بانک سوال دبستان گرمه

بانک سوال دبستان گرمه

بانک نمونه سوال ابتدایی متوسطه اول و دوم پایان نامه مقاله تحقیق کارآموزی کارورزی طرح توجیهی کار آفرینی پروژه
بانک سوال دبستان گرمه

بانک سوال دبستان گرمه

بانک نمونه سوال ابتدایی متوسطه اول و دوم پایان نامه مقاله تحقیق کارآموزی کارورزی طرح توجیهی کار آفرینی پروژه

دانلود تحقیق آماده قالب word با عنوان اندازه گیری سرعت آب کانال ۲۰ ص

چکیده:

امروزه، یکی از مهمترین کمیت های قابل اندازه گیری درصنعت،دبی یا جریان سیالات وگازها و... می باشدکه دربحث مترینگ ، چه از لحاظ فروش سیال فرآوری شده و رصد میزان تولیدو تقاضای آن وچه به لحاظ نمایش میزان جریان دراتاق کنترل وتحت کنترل درآوردن متغیرهای مرتبط باآن درصنایع مختلف دارای اهمیت ویژه می باشد.

 

 

درصنعت  آب  و فاضلاب  نیز اندازه گیری  میزان جریان آب در ورودی شبکه ، مبادی تولید و مراکزمصرف از اساسی  ترین مباحث مربوط به علم مترولوژی  می باشد که  وجود داده های قرین صحت حاصل از این اندازه گیری ، می تواند منتج به تصمیم گیری صحیح وبه موقع  درمدیریت تقاضا و مدیریت علمی شبکه های آبرسانی گردد.

 بدون تردیدکیفیت انتخاب دبی سنج منتخب واجرای  بهینه  سامانه اندازه گیری جریان را می توان آیینه تمام نمای دانش مدیران بهره برداری ومیزان آگاهی آنان درباره بهره برداری علمی شبکه های آبرسانی دانست.

در این راهنما ضمن توضیح انواع فلومترهای قابل استفاده در صنایع مختلف و تکنیکهای مختلف سنجش دبی ،روش انتخاب فلومتر مناسب  ،همراه با ملاحظات فنی و مختصات نصب دبی سنجهای قابل استفاده درصنعت آب وفاضلاب ، به صورت کاملا علمی مورد بحث قرارگرفته  و ضمن مرور نکات کلیدی  بهره برداری بهینه از تجهیزات فوق الذکر، به شرکتهای آب و فاضلاب برای تصمیم گیری صحیح  در زمینه  خرید فلومترها و  اتخاذ تصمیمات صحیح در کالیبراسیون به موقع  و نگهداری از آنها یاری می رساند.

این جستار تاکید چند باره ایست بر لزوم رعایت استانداردهای فنی در خرید،نصب و نگهداری از زیر ساختهای صنعت آب و فاضلاب وتاکید موکد آن لزوم دارا بودن خروجی 4_20 میلی آمپر فلومترهای خریداری شده و داشتن گواهینامه کالیبراسیون منطبق بر استاندارد  17025  آن فلومترها  است.

امیداست مجموعه اخیر_ که با محوریت مرکزتحقیقات وخودکفایی صنعتی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور تهیه شده است و حاصل ساعتها کارکارشناسی  و بهره گیری از تجارب کارشناسان خبره و اساتید فن در دانشگاه هاومراکز علمی کشور می  باشد _به عنوان یک Guide line و نقشه راه مناسب،عاملی درجهت گسترش فرهنگ کار علمی وبسط مبحث  استاندارد سازی تجهیزات اندازه گیری ومترولوژی درصنعت آب وفاضلاب کشور باشد.

کلیات:

تعریف اندازه گیری:

طبق تعریف،اندازه گیری یا تعیین اندازه یک کمیت، یعنی نمایندن آن کمیت به وسیله عددی که نشان می دهد چند بار یک واحد معین و معلوم به نام یکا در کمیت مورد اندازه گیری تکرار شده است.

واحد اندازه گیری:

در تعریف اندازه گیری اشاره ای شد به یکاکه منظور از آن همان واحد اندازه گیری است.در اندازه گیری هر کمیتی،واحد یا یکای آن قبل از اندازه گیری مشخص و خروجی دستگاه متناسب با آن مدرج می شود.در علوم مهندسی از معتبرترین معروفترین واحدهای اندازه گیری بین المللی یاSI استفاده می شودصرف نظرازاینکه این واحدهادرچه دستگاهی تعریف می شوند،این یکاها باید دارای حداقل دو ویژگی زیر باشند:

1_همیشه در دسترس باشند

2_با توجه به شرایط تغییر نکنند(ثابت باشند)

اهمیت اندازه گیری:

علم وفن اندازه گیری، یکی ازارکان اساسی تمدن بشریست.بطوری که هریک از پیشرفتهای علمی،صنعتی و پژوهشی بشردرتمام اعصار(ازهنگامی که وی درغارهازیسته تاامروز)به نوعی به قابلیت وتوانایی اودراندازه گیری مربوط می شود. ما دردادو ستد روزانه خود نیزمجبور هستیم کالای مورد معامله را با یک معیار ویا به روشی قابل قبول بسنجیم و اندازه گیری کنیم. اندازه گیری یک علم است چون بر پایه قوانین فیزیک و ریاضی استوار است. ازطرفی یک هنر است، چون آثارقضاوتهای بشری ومهارتهای اورا در سایه تجربی به دست آمده از مفهوم انتزاعی به مفاهیم کاربردی،علمی و واقعی مبدل می کند.لرد کلوین_دانشمند برجسته انگلیسی_بیان میدارد:اگرآنچه راکه در باره اش صحبت میکنید بتوانید اندازه بگیرید و آن را به صورت کمی بیان کنید،آنگاه می توانید مدعی شوید که در باره آن چیزی می دانید و گرنه دانش شما درباره آن پدیده یا شی اندک و نارساست.

متن کامل را پس از پرداخت وجه می توانید دانلود نمایید.لطفا مشخصات خواسته شده را جهت پیگیری پرداخت دقیق وارد نمایید.

نوع فایل : word  فایل زیپ شده

تعداد صفحات 20

حجم :  130   kb

مبلغ قابل پرداخت 23000  ریال

پس از پرداخت موفق وجه به صورت خودکار به صفحه دانلود هدایت می شوید و می توانید فایل را دانلود کنیددر صورت هرگونه مشکل با پشتیبانی 09357668326 تما�%B

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد