بانک سوال دبستان گرمه

بانک سوال دبستان گرمه

بانک نمونه سوال ابتدایی متوسطه اول و دوم پایان نامه مقاله تحقیق کارآموزی کارورزی طرح توجیهی کار آفرینی پروژه
بانک سوال دبستان گرمه

بانک سوال دبستان گرمه

بانک نمونه سوال ابتدایی متوسطه اول و دوم پایان نامه مقاله تحقیق کارآموزی کارورزی طرح توجیهی کار آفرینی پروژه

تصحیح و ثبت نمرات امتحانات نهایی آموزش و پرورش از دی‌ماه ۹۷ به‌صورت الکترونیکی

رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش‌وپرورش با اشاره به تأثیر مثبت سوابق تحصیلی دانش آموزان در کنکور ۹۸ اظهار کرد: تصحیح ثبت نمرات برگه‌های امتحانات نهایی از دی‌ماه ۹۷ هم به‌صورت الکترونیکی انجام می‌شود.
  
اخبارآموزش و پرورش

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، به نقل از ایسنا، عبدالرسول عمادی بابیان اینکه آخرین تصمیمی که در شورای سنجش و پذیرش دانشجو برای سال ۹۸گرفته شد، لحاظ کردن تأثیر مثبت سوابق تحصیلی دانش آموزان بود، افزود: اگر سوابق تحصیلی در کنار نمرات آزمون‌های عمومی و اختصاصی کنکور منجر به بهبود رتبه کل داوطلب شود، لحاظ خواهد شد و در غیر این صورت تأثیر داده نخواهد شد.

وی در ادامه گفت: سوابق تحصیلی مطابق تعریف قانون سنجش و پذیرش دانشجو و اصلاحیه آن در سال ۱۳۹۵، مربوط به نمرات دروس امتحان نهایی است که مطابق استانداردهای مصوب شورای عالی آموزش‌وپرورش تولیدشده باشد. سؤالات امتحانات نهایی به‌صورت سراسری طراحی و به‌صورت الکترونیکی ارسال می‌شوند و امکان لو رفتن سؤالات منتفی است.

معاون متوسطه وزیر آموزش‌وپرورش با اشاره به اینکه از دی‌ماه سال ۱۳۹۷تصحیح برگه‌های آزمون و ثبت نمرات هم به‌صورت الکترونیکی انجام می‌شود و در سامانه کارنامه صادر خواهد شد، توضیح داد: این مراحل استانداردسازی شده و دیگر امکان شکل‌گیری مافیا در این حوزه وجود ندارد.

عمادی بابیان اینکه کارکرد نهایی و اصلی برگزاری امتحانات نهایی، صدور دانش‌نامه دیپلم است، اظهار کرد: به‌عبارت‌دیگر سابقه تحصیلی کارکرد دوم امتحانات نهایی محسوب می‌شود.

وی بابیان اینکه در حال حاضر با افزایش ظرفیت‌های دانشگاه‌های کشور و با قانون سنجش و پذیرش، عملاً کنکور به رقابت بین افرادی تبدیل‌شده است، که قصد دارند در ۱۵هزار ظرفیت رشته پزشکی و پیراپزشکی تحصیل کنند، اظهار کرد: ضمن اینکه نظام تعلیم و تربیت اقتضائات خاص خود را دارد و این کنکور محدود را می‌توان در یک بازه زمانی دیگر نیز انجام داد.

معاون متوسطه وزیر آموزش‌وپرورش بابیان اینکه نظام تعلیم و تربیت عمومی ۱۲سال و مأموریت آن تربیت شهروند مطلوب است، تصریح کرد: کنکور یک آزمون غربالگری است تا مشخص کند چه کسی، باید بر روی کدام صندلی دانشگاه بنشیند. بنابراین آموزش‌وپرورش نمی‌تواند مأموریت خود را فدای آزمون یک‌روزه کنکور کند، اما سازمان سنجش و وزارت علوم باید در این رابطه تمهیداتی بیندیشند

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد