الف: کلاس درس و معلمان؛
_(اجازه ! ازروش خشک شما در کلاس خسته شده ایم !)مدیریت مطلوب کلاس را با تنبیه یا سختگیری و مقررات خشک، اشتباه نگیریم!انرژی خود را در کلاس برای موارد مهمتر صرف نمایید!_تحقیر دانش آموز در کلاس درس هم به عنوان تنبیه تلقی می شود ، تنبیه فقط جسمی نیست!
_معلم نقاشی ما ، از سهراب سپهری، نمرهی اخلاقم در مدرسه بیست بود, در خانه صفر،...حتما" بخوانید
_پیشنهاداتی به معلمان برای تقویت عزت نفس دانش آموزان در کلاس درس ،و مختصری در مورد تشویق و تنبیه
_روشهایی برای کاهش استرس معلمان در کلاس و مدرسه،غلبه بر عصبانیت و اضطراب ، علل استرس معلمان چیست؟
_بررسی عوامل استرس و فشار روانی معلمان،دلایل فرسودگی معلمین و روشهایی برای غلبه بر آن
_چرا بچهها مدرسه را دوست ندارندو تعطیلی آن را آرزو می کنند،/a>>/>خاطرات کلاس اولی ها ،لزوم شاداب سازی مدارس دخترانه
_روشهای برخورد با اشتباهات دانش آموزان در کلاس درس توسط معلم،ویژگیهای معلمان کارآمد و موفق
_نقش تک مهارتها در فعالیتهای یاددهی و 4 شیوه آموزشی پیشنهادی یونیسف در اروپا
_تغییر در شیوه معلمان با استفاده از تکنولوژی آموزشی و کم رنگ شدن استفاده از وسایل کمک آموزشی
_الگوهای فعال تدریس دبیران ریاضی ، نقد و بررسی انواع روش تدریس ریاضی
_کدام روش تدریس ها برای آموزش علوم مناسب است ،معرفی الگوهای تدریس درس علوم
_روش تدریس مبتنی بر مهر ورزی و محبت به دانش آموزان توسط معلم
_مراحل سنجش مستمر دانش آموزان در کلاس درس و ارتباط آن با فعالیت های آموزشی
_چگونه معلمی حرفه ای باشیم؟کمال معلم و معلم کمال ،یک تجربه مفید معلم...
_روشهای افزایش تاثیر تشویق دانش آموزان در کلاس درس،تنبیه کودکان تاثیری بر آنان ندارد!،تاثیرات محبت و تشویق در تعلیم و تربیت
_جوّ مطلوب در کلاس درس و پاسخگویی به نیازهای ویژه دانش آموزان ،پرهیز از کنترل کلاس با توسل به مقررات خشک
_مقاله تاثیر سنجش پایانی بر انگیزه یادگیری توسط گروه اصلاح سنجش انگلستان ، مفید جهت مطالعه معلمان و مدیران مدارس
_این نسخه بسیار موثر فراموش نشود! 80 نکته مهم در تدریس موفق معلمان و مربیان مدارس درکلاس درس /a>>/>
_نقش خلاقیت و نوآوری در پیشرفت دانش آموزان،تاثیر معلم در ایجاد خلاقیت
_تحلیل عملکرد معلم از طریق تدریس خرد ،معلم چگونه روش تدریس خود را ارزیابی نماید؟
_روش تدریس سخنرانی، روش تدریس نمایشی،روش تدریس آزمایشگاهی،روش تدریس بحث گروهی،روش تدریس حل مسئله
_35 نکته مهم به ظاهر ساده برای توجه والدین و معلمان در تربیت فرزندان و دانش آموزان،روشهای جسارت ورزی و ایجاد انگیزه
_چه موانعی در شخص یادگیرنده ایجاد مقاومت میکنند،یادگیری موثر با چه روشهایی امکان پذیر است؟(مفید برای مطالعه معلمان گرامی)
_40 پیشنهاد برای ایجاد انگیزه و رغبت به درس و کلاس در دانش آموزان توسط معلمان
_گنجینهی ایدههای تدریس ،ابتکارات و تجربیات معلمان از روشهای تدریس و آموزش مطالب در کلاس درس
_عوامل موثر بر نشاط دانش آموزان در کلاس درس و روشهای غلبه بر ترس از سخنرانی در برابر جمع
_روش های تدریس ،فنون کلاسداری و بررسی نحوه تدریس موفق در مدارس،تجربیات مفید برای معلمان
_پیشگیری از رفتارهای نامطلوب دانش آموزان در کلاس درس،پیامدهای منفی تنبیه، رفتار مثبت معلم
_از شاگرد تنبل بودن تا استاد برجسته پزشکی شدن نتیجه تلاش معلم دلسوز
_فعالیتهای مکمل و فوق برنامه مدارس ایران و لذت بردن معلم و دانش آموز از آموزش
_نکاتی در رابطه با فنون و مهارت های مطالعه و یادگیری دانش آموزان
_عوامل مؤثر بر پیشرفت تحصیلی دانش آموزان
_روش های غلبه بر اضطراب امتحان در دانش آموزان
_روش تدریس الگوی پیش سازمان دهنده برای معلمین در کلاس
_مختصری در مورد معلمان جذاب و عوامل نداشتن جاذبه وخسته کننده بودن کلاس و معلم
_روشهای جدید تدریس برای نجات تحصیل و آموزش
_ آسیب های اجتماعی دانش آموزان و آموزشگاه ، بی علاقه گی به انجام تکالیف درسی،اضطراب،افسردگی
_نکات مهم درباره امتحانات و ارزشیابی معلمان و طراحان
_روش های تقویت درس انشای دانش آموزان ابتدایی
_روشهای تدریس متنوع وجدید ، فناوری آموزشی برای استفاده معلمان در آموزش موثر دانش آموزان
_طراحی فعالیت های آموزشی برای کلاس
_چند مورد از ویژگیها و کارهای نامناسب معلم در کلاس و مدرسه
_نگاهی به شیوه های نوین ارزشیابی درکلاس ومدرسه ، هدف از امتحان چیست؟
_روشهایی برای افزایش تمرکز دانش آموزان در کلاس هنگام تدریس معلم
_ارزیابی چیست و چه نقشی در تدریس معلم درکلاس دارد؟
_تقویت انگیزه های درسی دانش آموزان و نحوه تشویق و تنبیه در مدارس
_روشهای ایجاد انگیزه وترغیب دانش آموزان به تحصیل ودرس
_خلاصه تحقیق میزان آگاهی و استفاده معلمان دوره های ابتدائی و راهنمائی از الگو های نوین تدریس
_پژوهش مقایسه اثر بخشی روش تدریس فعال و سنتی بر پیشرفت تحصیلی دانشآموزان
_شیوه های کهنه آموزش در مدارس، دشمن خلاقیت و کارآفرینی!
_ذهن دانش آموزان نیازمند تخیل فعال است،نقش قوه تخیل در زندگی بهتر
_امتیازات استفاده از الگوی ایفای نقش توسط معلمین در کلاس
_نکات ساده ای برای خوب گوش کردن در کلاس ، چگونه بهتر گوش کنیم؟
_روش های پرورش خلاقیت دانش آموزان در کلاس درس و مدرسه،معلمان خلاق
_نکات مهم شکست و موفقیت معلمان،مدیران مدارس،معاون ، مربی پرورشی و نوآوری در آموزش و پرورش 110تجربه معلمی
ب: معاون ومدیریت آموزشگاه
_علل رکود جلسات شورای معلمان، پیشنهاداتی برای تقویت شورای معلمان مدارس، آموزش و پرورش اثر بخش چیست؟
_جایگاه و نقش معاون مدرسه و مطالبی برای معاونین مدارس،خلاصه کارگاه آموزشی معاونان مدارس
_ویژگیهای مدیر خلاق و نوآور در آموزشگاه ، مبانی مدیریت خلاق اسلامی
_اهمیت برنامه ریزی برای مدیران مدارس و راهکارهایی ساده برای آن
_بررسی عوامل مؤثر بر رضایت شغلی افراد(میزان درآمد،جنسیت،روش مدیریت کارکنان)
_مدیران مدارس و معلمان چقدر در سلامت روانی فرزندان شما نقش دارند ؟ تشویق وتنبیه جدید!
_چرا اولیا در مشارکت با مدرسه جدی نیستند؟
_ توصیه های مهم به مدیران برای رسیدن به موفقیت و اثر بخشی
_مقاله مدیریت مشارکتی برای مدیران آموزشی
_روابط انسانی درمدارس واصول ایجاد رابطه حسنه با دانش آموز و والدین
_پیشنهاداتی برای ارتقاء کیفیت جلسات شورای معلمان مدارس ،بررسی علل ضعف شورای معلمین
_نکات مهم شکست و موفقیت معلمان،مدیران مدارس،معاون ، مربی پرورشی و نوآوری در آموزش و پرورش
_علل موفقیت گوگل و کارمندان آن ومطرح شدن در سطح جهانی ، چیست؟
_ 160نکته خلاصه و مفید مدیریتی برای تمام مدیران ادارات،مدارس،شرکتهاو کسانی که با دیگران کار می کنند
_موفقیت مدیر مدرسه،چرا مدیران مدارس باید روان شناسی بدانند ؟
_مشکلات رفتاری دانش آموزان از زاویه دید مدیریتی ، مدیریت فرهنگی در مدرسه
_ویژگیهای مدارس سنتی، خام، دارای عملکرد بهبودیافته، پیشرو و دارای عملکرد عالی درایران
_نکات مفیدبرای برگزاری جلسات انجمن اولیا و مربیان مدارس وشرکت فعال والدین در آموزش خانواده
_مختصری در مورد علائم استرس در کارمندان و عوامل استرس زا در محیط کار وسازمان
_مدیران بخوانند؛بی انگیزگی وعدم علاقه کارکنان به کار و سازمان را متوقف کنید
_آقای مدیر ، آقای کارمند ، کارتان را دوست دارید؟چرا کار برایتان لذت بخش نیست؟
_ارتباط موثر شغلی در محیط کار ، نقش وتقویت ارتباطات در مدیریت
_ضرورت تحقیق و پژوهش در کلاس و مدرسه و توسعه فرهنگ پژوهش در مدارس
_توجه به امور مربوط به حیاط مدرسه و زنگ تفریح آموزشگاه توسط آموزگار
_ 2 مطلب شامل : 1-نامه آبراهام لینکن(رئیس جمهور سابق آمریکا1865م) به آموزگار فرزندش 2- مشکلات ساعات بیکاری مدارس برای دانش آموزان ومدیر و معاون
ج : روسای ادارات،معاونت های آموزشی ،کارشناسان و برنامه ریزان آموزشی ، اساتید دانشگاه ، تربیت معلم و آموزش ضمن خدمت
_مدیریت ذره بینی چیست؟،نکاتی در مورد مدیریت معنوی،مدیریت و رهبری با هوش هیجانی،قضاوت در مدیریت
_برنامه ریزی و تصمیم گیری در مدیریت بحران،مدیریت استراتژیک چیست؟
_TQM و مدیریت فرایندمدار در مدرسه ،نقش مدیران در بهبود کیفیت آموزش
_نقش بینش و نظریه در مدیریت،رهبران تغییر در سازمان،بازار مشاوره مدیریت در جهان
_پژوهش بررسی شیوههای ارزشیابی مستمر در دورههای ابتدایی و راهنمایی
_اهمیت بازخور برای مدیران سازمانها(بازخور 360 درجه)،مطالبی در مورد مدیران روابط عمومی ها ،عدالت سازمانی و انواع آن
_ویژگیهای آموزش و پرورش کارا و اثر بخش و تجارب کشور ژاپن درزمینه سرمایه گذاری در آموزش و پرورش
_فرایند ریسک برای اداره فرصتها،آموزش مدیران با الگوی شایستگی(مفهوم شایستگی مدیران)
_گروههای مشارکتی موفق در سازمانها ،ضرورت مدیریت مشارکتی در سازمان
_سلامت سازمانی در مدارس ،تشریح تئوری محدودیتها
_علل موفقیت آموزش و پرورش و مدارس سنگاپور
منبع
سلام میشه لطف کنی منو لینک کنی خبر بدی لینکت کنم