بانک سوال دبستان گرمه

بانک سوال دبستان گرمه

بانک نمونه سوال ابتدایی متوسطه اول و دوم پایان نامه مقاله تحقیق کارآموزی کارورزی طرح توجیهی کار آفرینی پروژه
بانک سوال دبستان گرمه

بانک سوال دبستان گرمه

بانک نمونه سوال ابتدایی متوسطه اول و دوم پایان نامه مقاله تحقیق کارآموزی کارورزی طرح توجیهی کار آفرینی پروژه

مجموعه ی خطاها و Error های سخت افزاری

شاید برای شما هم خیلی پیش اومده باشه که وقتی سیستم کامپیوترتون رو روشن می کنید، کلی خطا و پیغام روی نمایشگرتون ظاهر میشه یا حتی صداهای عجیب و غریب از سیستمتون شنیده میشه. توی این قسمت از برنامه به روز می خوایم به انواع این مشکلات و راه های حل اونااشاره کنیم ... 

1. اولین ایرادی که ممکنه رخ بده اینه که دکمه روشن کردن (Power)سیستم را میزنی اما در کمال تعجب می بینین که اتفاقی نمی افته و سیستم روشن نمیشه!خب مشکل ممکنه در وهله اول از تامین برق سیستم باشه، راه حل های رفع این ایراد، چک کردن تمام اتصالات مثل دکمه روشن کردنسیستم، کلید روشن و خاموش منبع تغذیه،دوشاخهبرق،و خود کابل باشه. و اگر مشکل از خود منبع تعذیه بود، اون را با یه منبع نو و قوی تر جایگزین کنین.

2- خطای بعدی اینکه، کامپیوتر روشن میشه اما ناگهان صدای بوق ممتدی درابتدای روشن کردن میشنوین!

راهحل رفع این مشکل هم می تونه چک کردنRAMیاکارت گرافیک باشه. حتی شل شدن یا در جای صحیح خود قرارنگرفتن رَم و کارت گرافیک روی مادربرد هم باعث شنیده شدن صدای این بوق ممتد میشه! ممکنهدلیل این مشکل،گردوخاک داخل کیس و روی دستگاه هاهمباشه که برای جلوگیری از این کار می تونین با دستگاه مکنده، سشوار یا دستمال، یه تمیزکاری در داخل کیس انجام بدین.

3. مشکل بعدی صدایبوقه اما این بارباتاخیر!

راهحل رفع این صدا هم بررسیCPU،بررسی دمای سی پی یو و تست سرعت چرخش فن سی پی یو هستش که بازدن دکمهDeleteو ورود به بخش تنظیمات بایوسمیشه اونها رو مشاهده کرد.

4 . صدای غیرطبیعی ازداخل کیس می تونه مشکل دیگه ی برخی از کاربرا باشه.اما رفع این عیب با چک کردن همه فن های سیستم از جملهفنسیپییو،فناضافی روی بدنه کیس،فنپاور، فنرویVGA (کارت گرافیک) و روغن کاری و تمیز کردن اونها انجام میشه و در صورت نیاز هم تعویض اونها با فن های سالم و بی صدا.

5. مشکل بعدی اینه که سیستم به نظر روشن شده اماتصویری ندارین!

راهحل این مشکل بیشتر بهکارتگرافیکتونبر میگرده، البتهبازدید و کنترل کابلاتصالیمانیتوربهکارتگرافیک، برقمانیتور، خراب شدن یا سوختن خود صفحه نمایش وپشتیبانی مانیتوراز رزولوشن (Resolution)انتخاب شده هم می تونه این مشکل را حل کنه.

6. سیستم روشن میشه اما بلافاصله خاموشمیشه ونوشته ای روی صفحهمانیتورحرکت می کنه.

راه حل این مشکل هم شاید به دلیل سوختن پاورکیس باشه و باید پاور را عوض کنین. دلیل دوم هم می تونه ازکابل مانیتوربه کارت گرافیکباشه که حتما اتصال اونارو تست کنین.

7. عدم تشخیص هارددیسک به شکل پیغام رفع این خطا هم بررسی اتصال هارددیسک وکابلهای ساتا وIDEاونه. و با زدن دکمه Delete و رفتن به بخش تنظیمات بایوس هم میشه از اونجا هارد را Detect کرد.

8. ایراد بعدی، ممکنه توی همون صفحه اول، پیغامی را در پایین صفحه مشکی مشاهده کنین مبنی بر اینکه کلیدF1کیبورد را بزنین.

یکی از دلایل این خطا می تونه ضعیف شدن باتری روی مادربرد باشه، که با تعویضاین باتریلیتیومی که به باتری CMos مشهوره و شبیه باتری ساعته و بعد از چند سال ممکنه ضعیف شده باشه، خطا رفع میشه. یکی دیگه از نشانه های ضعیف شدن این باتری، اینه که تاریخ و ساعت سیستم مدام با خاموش کردن بهم میریزه!از دیگر روش هایرفع پیغام این خطا، بررسی اتصال کابلها مثل کابل فلاپی و حتی اتصال صحیح کیبورد درحالت پورتPS2 (پی اس تو) می تونه منجر به رفع این پیغام و بوت شدن سیستم بشه.

9. بعدازپشت سر گذاشتن صفحه مشکی بوت اولیه،در هنگامبالا آمدن سیستم، خطاهاینوشتاریرویصفحهظاهرمیشه.

دلایل این خطاها در هنگام بالا اومدن سیستم، می تونه مربوط بهاتصالهارددیسک،به خصوص کابلداده ی اون،یا وجود سیستم عامل روی هارددیسک دومی که شناخته نشده،یا کِرَش (Crash) کردن و بدسکتوری هارد باشه. گاهی این مشکل،باresetکردن حل میشه، شایدم فایلهای اصلی سیستمی که پسوندsys هم دارن دارای مشکل شده که باRepair وتعمیر ویندوزمشکل حل میشه.بدسکتوری در واقع قطاعی روی دیسکه که به دلیل یک خرابی دائم مثل آسیب فیزیکی به سطح دیسک یا قرارگرفتن قطاع ها در حوزه مغناطیسی، دیگر قابل استفاده نیست، یا سیستم عامل در دستیابی به اونها ناتوانه.

نکته ای که اینجا خیلی مهمه اینه کهاگهبدسکتوریرویسکتورصفرباشه،سیستم بالانمیاد،امااگه بدسکتور رویسکتورهایدیگه باشه،درخودسیستمعاملمشکلپیدامیشه. راهحلرفعبدسکتوری هم با نرمافزار و یا به شکل سختافزاری انجام میشه.

مثلا توی خود ویندوز برای اسکن و رفع بدسکتوری،رویهردرایوراستکلیک کرده و Propertiesاونا انتخاب، درتبدوم یعنیTools، دکمهCheck now را که از جمله کارهای مدیریتی سیستمه بزنین. البته اگه درایوی باشه که ویندوز روش نصبه، با بوت مجدد سیستم، این کار انجام میشه، امابرای درایوهای دیگه همون لحظه اسکن انجام میشه.

10. خطایی به نامwindows file is missing مشکل دیگه ایه که با روشن کردن سیستم و بعد از چند ثانیه ممکنه روی صفحه نمایش ظاهر بشه!

دلیل این خطا اینه که یکی ازفایلهای مهم سیستمی ویندوزمشکل پیداکرده و راه حل رفع این خطا اینه که ویندوز راتعمیریادوبارهنصبکنین.

11. اما بازم خطا و این بار خطایخوندهنشدنفایل های سیستمیوپیغامبرایRestartشدنسیستم!

دلیلِ این خطا می تونه از اجرای Hibernate یاخوابزمستانیبهمدتطولانیونداشتن فضای خالیرویدرایواصلیباشه، و راهحل هم اینه که قید برنامه ها و پنجره های باز که با هایبرنیت باز مونده، را بزنیم و سیستم راResetکنیم تا همه اون فضا خالی بشه و سیستم از اول بدون اجرای برنامه های قبلی، بالا بیاد.

12. گاهی سیستم را روشن می کنیم و می بینیم که کامپیوتر وارد محیط سی دی یا دی وی بوت شده!

دلیل این خطا، بوتشدن بادستگاههای دیگه ای مثل فلاپی، سیدی، و دیویدیه. روش رفع این خطا هم درآوردن درایوهامثل خارج کردن فلاپی و سی دی و دی وی دی ازدرایورودوبارهبوتکردنسیستمه. می تونیم برای اینکه این مشکل دیگه رخ نده با زدن دکمه Deleteدرتنظیماتبایوس،در قسمت Boot، گزینه First Boot Sequenceرارویهمون هارد انتخاب کنیم.

13. گاهی دیدین درایوها، مخصوصاًدرایوCدرویندوزXP در صفحهآبیکمرنگودرویندوز 7 در صفحه مشکی رنگی چکمیشن؟!

البته این کار اگه فقط 1 بار اتفاق افتاده مهم نیست و دلیل اتفاق اون هم، ریست شدن ناگهانی، یا قطع جریان برق و خاموش کردن سیستم بخاطر هنگ کردنش و مشکل در یکسری فایل هاست، که با این کار، فایلهایخرابشدهراRepairمیکنه.راهحل این مشکلدرصورتتکرارهردفعه اون،مشکلپاوره.

14. مشکل بعدی هنگامبالاآمدنویندوزو درقسمتنمایش لوگویویندوزه، سیستم همون جا می مونه و هنگمیکنه!

این مشکل می تونه از خودویندوزتا نصبدرایوراشتباه یه سخت افزار باشه. حتی خرابی هارددیسکهم عامل اتفاق افتادن اونه. و راهحل هم،اینکه اگردرایوراشتباهنصبکردیمباResetکردنوزدن چندباره ی کلیدF8و انتخاب حالتSafe ModeوUninstall کردن درایوری که اخیرا اشتباه نصب کردیم. اگه هم مشکل از خود ویندوزه، تعمیر یا دوباره نصب کردن ویندوز راه حل این مشکله!

نکته ای که اینجا مهمه اینه که اگه بدافزاری روی سکتورصفر حافظه تاثیر بگذاره، هم ممکنه این مشکل اتفاق بیافته که درهمان حالتSafe Modeمیشه سیستم را با یه آنتی ویروس قوی و به روز، اسکن کرد و بدافزار را از بین برد.

15. مشکل دیگه ای هم که برخی کاربران باهاش برخورد می کنن، در هنگامورودودرجشناسه کاربریورمزه. البته این یکی استثناء ـه و اشکالازسیستم نیست!

راه حل عبور از این قسمت، بیشتر برمیگرده به تایپ رمز کاربری که به شکل ستاره دیده میشه!در ابتدا بهتره حتما زبان تایپتون را چک کنین که رمز به شکل فارسی یاانگلیسی درست درج بشه.روشن وخاموش بودن کلید Num Lock،بزرگوکوچکبودنحروفبا Caps Lockیاشیفت،اتصال به دامین در شبکه های اداری و بزرگ، از دلایل این خطاست. با درست وارد کردن این تنظیمات، براحتی می تونین وارد ویندوز بشین.

درویندوزXP،اگه صفحه ورودی کاربران،به شکل دکمهای و گرافیکی باشه می تونینبا2بارزدن کلیدهایCtrl+Alt+Delاین صفحه ورود را به شکل منویی در بیارین. بااینکاربازدن نام کاربریAdminیا Administrator(اَدمینستِریتور) اگرکاربرهنگام نصب ویندوزرمزی برای مدیردر نظر نگرفته باشه،واردویندوزمیشین. البته بانرمافزارهای مختلفی از جملهReset Password یا Offline Password هممیتونین از سد رمزه ای ورودی ویندوز بگذرین.درلپتاپهایی که ورود کاربر باحالتFinger Print(فینگر پرینته)، میشه بازدندکمهSwitch Userاقدامبهدرجنام کاربری ورمزکرد.

16. آخرین خطایی که در هنگام شروع ویندوز ممکنه براتون پیش بیاد، اینه که ویندوز به نظر بالا اومده ولی آیکون های صفحه و نوار وظیفه ویندوز روی صفحه نیست!

این خطا در صورت غیرفعال شدن مرورگر ویندوز توسط بدافزارها رخ میده.راهحل این مشکل هم تا زمانی که بتونین این بدافزار را با یه آنتی ویروس خوب و به روز از بین ببرین، اینه که Ctrl+Alt+Delرابزنیم و Task Manager را اجرا کنیم،بعد دکمهnew Taskرا انتخاب کرده و کلمه explorer رو تایپکنیمتا فعلا مرورگر ویندوز اجرا بشه.

خب با این توضیحات دیگه نباید تا زمانی که ویندوز بالا میاد، مشکل خاصی را داشته باشین. سعی می کنیم در برنامه های بعدی به روز، به خطاهای محیط های دیگه مثلا خود خطاهای ویندوز یا اینترنت هم اشاره کنیم.

 مجموعه ی خطاها و Error های سخت افزاری