بانک سوال دبستان گرمه

بانک سوال دبستان گرمه

بانک نمونه سوال ابتدایی متوسطه اول و دوم پایان نامه مقاله تحقیق کارآموزی کارورزی طرح توجیهی کار آفرینی پروژه
بانک سوال دبستان گرمه

بانک سوال دبستان گرمه

بانک نمونه سوال ابتدایی متوسطه اول و دوم پایان نامه مقاله تحقیق کارآموزی کارورزی طرح توجیهی کار آفرینی پروژه

دانلود تحقیق آماده قالب ورد با عنوان کنترل موتورهای الکتریکی ۱۶ ص

مقدمه 

فصل اول : کنترل موتور های  DC

موتور DC

راه اندازی 

ترمز الکتریکی 

    3-1. ترمز ژنراتوری 

 

 

    3-2. ترمز دینامیکی یا رئوستایی

    3-3. ترمز با اعمال ولتاژ معکوس 

کنترل سرعت موتور های  DC

    4-1. کنترل ولتاژ آرمچیر 

    4-2. کنترل شار میدان 

   4-3. کنترل مقاومت آرمچیر

کنترل توسط یکسو کننده های قابل کنترل 

کنترل توسط برشگر 


 

فصل دوم : کنترل موتور های القا یی

موتور القایی

راه اندازی 

ترمز الکتریکی

   3-1. ترمز ژنراتوری 

   3-2. ترمز با معکوس کردن تغذیه 

   3-3. ترمز دینامیکی یا رئوستایی 

کنترل سرعت موتورهای القایی  

   4-1. کنترل با منبع ولتاژ متغیر فرکانس ثابت 

   4-2. کنترل با منبع ولتاژ متغیر فرکانس متغیر 

   4-3. کنترل مقاومت روتور 

   4-4. کنترل از روش تزریق ولتاژ در مدار روتور 

کنترل توسط کنترل کننده های ولتاژ AC

کنترل توسط کنترل فرکانس

   6-1. اینورتر منبع ولتاژ 

   6-2. اینورتر منبع جریان 

   6-3. سیکلو کنورتر  

انواع مبدلها 

مورتورهایی که عموماً در محرکه های سرعت متغیر بکار می روند موتورهای القایی ، dc و سنکرون هستند . برای کنترل موتورهای القایی ، یک منبع ac با فرکانس ثابت و ولتاژ متغیر یا یک منبع ac با ولتاژ یا جریان متغیر و فرکانس متغیرلازم  است. موتورهای سنکرون به یک منبع فرکانس متغیر با ولتاژ یا جریان متغیر نیاز دارند برای کنترل موتورهای dc یک منبع ولتاژ dc متغیرلازم است . منبع ولتاژ dc  متغیر برای کنترل موتورهای القایی و سنکرون نیز بکار می رود. 

در حالت ایده آل مطلوب آن است که برای یک سرعت تنظیم شده ،سرعت موتور با تغییر گشتاور بار از بی باری تا بار کامل ثابت بماند. در عمل سرعت با افزایشی در گشتاور بار افت می کند. تنظیم سرعت بصورت زیر تعریف می شود. 

سرعت بار کامل – سرعت بی باری

= تنظیم سرعت


سرعت بار کامل





مبدل نیمه هادی قدرت 

معمولاً مشخصه طبیعی سرعت – گشتاور یک موتور با تمام نیازهای بار منطبق نیست . بنابراین یک مبدل نیمه هادی قدرت بین منبع و موتور قرار میگیرد تا مشخه های مورد نیاز بار تامین شود . مبدل نیمه هادی قدرت (مبدل)  انتقال قدرت از منبع به موتور را به نحوی تنظیم می کند که مشخصه های سرعت – جریان و سرعت – گشتاور با نیازهای بار سازگار باشد. فرمانهای کنترلی مبدل در یک واحد کنترل ساخته می شود که در سطوح ولتاژ و قدرت خیلی پایین کار می کند . واحد کنترلی شامل مدارهای مجتمع خطی و دیجیتالی و ترانزیستورها می باشد . سیگنال فرمان که نقطه کار محرکه را تنظیم می کند یکی از ورودیهای واحد کنترل را تشکیل می دهد به دو دلیل واحد کنترلی از مدار قدرت جداسازی الکتریکی می شود : اولاً در صورت عملکرد ناصحیح مبدل ممکن است منجر به اتصال ولتاژ مدار قدرت  به واحد کنترل شود این امر می تواند باعث آسیب واحد کنترل شود و سلامت فردی که با مبدل کار می کند به خطر بیفتد. ثانیاً :مبدلها مقدار زیادی هارمونیک تولید می کنند و درصورت عدم ایزولاسیون هارمونیکها می توانند وارد واحد کنترلی شوند ودر کار آن اختلال ایجاد کنند. 

متن کامل را پس از پرداخت وجه می توانید دانلود نمایید

نوع فایل : word  فایل زیپ شده

تعداد صفحات 16

حجم :  18   kb

مبلغ قابل پرداخت 20000  ریال

پس از واریز وجه به صورت خودکار به صفحه پرداخت هدایت می شوید در صورت هرگونه مشکل با پشتیبانی 09357668326 تماس بگیرید.

نام و نام خانوادگی :

ایمیل :

موبایل :

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد