بانک سوال دبستان گرمه

بانک سوال دبستان گرمه

بانک نمونه سوال ابتدایی متوسطه اول و دوم پایان نامه مقاله تحقیق کارآموزی کارورزی طرح توجیهی کار آفرینی پروژه
بانک سوال دبستان گرمه

بانک سوال دبستان گرمه

بانک نمونه سوال ابتدایی متوسطه اول و دوم پایان نامه مقاله تحقیق کارآموزی کارورزی طرح توجیهی کار آفرینی پروژه

دانلود تحقیق آماده قالب word با عنوان انقلاب هند ۲۰ ص

انقلاب هند 

(مبارزه استقلال هند 1930 تا 1931)

واژه ی انقلاب ، برابر کلمه ی انگلیسی یا فرانسه Revolution است . این کلمه از ریشه ی لاتین  Revolvere  به معنای " عقب افتادن " گرفته شده که از آن واژه ی Revolution به معنای " بازگشت زمان " مراد می شود .

 

 

    از نقطه نظر سیاسی – اجتماعی ، انقلاب : دگرگونی ناگهانی است که در بیشتر موارد خشونت بار و خونین است . این حرکت اجتماعی ، نظم اجتماعی و نهادی و سیاسی کنونی را در هم می شکند تا نظامی نوین متناسب با شعارهای اولیه ایجاد کند . در چشم انداز چپ گرایان مارکسیست انقلاب با هدف گذار از بی زمانی و رسیدن به زمان است که این فرایند توام با عبور از خود بیگانگی و رسیدن به خود واقعی است . این خود واقعی : تاریخی شدن در بستر جریان تاریخی است . این تاریخی شدن همانا آزادی است که انسان به دنبال آن است . پر واضح است نظرگاه چپ گرایان مارکسیست ، مبهم ، انتزاعی ، مشعشع و بیشتر حاوی جذابیت های تبلیغاتی است ، تا آنچه در واقعیت انقلاب صورت می گیرد .

    نظام انقلابی برای دستیابی به ابزارهای قدرت سیاسی و نظامی کارآمد ، مراکزی که قادرند آن را برایش فراهم کنند تجهیز می کند اما پیش از آن ، این مراکز می بایست وفاداری به انقلاب و اهداف آن و نیازهای روزآمد آن را در خود داشته باشند . بنابراین یک انقلاب در بعد فرهنگی و علمی پدید می آید و آن انقلاب فرهنگی در مراکز علمی است . در انقلاب فرهنگی هر گونه تفکر غیر انقلابی ، ایستا و محافظه کارانه ، حذف می شود . چون حذف این تفکر مستلزم حذف افراد است بسیاری از تکنوکرات ها و خردورزان حذف می شوند و اگر عده ای از تکنوکرات های سابق را ابقا می کند برای آن است تا بتواند در سایه تخصص آنها به تربیت نیروهای انقلابی اقدام کند . با تکمیل و تربیت نیروی انسانی آن تکنوکرات های باقی مانده را نیز حذف می کند . نظام انقلابی باید مطمئن شود در آینده از غیرانقلابیان در این مراکز که زیربنای قدرتش را می سازند به وجود نیایند . بنابراین سیستم حذف ، گزینش و تربیت نیروهای جوان و انقلابی را مد نظر قرار می دهد.

سفر به هندوستان یا سرزمین هفتاد و دو ملت، با خواندن این نام‌ها اولین چیزی که به ذهن هر خواننده‌ای خطور می‌کند پیرمردی با لباسی سپید یا همان مهاتما گاندی است.

این رهبر آزادیخواه توانست با مبارزه‌های خود علیه استعمار انگلستان نام این شبه‌قاره را با نام خود همراه کند و در ذهن جهانیان تا ابد ماندگار نگه دارد.

مهاتما گاندی، سیاستمدار و فیلسوف و نجات بخش کشور بزرگ هند از چنگال استعمار و استثمار انگلستان، در پوربند هند بدنیا آمد، پدرش نایب الحکومه راجه یک بخش از کنی یاوار بود. دوره مکتب را درین شهر گذانید و در شرح حال خود نوشته است: هوش و حافظه‌ام ضعیف بود و نمی‌توانستم بدرستی و سهولت درس‌ها را فراگیرم، بعلاوه تنبل هم بودم.  درسیزده سالگی درحال تحصیل بود که با دختری ازدواج کرد و هنوز نوزده سالش نشده بود که چهار فرزند داشت. پس از تحصیلات متوسطه در هجده هشتادوهشت میلادی به انگلستان رفت و درشهر لندن دررشته حقوق، علوم اجتماعی و سیاسی تحصیل و در هجده نودویک به میهن مراجعت و وکالت کرد. ودر هجده نودودو به آفریقای جنوبی رفت و بکار وکالت پرداخت و بانتشار مجله‌ای اقدام و حمایت ازهندیان تحت ستم آن سامان نمودتا این که به هند بازگشت و درنوزده بیست ویک اختیارات کامل کنگره ملی هند را در دست گرفت و از راه مبارزه و تحریم کالاهای انگلیسی و ایجاد اعتصاب غول استعمار را بلرزه درآورد و درهمین زمان بود ( مارچ نوزده بیست ودو ) که حکومت به توقیف او عزم کرد. هیچ مقاومتی نکرد و به انتخابوکیل تمایلی نشان نداد و هیچ در مقام دفاع برنیامد. هنگامی که ثارنوال او را متهم کرد و گفت به جهت پیامهای خود مسئول شورش سال نوزده بیست ویک است، گاندی با عبارتی پاسخ گفت که ناگهان به دوره افتخار و شرافت رسیدمن میل دارم همه آن نکوهشهای ثارنوال را که به جهت وقایع بمبئی و مدرس و چوری چاری برگرده من بار کرده است بپذیرم. برای من که بارها در این کار ژرف نظر کرده‌ام و شبان پیاپی در این اندیشه به خواب رفته‌ام، غیر ممکن است که خود را از این جرائم شیطانی برکنار بدانم … مدعی العموم کاملاً حق دارد که می‌گوید مردی همچو من که مسئوولیت می‌شناسد مردی که از تعلیم و تربیت بهره فراوان برده… باید از عواقب همه این اعمال باخبر می‌بود من می‌دانستم که با آتش بازی می‌کنم و تن به مهلکه دادم، و اگر آزادم گذارند باز به چنین کار بر می‌خیزم. بامداد امروز چنین احساس کردم که اگر این سخنان را که اکنون در محضر دادگاه گفتم ، نگویم در انجام وظیفه کوتاهی کرده‌اممن میلداشتم از عنف بپرهیزم. اکنون هم می‌خواهم از عنف خودداری شود. عدم شدت و عنف نخستیناصل مذهب من است آخرین اصل مذهب من نیز چنین است. اما من باید راهی برمی‌گزیدم. یابایست به نظامی تن می‌دادم که به کشور من لطمه‌های جبران ناپذیر زده، یا تسلیم خطر خشم دیوانه‌وار مردم می‌شدم که چون از لبان من برحقیقت آگاهی می‌یافتند ناچارخیزش می‌کردند. من می‌دانم که ملت من گاه 

متن کامل را پس از پرداخت وجه می توانید دانلود نمایید.لطفا مشخصات خواسته شده را جهت پیگیری پرداخت دقیق وارد نمایید.

نوع فایل : word  فایل زیپ شده

تعداد صفحات 20

حجم :  51   kb

مبلغ قابل پرداخت 20000  ریال

پس از پرداخت موفق وجه به صورت خودکار به صفحه دانلود هدایت می شوید و می توانید فایل را دانلود کنیددر صورت هرگونه مشکل با پشتیبانی 09357668326 تماس بگیرید.

نام و نام خانوادگی :

ایمیل :

موبایل :

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد