بانک سوال دبستان گرمه

بانک سوال دبستان گرمه

بانک نمونه سوال ابتدایی متوسطه اول و دوم پایان نامه مقاله تحقیق کارآموزی کارورزی طرح توجیهی کار آفرینی پروژه
بانک سوال دبستان گرمه

بانک سوال دبستان گرمه

بانک نمونه سوال ابتدایی متوسطه اول و دوم پایان نامه مقاله تحقیق کارآموزی کارورزی طرح توجیهی کار آفرینی پروژه

دانلود تحقیق آماده قالب ورد با عنوان روش های بازرسی جوش 38 ص

انواع آزمون های مورد استفاده را می توان در دو دسته کلی  جای داد:

الف) آزمون های تعیین خواص مواد

ب) آزمون های تعیین درستی مواد یا قطعات

آزمون های دسته اول عموما از نوع مخرب هستند.  این آزمون ها روی نمونه های مواد انجام می شود. ضمن انجام آزمایش نمونه ها آسیب می بینند یا می شکنند. تعیین استحکام کششی یک ماده  از طریق آزمون کشش  تا حد گسیختن، مثالی از آزمون مخرب

 

 

 است. اگر نمونه آزمایش به درستی انتخاب و آماده شود، نتیجه آزمون باید بیانگر خاص نوع ماده ای که نمونه از آن برداشته شده باشد.

آزمون های دسته دوم ماهیت غیر مخرب دارند و برای بررسی وجود ترکهای سطحی یا داخلی درماده ، قطعه یا فرآورده نهایی به کار می روند. این آزمون ها به قطعه مورد آزمایش آسیب وارد نمی سازند که ما در این پروژه بطور کامل به شرح انواع این آزمون می پردازیم.

1-3)چگونگی بازرسی

هنگام استفاده از سیستمهای آزمون غیر مخرب باید دقت کافی به عمل آورد ، و فرآیند را به گونه ای کنترل کرد که نه تنها کیفیت ، بلکه کمیت دانستنیهای به دست آمده نیز دقیق و سودمند باشند . آزمون غیرمخرب نامناسب می تواند به خطاهای جدی در بررسی کیفی قطعه منجر شود .

لازم است که خطرناک ترین حالتهای ممکن را برای شکست قطعه پیش بینی کرد ، و از این رهگذر ، قبلاً انواع و ابعاد جدی نقصهای بالقوه خطرناک را شناخت . در وهله نخست، مسئولیت امر به عهده طراح فرآورده است که باید در ابتدا مشخص کند چه نقصهایی غیر قال پذیرش اند ، در مورد روش مناسب بازرسی راهنمایی کند .

استفاده از روشهای بازرسی ، همیشه برای تشخیص ناپیوستگی های بسیار کوچک ، لازم نیست . مثلاً ، هر پوسته گرافیتی در چدن خاکستری نوعی ناپیوستگی است. ناپیوستگی به همین اندازه ، به عنوان پوسته گرافیتی نمونه وار ، ممکن است مثلاً در یک قطعه آهنگری آلومینیومی اهمیت قابل توجهی داشته باشد و بدین ترتیب از روش آزمونی با حساسیت بالا استفاده خواهد شد . اما ، چنانچه از روشی با همین حساسیت برای قطعات ریختگی آهنی استفاده شود ، بیشتر پوسته های گرافیت مشخص می شوند و خود عاملی برای پنهان ماندن ترکهای بزرگتر ناپذیرفته خواهد بود. برای کاربرد موفقیت آمیز آزمونهای غیر مخرب ، سیستم آزمون و هدفهای آن با هدفهای بازرسی و نوع ترکهایی که قرار است آشکار شوند ، باید تناسب داشته باشند ؛ فرد مسئول باید آموزش دیده و مجرب باشد ، و بر اساس استانداردهای پذیرفته شده توانایی تشخیص هر نوع ویژگی ناخواسته را در هر قطعه ناجور داشته باشد .

دست نیافتن به هر یک از این شرایط ، زمینه پیدایش خطا در موقع آشکار سازی و تشخیص ترکها را به وجود می آورد . این مورد ، چنانچه سبب عدم موفقیت در آشکار سازی ترکها ، و در نتیجه ایراد خسارات جدی در کارکرد قطعه شود ، درخور توجه خاص است . با انتخاب استانداردهای ناقص ، ترکهایی که بر روند کار قطعات بدون تأثیرند و یا تأثیر جزئی دارند ، جدی ، و ترکهای مهم ، بدون اهمیت پنداشته می شوند .


1-4)اهداف آزمایش

آزمایش های جوش با سه هدف عمده زیر انجام می شود:

آزمایش های ارزیابی و تایید صلاحیت دستور العمل جوشکاری (W.P.S)

آزمایش های ارزیابی،  تعیین صلاحیت و رده بندی جوشکاران

آزمایش های بازرسی و تایید

آزمایش های ردیف 1 و 2 در قالب تضمین کیفیت بوده و در رده آزمایش های مخرب قرار می گیرد. به عنوان مثال در آزمایش های ارزیابی دستور العمل جوشکاری ((W.P.S، یک قطعه با درز جوشی با طول محدود (حدود 30 تا 60 سانتی متر) مطابق با مشخصات و روش های ارائه شده در دستور العمل جوشکاری (که از طرف پیمانکار ارائه شده) توسط یک جوشکار با صلاحیت، جوشکاری می شود و سپس از این قطعه نمونه هایی اخذ شده و تحت آزمایش های مکانیکی نظیر کشش  و یا خمش قرار می گیرد. در صورت قابل پذیرش بودن نتایج، نوع الکترود، شدت جریان، اختلاف پتانسیل، قطبیت، هندسه درز، تعداد پالس ها و تمام اطلاعاتی از این قبیل که در دستورالعمل جوشکاری معرفی شده است قابل پذیرش خواهد بود. آزمایش های ارزیابی و رده بندی جوشکاران نیز کم و بیش مطابق فوق است و در این آزمون ها یک جوش  که دستور العمل آن مورد تایید است، توسط جوشکار در وضعیت مورد نظر انجام می گردد. از قطعه جوشکاری شده نمونه هایی اخذ شده و تحت آزمایش های مکانیکی تا نقطه خرابی قرار می گیرد. بر حسب نتایج حاصل ، صلاحیت جوشکار مورد ارزیابی قرار می گیرد.

متن کامل را پس از پرداخت وجه می توانید دانلود نمایید

نوع فایل : word  فایل زیپ شده

تعداد صفحات 38

حجم :  690   kb

مبلغ قابل پرداخت 33000  ریال

پس از واریز وجه به صورت خودکار به صفحه پرداخت هدایت می شوید در صورت هرگونه مشکل با پشتیبانی 09357668326 تماس بگیرید.

نام و نام خانوادگی :

ایمیل :

موبایل :

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد