بانک سوال دبستان گرمه

بانک سوال دبستان گرمه

بانک نمونه سوال ابتدایی متوسطه اول و دوم پایان نامه مقاله تحقیق کارآموزی کارورزی طرح توجیهی کار آفرینی پروژه
بانک سوال دبستان گرمه

بانک سوال دبستان گرمه

بانک نمونه سوال ابتدایی متوسطه اول و دوم پایان نامه مقاله تحقیق کارآموزی کارورزی طرح توجیهی کار آفرینی پروژه

مقالات مفید

الف: کلاس درس و معلمان؛

_(اجازه ! ازروش خشک شما در کلاس خسته شده ایم !)مدیریت مطلوب کلاس را با تنبیه یا سختگیری و مقررات خشک، اشتباه نگیریم!انرژی خود را در کلاس برای موارد مهمتر  صرف نمایید

_تحقیر دانش آموز در کلاس درس هم به عنوان تنبیه تلقی می شود ، تنبیه فقط جسمی نیست!

_پیشنهاداتی به معلمان برای مدیریت رفتار در کلاس ، برقراری انضباط و کنترل دانش آموزان درکلاس(کلاسداری نوین ، معلم موفق با بخشنامه یا با روابط مهربانانه!؟)

_معلم نقاشی ما ، از سهراب سپهری، نمره‌ی اخلاقم در مدرسه بیست بود, در خانه صفر،...حتما" بخوانید

_پیشنهاداتی به معلمان برای تقویت عزت نفس دانش آموزان در کلاس درس ،و مختصری در مورد تشویق و تنبیه

_روشهایی برای کاهش استرس معلمان در کلاس و مدرسه،غلبه بر عصبانیت و اضطراب ، علل استرس معلمان چیست؟

_بررسی عوامل استرس و فشار روانی معلمان،دلایل فرسودگی معلمین و روشهایی برای غلبه بر آن

_امتحانات نهایی و نمره گذاری در کلاس های درسی چند کشور خارجی ، نگاهی به شیوه های نوین ارزشیابی،هدف از امتحان معلمان چیست؟

_چرا بچه‌ها مدرسه را دوست ندارندو تعطیلی آن را آرزو می کنند،خاطرات کلاس اولی ها ،لزوم شاداب سازی مدارس دخترانه

_روشهای برخورد با اشتباهات دانش آموزان در کلاس درس توسط معلم،ویژگیهای معلمان کارآمد و موفق

_نقش تک مهارتها در فعالیتهای یاددهی و  4 شیوه آموزشی پیشنهادی یونیسف  در اروپا

_تغییر در شیوه معلمان با استفاده از تکنولوژی آموزشی و کم رنگ شدن استفاده از وسایل کمک آموزشی

_الگوهای فعال تدریس دبیران ریاضی ، نقد و بررسی انواع روش تدریس ریاضی

_کدام روش تدریس ها برای آموزش علوم مناسب است ،معرفی الگوهای تدریس درس علوم

_روش تدریس مبتنی بر مهر ورزی و محبت به دانش آموزان توسط معلم

_ پرسش کلاسی از دانش آموزان و 10 اصل لازم برای معلمان ،بدون اطلاع قبلی از دانش آموزان  امتحان و پرسش نداشته باشید

_مراحل سنجش مستمر دانش آموزان در کلاس درس و ارتباط آن با فعالیت های آموزشی

_ معلمان  ایران، تایلند و یونان ،در بین ۵۰ کشور جهان، بیشترین تکالیف خانگی و مشق را به دانش آموزان می دهند

_یادگیری فعال را فدای مدیریت کلاس و انضباط خشک نکنیم!چرا دانش آموزان در کلاس بی نظم و شلوغ می شوند؟ مشکلات پیش دبستانی ها

_چگونه معلمی حرفه ای باشیم؟کمال معلم و معلم کمال ،یک تجربه مفید معلم...

_روشهای افزایش تاثیر تشویق دانش آموزان در کلاس درس،تنبیه کودکان تاثیری بر آنان ندارد!،تاثیرات محبت و تشویق در تعلیم و تربیت

_جوّ مطلوب در کلاس درس و پاسخگویی به نیازهای ویژه دانش آموزان ،پرهیز از کنترل کلاس با توسل به مقررات خشک

_مقاله تاثیر سنجش پایانی بر انگیزه یادگیری توسط گروه اصلاح سنجش انگلستان ، مفید جهت مطالعه معلمان و مدیران مدارس

_معرفی  کلیه روشهای تدریس برای معلمان و مربیان،شیوه های نوین تدریس برای  افزایش کارایی معلمان و یادگیری بهتر دانش آموزان

_این نسخه بسیار موثر فراموش نشود!  80 نکته مهم در تدریس موفق معلمان و مربیان مدارس درکلاس درس

_نقش خلاقیت و نوآوری در پیشرفت دانش آموزان‌،تاثیر معلم در ایجاد خلاقیت

_تحلیل عملکرد معلم از طریق تدریس خرد ،معلم چگونه روش تدریس خود را ارزیابی نماید؟

_روش تدریس سخنرانی، روش تدریس نمایشی،روش تدریس آزمایشگاهی،روش تدریس بحث گروهی،روش تدریس حل مسئله

_40 نکته مهم برای مطالعه بهتر ، راهنمای روشهای مطالعه   ، شیوه های مرور مطالب خوانده شده و جلوگیری از فراموشی

_35 نکته مهم به ظاهر ساده برای توجه والدین و معلمان در تربیت فرزندان و دانش آموزان،روشهای جسارت ورزی و ایجاد انگیزه

_چه موانعی در شخص یادگیرنده ایجاد مقاومت میکنند،یادگیری موثر با چه روشهایی امکان پذیر است؟(مفید برای مطالعه معلمان گرامی)

_40 پیشنهاد برای ایجاد انگیزه و رغبت به درس و کلاس در دانش آموزان توسط معلمان

_گنجینه‌ی ایده‌های تدریس ،ابتکارات و تجربیات معلمان از روشهای تدریس و آموزش مطالب در کلاس درس

_عوامل موثر بر نشاط دانش آموزان در کلاس درس و روشهای غلبه بر ترس از سخنرانی در برابر جمع

_روش های تدریس ،فنون کلاس‌داری و بررسی نحوه تدریس موفق در مدارس،تجربیات مفید برای معلمان

_پیشگیری از رفتارهای نامطلوب دانش آموزان در کلاس درس،پیامدهای منفی تنبیه، رفتار مثبت معلم

_از شاگرد تنبل بودن تا استاد برجسته پزشکی شدن نتیجه تلاش معلم دلسوز

_فعالیتهای مکمل و فوق برنامه مدارس ایران و لذت بردن معلم و دانش آموز از آموزش

_نکاتی در رابطه با فنون و مهارت های مطالعه و یادگیری دانش آموزان

_عوامل مؤثر بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان

_روش های غلبه بر اضطراب امتحان در دانش آموزان

_روش تدریس الگوی پیش سازمان دهنده برای معلمین در کلاس

_مختصری در مورد معلمان جذاب و عوامل نداشتن جاذبه وخسته کننده بودن کلاس و معلم

_روشهای جدید تدریس برای نجات تحصیل و آموزش

_ آسیب های اجتماعی دانش آموزان و آموزشگاه ، بی علاقه گی به انجام تکالیف درسی،اضطراب،افسردگی

_نکات مهم درباره امتحانات و ارزشیابی معلمان و طراحان

_روش های تقویت درس انشای دانش آموزان ابتدایی

_روشهای تدریس متنوع وجدید ، فناوری آموزشی برای استفاده معلمان در آموزش موثر دانش آموزان

_طراحی فعالیت های آموزشی برای کلاس

_چند مورد از ویژگیها و کارهای نامناسب معلم در کلاس و مدرسه

_نگاهی به شیوه های نوین ارزشیابی درکلاس ومدرسه  ، هدف از امتحان چیست؟

_روشهایی برای افزایش تمرکز دانش آموزان در کلاس هنگام تدریس معلم

_ارزیابی چیست و چه نقشی در تدریس معلم درکلاس دارد؟

_تقویت انگیزه های درسی دانش آموزان و نحوه تشویق و تنبیه در مدارس

_روشهای ایجاد انگیزه وترغیب دانش آموزان به تحصیل ودرس

_خلاصه تحقیق میزان آگاهی و استفاده معلمان دوره ‏های ابتدائی و راهنمائی از الگو های نوین تدریس

_پژوهش مقایسه اثر بخشی روش تدریس فعال و سنتی بر پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان

_شیوه های کهنه آموزش در مدارس، دشمن خلاقیت و کارآفرینی!

_ذهن دانش آموزان نیازمند تخیل فعال است،نقش قوه تخیل در زندگی بهتر

 _امتیازات استفاده از الگوی ایفای نقش توسط معلمین در کلاس

_نکات ساده ای برای خوب گوش کردن در کلاس ، چگونه بهتر گوش کنیم؟

_روش تدریس بااستفاده از IT    ،گسترش و توسعه ی فناوری اطلاعات و ارتباطات و برنامه ریزی دقیق و اصولی برای بهره بردای و استفاده از آن ،تغییر نقش معلم در کلاس درس و غنی سازی یادگیری

_روش های پرورش خلاقیت دانش آموزان در کلاس درس و مدرسه،معلمان خلاق

_نکات مهم شکست و موفقیت معلمان،مدیران مدارس،معاون ، مربی پرورشی و نوآوری در آموزش و پرورش 110تجربه معلمی

 

ب:  معاون ومدیریت آموزشگاه

_ممنوعیت استفاده از موبایل در مدارس و کلاس های درس و وظایف مدیر و معلمان در برخورد با این مشکل ،خطرات استفاده از موبایل در مدرسه

_ارتباط مدیر مدرسه با دانش آموزان،  10 روش برای کنترل استرس ، عوامل موثر بر بهبود مدیریت مدارس دوره متوسطه ، بهداشت روانی مدیران مدارس

_علل رکود جلسات شورای معلمان، پیشنهاداتی برای تقویت شورای معلمان مدارس، آموزش و پرورش اثر بخش چیست؟

_جو مدرسه به عنوان ترکیبی از رفتار مدیر مدرسه و رفتارهای معلمان،بهبود بخشیدن به مدیریت مدرسه،پیشنهادات راهبردی  برای مدیران مدارس،وظایف مدیران موسسات آموزشی

_جایگاه و نقش معاون مدرسه و مطالبی برای معاونین مدارس،خلاصه کارگاه آموزشی معاونان مدارس

_آثار آموزش شیوه‌های مدیریت استرس بر سلامت روانی نوجوانان ، استرس و اضطراب عامل مرگ بیماران قلبی است!

_ویژگیهای مدیر خلاق و نوآور در آموزشگاه ، مبانی مدیریت خلاق اسلامی

 _اهمیت برنامه ریزی برای مدیران مدارس و راهکارهایی ساده برای آن

_بررسی عوامل مؤثر بر رضایت شغلی افراد(میزان درآمد،جنسیت،روش مدیریت کارکنان)

_سیزده اشتباه مهلک مدیران،چگونه نوآوری کنیم،مدیر شجاع،دام های تصمیم گیری در سازمان،مدیریت یک دقیقه ای

_مدیران مدارس و معلمان چقدر در سلامت روانی فرزندان شما نقش دارند ؟ تشویق وتنبیه جدید!

_مدیریت اختاپوسی ، با افراد مشکل ساز چگونه بر خورد کنیم ؟ در محیط کار سخت نگیرید همه ما اشتباه می کنیم ، مدیریت کارکنان نامتعارف، مدیریت کارکنان راحت طلب - نحوه بر خورد با مشکلات شخصی کارکنان

_چرا اولیا در مشارکت با مدرسه جدی نیستند؟

_ توصیه های مهم به مدیران برای رسیدن به موفقیت و اثر بخشی

_مقاله مدیریت مشارکتی برای مدیران آموزشی

_روابط انسانی درمدارس واصول ایجاد رابطه حسنه با دانش آموز و والدین

_پیشنهاداتی برای ارتقاء کیفیت جلسات شورای معلمان مدارس ،بررسی علل ضعف شورای معلمین

_نکات مهم شکست و موفقیت معلمان،مدیران مدارس،معاون ، مربی پرورشی و نوآوری در آموزش و پرورش

_علل موفقیت گوگل و کارمندان آن ومطرح شدن در سطح جهانی ، چیست؟

_ 160نکته خلاصه و مفید مدیریتی برای تمام مدیران ادارات،مدارس،شرکتهاو کسانی که با دیگران کار می کنند

_موفقیت مدیر مدرسه،چرا مدیران مدارس باید روان شناسی بدانند ؟

_مشکلات رفتاری دانش آموزان از زاویه دید مدیریتی ، مدیریت فرهنگی در مدرسه

_ویژگیهای مدارس سنتی، خام، دارای عملکرد بهبودیافته، پیشرو و دارای عملکرد عالی درایران

_نکات مفیدبرای برگزاری جلسات انجمن اولیا و مربیان مدارس وشرکت فعال والدین در آموزش خانواده

