بانک سوال دبستان گرمه

بانک سوال دبستان گرمه

بانک نمونه سوال ابتدایی متوسطه اول و دوم پایان نامه مقاله تحقیق کارآموزی کارورزی طرح توجیهی کار آفرینی پروژه
بانک سوال دبستان گرمه

بانک سوال دبستان گرمه

بانک نمونه سوال ابتدایی متوسطه اول و دوم پایان نامه مقاله تحقیق کارآموزی کارورزی طرح توجیهی کار آفرینی پروژه

دانلود تحقیق آماده قالب ورد با عنوان دیسک های سخت هارد دیسک Hard Disk

مطالب این تحقیق:


اجزاء هارد دیسک

عمل مغناطیسی کردن

Seek Time - سرعت جستجو

Buffer Cache حافظه موقت ( بافر)

دم امکان استفاده مستقیم از حافظه مجازی

مقایسه دیسک ونوار مغنا طیسی

تعریف Hard Disk

 

 

ساختار عملیات هارد دیسک


جنس و مواد تشکیل دهنده صفحات هارد دیسک


میدان مغناطیسی و ذخیره اطلاعات :


دیسکهای مغناطیسی و هدها :


ویژگی های مهم یک هارد دیسک:


پارتیشن چیست؟


File Systemهای مختلف:


انواع پارتیشن‌ها:


چرا حجم فضای اشغال شده در هر درایو در Properties با مجموع حجمفایل های آن درایو برابر نیست ؟

بد سکتور روی هارد چیست ؟



دیسک های سخت (هارد دیسک) چگونه عمل می کنند؟

 تقریباً هر کامپیوتر رومیزی و سرورهایی که امروزهمورد استفاده قرار می گیرند دارای یک یا چند درایو دیسک سخت می باشد. هر Main Fram و **** کامپیوتر معمولاً به صدها درایو سخت متصل است. شما حتی می توانید دریابید کهابزار VCR و دوربین های ضبط فیلم هم به جای فیلم از درایو دیسک سخت استفاده میکنند.  میلیاردها دیسک سخت یک کار را عالی انجام می دهند. آن ها تغییراتاطلاعات دیجیتال را در یک شکل نسبتاً دائمی ذخیره می کنند. دیسک های سخت بهکامپیوتر این امکان را می دهد که اطلاعات را هنگامی که برق قطع می شود، ذخیره کند.  در این مقاله درباره دیسک سخت (هارد) بحث خواهیم کرد بنابراین شما می توانیدببینید که درون آن چیست و همچنین یاد بگیرید که آن ها چگونه گیگا بایت ها اطلاعاترا در فایل ها سازماندهی می کنند.  پایه های دیسک سخت دیسک های سخت در سال 1950 اختراع شدند، آن ها در ابتدا دیسک هایی با قطر20 اینچ بودند که تنها چندمگابایت اطلاعات را در خود ذخیره می کردند. در ابتدای ظهور این دیسک ها Fixed Disc یا Winchester نامیده می شدند (یک نام رمز برای یک محصول رایج IBM )بعدها این دیسکها به Hard Disk ها (دیسک های سخت) معروف شدند تا از فلاپی دیسک ها متمایز شوند. دیسک های سخت یک Platter سخت دارند که یک ابزار مغناطیسی را به جای پلاستیک انعطافپذیری که در نوارها و فلاپی ها استفاده می شود، در خود جای داده اند.  در سادهترین سطح، یک دیسک سخت چیزی متفاوت از یک نوار کاست نیست. هم دیسک های سخت و همنوارهای کاست هر دو از روش های ضبط مغناطیسی توصیف شده در مقاله چگونگی عملکرد ضبطکننده های نوار استفاده می کنند. دیسک های سخت و نوارهای کاست همچنین هر دور دارایمحل ذخیره مغناطیسی می باشند. ابزار مغناطیسی به راحتی قابل پاک کردن و رایت مجددمیباشند و همچنین الگوهای Flux مغناطیسی ذخیره شده بر روی این وسیله را به مدتسالیان متمادی به حافظه می سپارد.  در بخش بعد، درباره تفاوت های اصلی بیننوارهای کاست و دیسک های بحث خواهیم کرد.  نوار کاست در مقابل دیسک سخت:  بگذارید نگاهی به تفاوت های عمده بین نوارهای کاست و دیسک های سخت بیندازیم : 

ماده مغناطیسی ضبط در یک نوار کاست بر روی یک نوار پلاستیکی نازک کشیده شدهاست. در یک دیسک سخت این ماده مغناطیسی به صورت لایه ای بر روی یک آلومینیوم با دقتبالا یا یک دیسک شیشه ای پوشش داده می شود. سپس صفحه فلزی دیسک سخت پولیش داده میشود تا به صیقلی نظیر آینه برسد. 

با یک نوار، شما باید از عملکرد جلو رفتن سریع یا معکوس کردن جهت نوار استفادهکنید تا به نقطه خاصی از آهنگ برسید. در صورتیکه در دیسک سخت شما می توانید به صورتتقریباً فوری به هر نقطه ای از سطح دیسک حرکت کنید. 

در یک دک نوار کاست هد خواندن/ ضبط به طور مستقیم با نوار در تماس است. در یکدیسک سخت، هد خواندن/ ضبط در اطراف دیسک قرار دارد و هرگز به طور مستقیم با دیسک درتماس نیست. 

نوار در یک دک نوار کاست در اطراف یک هد 2اینچ (تقریباً 08/5سانتی متر) در هر ثانیه حرکت می کند. یک صفحه فلزی دیسک سخت میتواند در زیر هد خودبه اندازه 000/3 اینچ در هر ثانیه بچرخد. (تقریباًmph 171 یا kph 2729) اطلاعاتموجود بر روی دیسک سخت در یک محدوده بسیار کوچک مغناطیسی در مقایسه با نوار کاستذخیره می شوند.  اندزه این محدوده ها از طریق دقت Platter و سرعت وسیله ممکن میشود. به دلیل این تفاوت ها یک دیسک سخت مدرن قادر به ذخیره یک میزان بسیار بالاییاز اطلاعات در یک فضای بسیار کوچک می باشد. یک دیسک سخت همچنین می تواند به هر یکاز این اطلاعات در بخش ثانیه دستیابی پیدا کند.  ظرفیت و عملکرد :  یک دستگاهرومیزی معمولی دارای یک دیسک سخت با ظرفیتی بین 10تا40 گیگا بایت می باشد. اطلاعاتدر شکل فایل ها بر روی دیسک سخت ذخیره می شوند. یک فایل مجموعه ای از بایت ها میباشد. این بایت ها باید برای حروف فایل متن دارای کدهای ASC II شوند یا بایددستورالعمل برنامه نرم افزاری برای کامپیوتر باشد همچنین می تواند رکورد یک مبنایاطلاعات باشد یا می توانند رنگ های پیکسلی برای یک تصویر GIF باشد.  فایل بدونتوجه به اینکه چه محتوایی دارد، از رشته ای از بایت ها تشکیل شده است. هنگامی که یکبرنامه در کامپیوتر در حال اجرا شدن است. ملزم به این می باشد که دیسک سخت بایت هایآن را بازیابی کند و آن را یکباره به CPU ارسال کند. دو روکش برای ارزیابیعملکرد دیسک سخت وجود دارد : 

متن کامل را پس از پرداخت وجه می توانید دانلود نمایید.لطفا مشخصات خواسته شده را جهت پیگیری پرداخت دقیق وارد نمایید.

نوع فایل : word  فایل زیپ شده

تعداد صفحات 24 

حجم :  85   kb

مبلغ قابل پرداخت 24000  ریال

پس از پرداخت موفق وجه به صورت خودکار به صفحه دانلود هدایت می شوید و می توانید فایل را دانلود کنید در صورت هرگونه مشکل با پشتیبانی 09357668326 تماس بگیرید.

نام و نام خانوادگی :

ایمیل :

موبایل :

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد