بانک سوال دبستان گرمه

بانک سوال دبستان گرمه

بانک نمونه سوال ابتدایی متوسطه اول و دوم پایان نامه مقاله تحقیق کارآموزی کارورزی طرح توجیهی کار آفرینی پروژه
بانک سوال دبستان گرمه

بانک سوال دبستان گرمه

بانک نمونه سوال ابتدایی متوسطه اول و دوم پایان نامه مقاله تحقیق کارآموزی کارورزی طرح توجیهی کار آفرینی پروژه

راهنمای طراحی سناریوی آموزشی پیش از دبستان

سامان دهی تدریس

یک سال تحصیلی: با توجه به اهداف تعیین شده و جدول زمان بندی مشخص می شود.

موضوعات هر ماه ( یکی از موضوعات) : آموزشگاه خیابان انسان خانه ایران آب گیاهان جانوران

موضوعات هر هفته: با توجه به اهداف یک موضوع آموزشی طبق جدول زمانبندی تعیین می شود.

موضوعات هر روز: با توجه به اهداف تعیین شده برای یک هفته و با توجه به جدول زمان بندی انتخاب می شود.

موضوع مورد تدریس در ساعت مشخص: با توجه به اهداف تعیین شده برای یک روز و با توجه به جدول زمانبندی برای یک جلسه تعیین شود.

هدفهای تدریس شده

هدفهای موردتدریس در این جلسه

هدفهای تدریس نشده

مثلاً:

-        رنگها را بشناسد

-        مفهوم وسط بالا- پایین را بداند.

-        و ...

مثلاً:

-        پرچم ایران سه رنگ دارد.

-        و ...

مثلاً:

-        لباسهای مردم ایران در جاهای مختلف با هم فرق دارد.

-        و ....


مشخصات کلی

نام مربی:                                                    تاریخ:                                       نام منطقه/ناحیه:

موضوع آموزشی:                                      زمان:                                         نام مدرسه:

تعداد نوآموزان:                                        مکان:

هدف کلی:

در این قسمت هدف اصلی مد نظر است که معمولاً یک هدف می باشد به عنوان مثال:

آشنایی نوآموزان با پرچم ایران

حدود انتظارات ( در سه حیطه ی ، دانش ، مهارت، نگرش)

به عنوان مثال:

-        آشنایی با شکل ظاهری پرچم ایران (دانش)و ...

-        تشخیص محل هر رنگ در پرچم(مهارت)و ...

-        احترام گذاشتن به پرچم ایران به عنوان نماد ملی ( نگرش)و ...


اهداف رفتاری

در این بخش اهدافی نوشته شود که قابل اندازه گیری باشد و سعی شود سطوح مختلف رفتار مورد توجه قرار گیرد.

به عنوان مثال:

-        نوآموز رنگهای پرچم ایران را نام ببرد.

طرح درس روزانه:

پیشنهاد می شود از این قسمت به بعد در قالب جدول طراحی شود.

مراحل

مربی

نوآموز

روش یا الگو

رسانه یا وسایل

زمان

در این قسمت مراحل مختلف تدریس عنوان می شود.

دراین قسمت مربی تمام سؤالات ، رفتارهای مورد انتظار و ... در طول مراحل تدریس را کامل می نویسد.

مثل: مربی با اشاره به شکل پرچم می پرسد؟

( این چیست؟)

مثل:

 ( پرچم ایران را در کجاها دیده ای؟)

در این قسمت تا پایان فعالیت پیش بینی پاسخها و عملکردهای نوآموزان پیرامون نتیجه گیری های همگرا

نوشته می شود مثل:

(پرچم)

ولی در قسمت پاسخهای واگرا نباید هیچگونه پیش بینی صورت پذیرد زیرا نوآموزان با توجه به دانش قبل و تجارت خود هر یک به صورت منحصر به فرد قادر با پاسخگویی خواهند بود.

از هر روشی که استفاده نمودیدنام آن را بنویسید.

به عنوان مثال:

روش نمایشی

از هر وسیله ای که استفاده شده نام ببرید.

به عنوان مثال:

عروسک نمایشی

زمان تعیین شده با توجه به در نظر گرفتن کل زمان تدریس

رفتار ورودی

به عنوان مثال :

سلام، احوالپرسی و ...

-

-

-

-

سنجش آغازین

این قسمت به دو صورت است

1- سؤال از درسهای قبل که به درس امروز ربط دارد.

به عنوان مثال: مهره های رنگ سبز و سفید و قرمز را از کل مهره های رنگی جدا کند.

2- سؤال از پیش نیاز درس جدید ( پیش آزمون)

به عنوان مثال: آیا تا به حال پرچم ایران را دیده ای؟

-

-

-

-

ایجاد انگیزه

ایجاد انگیزه:

1- کوتاه و مختصر باشد.

2- ارتباط مستقیم با درس داشته باشد.

3- نوآموزان را به فراگیری درس جدید علاقه مند کند.

به عنوان مثال: یک شعر، چیستان و ...

-

-

-

-

ارائه ی درس جدید

این قسمت باید به گونه ای شفاف نوشته شود که هر خواننده ای بتواند درک واحدی از روش اجرا داشته باشد. ( مبهم و کلی نباشد)

-

حتی الامکان از روشهای گروهی فعال استفاده شود

-

-

جمع بندی مطالب

جمع بندی بهتر است به روشی صورت گیرد که در آن رعایت تنوع در نظر گرفته شود.( با روش قبل متفاوت باشد) و این جمع بندی با هدایت مربی توسط نوآموزان صورت پذیرد.

به عنوان مثال:

مقایسه کردن مدلهای مختلف پرچم با پرچم ایران

-

-

-

-

ارزشیابی تکوینی

در این مرحل از اهداف رفتاری موزد نظر ارزشیابی صورت گیرد و سعی شود برای تنوع در کار روش آن با سایر مراحل متفاوت باشد .

به عنوان مثال :

پازل پرچم ایران را جور کند.

-

-

-

-

فرصت سؤال

در این قسمت مربی از نوآموزان می خواهد که اگر سؤالی دارند بپرسند.

-

-

-

-

تعیین تکلیف

بهتر است با توجه به تفاوتهای فردی و برداشت مربی از سطح کلاس به صورت چند نمونه آماده شود.

به عنوان مثال:

مشاهده دقیق از یک موضوع خاص و بیان آن برای مربی

-

-

-

-

بازخورد پس از تدریس

این ستون بعد از تدریس توسط مربی پر می شود و نظر خود را در رابطه با ای طرح و اجرای آن در کلاس توضیح می دهد.

در این قسمت مبانی علمی ونظری الگویی را که استفاده کرده اید کاملاً توضیح دهید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد