بانک سوال دبستان گرمه

بانک سوال دبستان گرمه

بانک نمونه سوال ابتدایی متوسطه اول و دوم پایان نامه مقاله تحقیق کارآموزی کارورزی طرح توجیهی کار آفرینی پروژه
بانک سوال دبستان گرمه

بانک سوال دبستان گرمه

بانک نمونه سوال ابتدایی متوسطه اول و دوم پایان نامه مقاله تحقیق کارآموزی کارورزی طرح توجیهی کار آفرینی پروژه

برنامه های پرتابل ویندوزی

این روزا فلش مموری های کوچیک با ظرفیت های بالا جا به جایی حجم زیادی اطلاعات رو آسون کردن. از این رو شرکت های نرم افزاری وارد عرصه جدیدی شدن به نام نرم افزارهای پرتابل یا همون برنامه های قابل حمل. مهم ترین ویژگی این برنامه ها اینه که نیازی به نصب ندارن و همه جا می‌تونید ازشون استفاده کنید.


در واقع کافیه این قبیل برنامه ها رو همیشه همراه خودتون داشته باشید تا دیگه نگران باز نشدن فایل هاتون روی کامپیوترهای دیگه نباشید.


بذارید این بخش رو با برنامه‌ای که جایگزین بسته نرم‌افزاری آفیسه شروع کنیم که شاید پرکاربردترین بسته نرم‌افزاری برای همه ما باشه.

LibreOffice Portable که شامل پردازشگر متن، اکسل، ابزار ارائه مطلب، پایگاه داده و ویرایشگر ساده تصویره به شما اجازه میده همیشه اسنادتون رو جا به جا کنین، بدون اینکه نگران وجود نرم افزار مربوطه روی رایانه مقصد باشین. این برنامه 170 مگابایتی میتونه فایل های تولید شده توسط همه بسته های آفیس از جمله Microsoft Office و Open Office رو باز کنه. این برنامه همچنین بیشتر از 30 زبان را پشتیبانی می کنه و قابلیت اجرا در محیط سیستم عامل های مطرح مثل ویندوز، مک و نگارش های مختلف لینوکس رو داره.

این برنامه با وجود اینکه همه امکانات نمونه های نصب شدنی رو نداره، اما با توجه به حجم کم و رایگان بودن و بقیه مزایای این‌چنینیش، گزینه قابل قبولی برای استفاده به نظر می رسه.

7-zip (خونده بشه سِوِن زیپ) یکی از نرم‌افزارای کاربردی دیگه مربوط به حوزه فشرده‌سازیه که شاید بیشتر شهرتش به خاطر رایگان بودنش باشه، اما میشه امکاناتی مثل پشتیبانی از انواع فرمت های فشرده سازی و ضمنا قدرت فشرده سازی بالا با استفاده از فرمت خاص خود این برنامه رو از امکانات دیگه‌ش دونست. 7-zip با همون امکانات نسخه کامل اقدام به ارائه نسخه قابل حمل کرده. می تونید با دریافت این نسخه، همیشه یک برنامه فشرده ساز قوی همراهتون داشته باشید.

یکی از نرم‌افزارهای کاربردی دیگه هم Foxit Reader ـه که جایگزین بسیار مناسبی برای Adobe Reader به حساب میاد و با حجم کمتر به شما اجازه میده فایل های PDFتون رو باز کنید. برای این کار فقط کافیه که این برنامه 10 مگابایتی رو همیشه روی حافظه فلش همراه خودتون داشته باشید.

از جمله ویژگی های مثبت این نرم افزار سرعت اجرا و باز کردن فایل های پی‌دی‌افه. ضمنا این برنامه به حافظه موقت یا همون رم کمی نیاز داره و به همین دلیل باعث کند شدن عملکرد سیستم عامل نمیشه.

اما حالا که بحث فایل‌های پی‌دی‌اف شد، جا داره به نرم‌افزار خوندن فرمتی اشاره کنیم که برای کتاب‌خونا آشناس.

اگه اهل مطالعه کتاب های الکترونیک باشید، احتمالا کتاب هایی با فرمت DJVU رو دیدید. برای مشاهده این کتاب ها نیاز به برنامه های متفرقه دارید. یکی از بهترین برنامه ها برای این کار WinDjView Portable است. یک برنامه یک مگابایتی که با رابط گرافیکی ساده هر فایل رو توی یک تب جدید برای شما باز می کنه. امکان استفاده از تب یا برگه مانع شلوغ شدن نوار وظیفه میشه.

گفتیم شلوغی! اگه از اوضاع شلوغ و به هم ریختگی کارها بدتون میاد، چاره کار شما پیش نرم‌افزار پرتابل «تو دو لیسته». به عبارت دیگه اگه از اون دسته کاربرانی هستید که برنامه کاری فشرده ای دارن، توصیه میشه حتماً از ToDoList استفاده کنید. با وارد کردن فعالیت های روزانه خودتون توی این برنامه، می تونید به راحتی به اونا رسیدگی کنید. ساختار منعطف این برنامه به شما اجازه میده از اون هم برای برنامه ریزی های اداری استفاده کنید و هم برای فعالیت های شخصیتون.

ضمنا هر چند حدود 6 سال از تولید این برنامه می‌گذره اما خوشبختانه همچنان به پیشرفت و بیشتر کردن قابلیت‌هاش ادامه می‌ده و توی هر نسخه میشه تغییرات خوبی رو مشاهده کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد