بانک سوال دبستان گرمه

بانک سوال دبستان گرمه

بانک نمونه سوال ابتدایی متوسطه اول و دوم پایان نامه مقاله تحقیق کارآموزی کارورزی طرح توجیهی کار آفرینی پروژه
بانک سوال دبستان گرمه

بانک سوال دبستان گرمه

بانک نمونه سوال ابتدایی متوسطه اول و دوم پایان نامه مقاله تحقیق کارآموزی کارورزی طرح توجیهی کار آفرینی پروژه

دانلود تحقیق آماده قالب ورد با عنوان خودروی هیبریدی ۲۰ ص

خودروی هیبریدی

خودروی هیبریدی به طور کلی خودرویی است که همزمان از یک سیستم ذخیره انرژی قابل شارژ (RESS)ا1 و یک نیروی محرکه سوخت فسیلی استفاده می‌کند. این نوع خودروها، مصرف سوخت بسیار کم و آلودگی پایینی دارند. «خودروی هیبریدی» اصطلاحی است که معمولاً در مورد خودروهای با سوخت فسیلی - الکتریکی استفاده می‌شود. همچنین این نوع خودروها خودروهای برقی هیبریدی (HEV)ا2 نیز نامیده می‌شوند که از یک موتور درونسوز و باطری‌های الکتریکی برای راه‌اندازی موتور الکتریکی استفاده می‌کنند.

 

 

خودروهای مدرن هیبریدی که به تولید انبوه رسیده‌اند نظیر «تویوتا پریوس»، انرژی سینتیکی ترمزگیری را در باطری‌ها ذخیره می‌کنند. هنگامی که موتور توان کمتری مصرف می‌کند، موتور درونسوز، ژنراتوری را به حرکت در می‌آورد تا انرژی الکتریکی در باطری ذخیره شود و همزمان یک موتور الکتریکی را به حرکت در می‌آورد که باعث حرکت خودرو می‌شود.

تفاوت خودروهای هیبریدی با خودروهای برقی این است که در خودروهای هیبریدی، سیستم درونسوز انرژی الکتریکی را تأمین می‌کند، اما در خودروهای برقی، باطری‌ها از منابع بیرونی (برق خانگی) شارژ می‌شوند.

در حال حاضر، تقریباً تمام خودروهای هیبریدی از بنزین به عنوان سوخت موتور درونسوز استفاده می‌کنند. البته تعدادی خودروی هیبریدی با سوخت هیدروژن و یا اتانول نیز تولید شده‌اند که به تولید انبوه نرسیده‌اند.

اصطلاح هیبرید در خودروها، کاربردهای دیگری هم دارد. در امریکا از واژه هیبرید برای خودروهایی استفاده می‌شد که از تکنولوژی‌های مختلفی استفاده می‌کردند، مثلاً موتور امریکایی با سیستم تعلیق ژاپنی و یا خودروهایی که همزمان از سوخت‌های مختلف مثلاً بنزین و گاز یا بنزین و اتانول استفاده می‌کردند.

تاریخچه

در 1898، فردیناند پورشه3 خودروی مدل Lohner Porche را طراحی کرد. این خودرو، اولین خودروی هیبریدی از نوع سری4 بود که یک موتور درونسوز از طریق یک ژنراتور، چهار موتور الکتریکی را روی چهار چرخ به حرکت در می‌آورد. این خودرو برای اولین بار در 1900 در نمایشگاه جهانی خودروی پاریس به نمایش گذاشته شد. خودروی ابداعی پورشه، با سرعت 56 کیلومتر در ساعت، بسیاری از رکوردهای سرعت اتریش را شکست و در 1901، با رانندگی خود پورشه، قهرمان مسابقات رالی اکسلبرگ شد. در آن زمان، بیش از 300 دستگاه از این مدل خودرو در اروپا فروخته شد. 

متن کامل را پس از پرداخت وجه می توانید دانلود نمایید.لطفا مشخصات خواسته شده را جهت پیگیری پرداخت دقیق وارد نمایید.

نوع فایل : word  فایل زیپ شده

تعداد صفحات 20

حجم :  212   kb

مبلغ قابل پرداخت 22000  ریال

پس از پرداخت موفق وجه به صورت خودکار به صفحه دانلود هدایت می شوید و می توانید فایل را دانلود کنیددر صورت هرگونه مشکل با پشتیبانی 09357668326 تماس بگیرید.

نام و نام خانوادگی :

ایمیل :

موبایل :

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد