یکی ا ز مشکلا تی که دا نش آموزا ن در نوشتن املا دارند قرار ندادن نقطه ها در جای مناسب
خود می باشد .
همچنین آنها اغلب یا برای نشانه ها نقطه نمی گذارند و یا نشانه هایی را که
هم شکل هستند با یکدیگر ا شتباه می گیرند . مثل ( ر - ز ) ( س – ش ) و....
به همین خاطر ما برای رفع این مشکل روش ابتکاری( املای نقطه ای ) را پیشنهادمی کنیم .
شماآموز گاران عزیز می توا نید با آماده کردن متنی که یا تمام نشانه های آن نقطه ندارد ویا یک
نشانه ی آن نقطه ندارد ، دانش آموزان را هم به مطالعه ی دقیق و روا نخوا نی تر غیب کنید
و هم دقت آنها را به جایگاه نقطه در نشا نه ها جلب کنید .
در زیر متن ا ملایی ارا ﺋه می شود که نشانه ی« ز » درآن بی نقطه است و باید دا نش آموزان
با خوا ندن متن تشخیص دهند در کجای متن « ز» آمده است و نقطه ی آن را با مداد قر مز قرار دهند.
امیدوارم شما عزیزان نیز این روش را اجرا ونتایج مثبت ویا منفی آن را به من اطلاع دهید .
لاز م به ذکر است که اینجانب روش فوق را در مورد دانش آموزان مشکل دارکلاس خودم
اجرا می کنم ونتایج مثبتی از این روش دیده ام .
ایران آراد اَست .
ایران سَرسَبر اَست .
دَر تَرارو سَبری اَست .
اَمیر میر می سارَد .
مادَر با سورَن دامَن می دورَد .
رَری اَنار را اَر رَمین بر می دارَد .
مَن باری دَر باران را دوست دارَم .
رَنبور رَرد اَست .