_مختصری در مورد علائم استرس در کارمندان و عوامل استرس زا در محیط کار وسازمان

_آسیب شناسی اهمال کاری ،دلایل و روش هایی برای غلبه براهمال کاری(کارکنانی که کارها را به تاخیرمی اندازند)

_مدیران بخوانند؛بی انگیزگی وعدم علاقه کارکنان به کار و سازمان را متوقف کنید

_آقای مدیر ، آقای کارمند ، کارتان را دوست دارید؟چرا کار برایتان لذت بخش نیست؟

_ارتباط موثر شغلی در محیط کار ، نقش وتقویت ارتباطات در مدیریت

_ضرورت تحقیق و پژوهش در کلاس و مدرسه و توسعه فرهنگ پژوهش در مدارس

_توجه به امور مربوط به حیاط مدرسه و زنگ تفریح آموزشگاه توسط آموزگار

_ 2 مطلب شامل : 1-نامه آبراهام لینکن(رئیس جمهور سابق آمریکا1865م) به آموزگار فرزندش  2- مشکلات ساعات بیکاری مدارس برای دانش آموزان ومدیر و معاون

 ج : روسای ادارات،معاونت های آموزشی ،کارشناسان و برنامه ریزان آموزشی ، اساتید دانشگاه ، تربیت معلم و آموزش ضمن خدمت

_مدیریت ذره بینی چیست؟،نکاتی در مورد مدیریت معنوی،مدیریت و رهبری با هوش هیجانی،قضاوت در مدیریت

_برنامه ریزی و تصمیم گیری در مدیریت بحران،مدیریت استراتژیک چیست؟

_TQM و مدیریت‌ فرایندمدار در مدرسه‌ ،نقش‌ مدیران‌ در بهبود کیفیت‌ آموزش‌

_تیم های کاری در سازمان ها ،ساختن یک تیم موفق در سازمان ، عوامل اثر بخش تیم، تلفیق تفاوتها در تیم های کاری

_تفاوت ها و توانایی های مدیریت و رهبری آموزشی،نکات کلیدی در برقراری ارتباط موثر با دیگران ، مدیریت تغییر در نظارت و ارزشیابی منابع انسانی آموزش و پرورش

_اهمیت برگزاری دوره های آموزش مدیریت برای مدیران مدارس،روشهای تعیین نیازهای آموزشی و فرآیند آموزش و بهسازی کارکنان

_نقش بینش و نظریه در مدیریت،رهبران تغییر در سازمان،بازار مشاوره مدیریت در جهان

_پژوهش بررسی شیوه‌های ارزشیابی مستمر در دوره‌های ابتدایی و راهنمایی

_اهمیت بازخور برای مدیران سازمانها(بازخور 360 درجه)،مطالبی در مورد مدیران روابط عمومی ها ،عدالت سازمانی و انواع آن

_سازماندهی گروههای مشارکتی در سازمانهای یادگیرنده ، راهکارهایی برای کاهش تنش کارکنان نوبت کار، مختصری در مورد نوآوری آموزشی

_ویژگیهای آموزش و پرورش کارا و اثر بخش و تجارب کشور ژاپن درزمینه سرمایه گذاری در آموزش و پرورش

_نقش نظارت و راهنمایی در بهبود یادگیری در مدارس ،وظایف راهنما معلمان و بازرسان آموزشی،نظارت یا مچ گیری؟

_فرایند ریسک برای اداره فرصتها،آموزش مدیران با الگوی شایستگی(مفهوم شایستگی مدیران)

_گروههای مشارکتی موفق در سازمانها ،ضرورت مدیریت مشارکتی در سازمان

_سلامت سازمانی در مدارس  ،تشریح تئوری محدودیتها

_آموزش ضمن خدمت معلمان در چین ، آمریکا،انگلستان،اسپانیا و مختصری در مورد  ارتقاء ، مزایا و بازنشستگی و ساعات کاری معلمان در مدارس خارجی

_در مدارس ابتدایی ژاپن به ایجاد محیطی شاداب ، جذاب ، دوستانه و با نشاط بیشتر از آموختن مسائل علمی توجه می شود ، علل موفقیت آموزشی ژاپنی ها چیست؟

_علل موفقیت آموزش و پرورش و مدارس سنگاپور  

منبع 

http://asl.shakheh.com/post8.ph 

نظرات 1 + ارسال نظر
iman دوشنبه 28 مرداد‌ماه سال 1392 ساعت 15:26 http://cod-music.ir

سلام میشه لطف کنی منو لینک کنی خبر بدی لینکت کنم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد