X
تبلیغات
دورکار
رایتل

آموزش کسب درآمد برد برد

این کار کلیکی یا مارکتینگ یا کارهای بیهوده نیست ،‌ کاملا برد برد هست

http://manfaat.ir/images/46472bnner.gif

جدید ترین راه کسب درآمد

درآمد مادام العمر و دائمی در خانه بدون مالیات و بدون دردسر

مخصوص دانشجو ها دانش آموزان معلمان و کارمندان و خانم ها و آقایان

برای دانلود فایلهایی که برای دانلودشان قیمت درج شده است کافیستمبلغ فایل را از طریق لینک پرداخت آنلاین مستقیم پرداخت نماییدسپس نام کامل فایل مورد نظر را به همراه شماره پیگیری پرداخت از طریق تلگرام و یا اس ام اس اطلاع دهید تا ما فایل را در کمتر از یک ساعت برایتان ارسال کنیم

ID telegram:@nyfiresh

Tel:09357668326

پرداخت آنلاین

بررسی راه های بهبود مدیریت آموزشگاهی و توانمندسازی مدیران مدارس

چهارشنبه 12 تیر‌ماه سال 1392 ساعت 14:43

چکیده : 

   هدف از این مقاله شناسائی راه های بهبود مدیریت آموزشگاهی و توانمندسازی مدیران در سطح مدارس انجام می گیرد یا به عبارت دیگر می‌خواهیم بدانیم که مدیریت باید واجد چه شرایطی باشد تا در فرآیند آموزشی از بالاترین کارآئی و اثربخشی لازم برخوردار باشد. در این مقاله راهکارهای بهبود و توانمندی مدیریت آموزشی بررسی و پیشنهاد می‌شود. 

کلید واژه :‌ 

مدیریت آموزشگاهی، توانمندسازی، مدارس، راههای بهبود، مدیران 

 

 

مقدمه : 

   در جهان امروز گسترش علم و فناوری تمام فعالیت های اجتماعی را تحت تاثیر قرار داده است. از مشخصات بارز این عصر، که آن را عصر فراصنعتی نامیده‌اند، جایگزین شدن دانایی، پژوهش و سرمایه انسانی با عوامل دیگر تولید است. در نتیجه همه سازمانها در پی آن می‌باشند که با استفاده از انسانی‌ترین، کارآمدترین و انعطاف‌پذیرترین شیوه‌ها برای بقای خود تلاش کنند. در این میان نیروی انسانی ماهر و کارآزموده با ارزش‌ترین ثروت هر کشور و مهم‌ترین شاخص‌های برتری یک سازمان نسبت به سازمان‌های دیگر است. 

   نظام آموزش و پرورش از این امر مستثنی نیست همانطوریکه می‌دانیم بهبود آموزش و پرورش بدون مدیریت صحیح، درست و توانمند امکان‌پذیر نیست. بهبود شرایط کار، افزایش رضایت و ایمنی خاطر کارکنان و هماهنگ ساختن تلاش‌ها در شکل‌دهی به امکانات و منابع موجود جهت تحقق اهداف و در نتیجه تقویت روحیه کارکنان و آمادگی برای شکوفایی، خلاقیت و نوآوری استعدادهای بالقوه دانش‌آموزان از جمله وظایف مدیران مدارس است(محمدرضا برنجی)

در این مقاله شاخص‌ها، و مولفه‌ها و راههای موثر در فرآیند بهبود مدیریت آموزشگاهی و توانمندی آنها شناخت  را و بکار بست. 

مسأله: 

با توجه به مطالعات نظری و توجه به وظایف مدیران مدارس بعضاً مشکلات و موانع در فرآیند آموزشی قابل مشاهده است که از جمله کمرنگ بودن روابط دوستانه بین مدیران و کارکنان، عدم تخصص بعضی از مدیران مدارس، کاهش انگیزه در میان مدیران، عدم توجه به مبانی روانشناسی و جامعه‌شناسی و علوم ارتباطات الگوهای فعال تدریس و پژوهش از جمله مسئله‌های مقاله است.

اهداف : 

آیا مدیران آموزشی و مدارس در حوزه آموزش و پرورش آیا از آگاهی و بینش لازم برخوردارند. و همچنین از تجریه و سابقه آموزشی بهره‌مند هستند و می‌توانند زمینه‌ساز خلاقیت و نوآوری در میان دانش‌آموزان و معلمان باشند و دارای چهارچوب نظری و تئوریکی لازم در حوزه مدیریت می‌باشند؟ 

مبانی نظری،  تئوری های مدیریت

الف)تئوری های کلاسیک 

1)مدیریت علمی :

بانی مدیریت علمی تیلور است بر فلسفه بازده کار بیشتر از قدرت بدنی استوار بوده و در آن سرعت زیادتر در کار و بازده بیشتر موردنظر است. فلسفه این تئوری فلسفه ایست مادی و دنیوی، معنوی بودن کار انسان را تا حدود زیادی نادیده گرفته است. ایدئولوژی پیروان تئوری مدیریت علمی بر اساس انگیزه‌های خودآگاه می‌باشد و جنبه‌های بازدهی کار فرد را تنها به داشتن قدرت بدنی و همچنین سرعت زیادتر و زمان کوتاهتر با در نظر گرفتن نیازهای مادی که انسان ترس و هراس از گرسنگی دارد بوجود آمده است. فلسفه مدیریت تئوری مدیریت علمی برای برطرف ساختن نیازهای مادی، انسان را بر آن می‌دارد که تلاش بیشتر برای سود و منفعت زیاد بنماید. در این تئوری جنبه‌های معنوی پاداش بجنبه‌های مادی گرایش پیدا نموده و بازده فکری و عقلی و بدنی انسان را با همان اندازه از شیئی و یا ماشینی که انتظار دارند می‌سنجند و آنوقت پاداش و مزدی دهند. 

متن کامل را پس از پرداخت وجه می توانید دانلود نمایید

نوع فایل : word  فایل زیپ شده

تعداد صفحات 60

حجم :  84   kb

مبلغ قابل پرداخت 50000  ریال

پس از واریز وجه به صورت خودکار به صفحه پرداخت هدایت می شوید در صورت هرگونه مشکل با پشتیبانی 09357668326 تماس بگیرید

http://nyfiresh.blogsky.com

نام و نام خانوادگی :

موبایل :

نظرات (0)

نام :
ایمیل :
وب/وبلاگ :
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد