین کننده احتیاجات آن نسبت به محصولات وخدمات است. چهار نوع ساختار صنعتی را در میان کشورهای مختلف به شرح ذیل می توان از هم متمایز نمود: 

1- اقتصاد معیشتی: اکثریت مردم به امور کشاورزی ساده اشتغال دارند. آنها مصرف کننده بخش اعظم تولیدات خود هستند ومازاد تولید خود را به صورت پایاپای با کالاهای ساده دیگر مبادله می کنند. اینگونه جوامع فرصت بازار اندکی را تولید می کنند.

متن کامل را پس از پرداخت وجه می توانید دانلود نمایید.لطفا مشخصات خواسته شده را جهت پیگیری پرداخت دقیق وارد نمایید.

نوع فایل : word  فایل زیپ شده

تعداد صفحات 14

حجم :  35   kb

مبلغ قابل پرداخت 20000  ریال

پس از پرداخت موفق وجه به صورت خودکار به صفحه دانلود هدایت می شوید و می توانید فایل را دانلود کنیددر صورت هرگونه مشکل با پشتیبانی 09357668326 تماس بگیرید.

نام و نام خانوادگی :

ایمیل :

موبایل :

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد