ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | 2 | |||||
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 |
17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 |
24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
A) در گروه کلمات زیر، کلمه ناهماهنگ را مشخص کنید.
1. (soldier – gun – fork – policeman)
2. (pencil – radio – pen – ruler)
B) گزینه درست را انتخاب کنید.
1. The girls haven't (scarfs – shirts – dresses).
2. I eat (breakfast – lunch – dinner) in the morning.
3. They (pray – clean – play) in the mosque.
4. It's five (to – too – two) one.
C) کلمات داده شده را در جای خالی قرار دهید. (یک کلمه اضافی است).
who – blue – student – what
1. You are a ………………………
2. …………………… is she? She is Mina.
3. It is …………………………
D) با توجه به تصاویر جملات زیر را کامل کنید.
1. This is an ………………………
2. It is …………………………
E) ارتباط کلمات ستون A و ستون B را به وسیله فلش مشخص کنید. (در ستون B یک کلمه اضافی است)
A | B |
1. student | a. nurse |
2. watch | b. hair |
3. comb | c. TV |
d. book |
F) با توجه به کلمات داخل پرانتز به سوالات زیر پاسخ دهید.
1. Are they cats? (dogs) …………………………………
2. Does he get up at 7:00? (Yes) …………………………………
G) گزینه صحیح را انتخاب کنید.
1. It is (a – an – two) apple.
2. Akbar has a car. (My – Her – His) car is black.
3. I have (red pen – a red pen – a pen red)
4. Mr Tehrani (go – goes - going) to the park.
5. (Don't – Aren't – Doesn't) open the door, please.
6. (What – Where – How many) pens are there on the table? Five pens.
H) جملات زیر را سوالی کنید.
1. They play football every day. …………………………………
2. There are two books on the desk. …………………………………
I) لغات داده شده را در جمله ای مرتب کنید.
1. (is – my – teacher – father – a) …………………………………………….
2. (Fridays – listen – the radio – we – to – on) ………………………………………………
J) جملات زیر را منفی کنید.
1. She is at school. ……………………………………………
2. We study English. ……………………………………………
K) جملات زیر را با کلمات پرسشی داخل پرانتز سوالی کنید.
1. He walks to the park. (Where) ……………………………………………
2. They are teachers. (What) ………………………………………………...
L) کلمه ناهماهنگ از لحاظ تلفظ را مشخص کنید.
1. ( car – hat – cat – map)
2. (doors – dogs – books – boys)
M) مکالمه زیر را مرتب کنید.
1. He lives on Azadi Street. a.
2. He is our teacher. b.
3. Where does he live? c.
4. What is he? d.
N) مکالمه زیر را کامل کنید.
A: Have……………….. a watch? B: Yes, ……………… have.
A: ………………… is it? B: ………………… is blue.
A: ………………… You go to school? B: Yes, I …………… to school.
O) حرف یا حروف جا افتاده کلمات زیر را بنویسید.
1. It is a r_ler. 7. She has a fr_end.
2. I have a ja_ket. 8. They are yel_ow.
3. Five and nine is fo_rteen. 9. It's a q_arter past ten.
4. They are sp_ons. 10. See you tomor_ow.
5. Today is Sat_rday. 11. I like per_ion.
6. sh_p 12. ba_ket
P) کلمه مربوط به هر تصویر را در زیر آن بنویسید. (یک کلمه اضافی است)
desk – glass – neck – fish – clock
Q) شماره جمله مربوط به هر تصویر را زیر هر تصویر بنویسید . (یک جمله اضافی است)
1. Please close the window.
2. Please read the book.
3. Please come here.
4. Please clean the blackboard.
5. Please sit on the chair.
R) متن زیر را بخوانید و سپس به موارد خواسته شده پاسخ دهید.
He is Ali Ahmadi. Mr Ahmadi works at school. He teaches English. He goes to school on Sundays. He goes to school at 7:30 Mr Ahmadi has a white car.
a. برای جمله صحیح (T) و برای جمله (F) غلط قرار دهید.
1. His name is Ali. ( )
2. Mr Ahmadi goes to school every day. ( )
b. گزینه صحیح را انتخاب کنید.
1. Mr Ahmadi works at …………………
2. He has a (blue – white – black) car.
c. حملات زیر را کامل کنید.
1. Mr Ahmadi works at …………………
2. He has a …………………
d. به سوالات زیر پاسخ دهید.
1. Is he a teacher? ……………………………………………
2. What time does he go to school? …………………………………………