بانک سوال دبستان گرمه

بانک سوال دبستان گرمه

بانک نمونه سوال ابتدایی متوسطه اول و دوم پایان نامه مقاله تحقیق کارآموزی کارورزی طرح توجیهی کار آفرینی پروژه
بانک سوال دبستان گرمه

بانک سوال دبستان گرمه

بانک نمونه سوال ابتدایی متوسطه اول و دوم پایان نامه مقاله تحقیق کارآموزی کارورزی طرح توجیهی کار آفرینی پروژه

دانلود تحقیق آماده قالب ورد با عنوان خواص گاز مایع و امکان استفاده از آن در موتورهای درون سوز 91 ص

مقدمه :

ایران کشور ما دارای منابع سرشار نفت و گاز می‌باشد  و چنانکه بر همه روشن است مقادیر عظیم  گازهای طبیعی حاصل از استخراج  نفت  تا همین چند سال بیش بدون  هیچگونه استفاده  سوزانده شده و از بین میرفت.  بنابراین با وجود گاز طبیعی  فراوان  در ایران  و در نتیجه  در دسترس بودن و ارزانی آن و سوختن تمیز با ارزش حرارتی  قابل ملاحظه آن همه اینها و خیلی خواص دیگر میتواند انسان را بر آن دارد که از گاز نیز مثل سایر مواد سوختنی حاصل از نفت درسوخت ماشین‌ها و دستگاه‌های  سوختی استفاده کنند بطورکلی در دنیا  امروزه  مهمترین سوخت مورد استفاده در انواع موتورهای درون  سوز شامل : بنزین ، گازوئیل، گاز و گاز مایع می‌باشند که همه  از ترکیبات هیدرکربورها می‌باشند.که میزان استفاده از هر کدام  از مواد  سوختنی فوق در هر منطقه در درجه اول به فراوانی و ارزانی بستگی  دارد.

 

 

 چکیده : 

هدف از این بررسی آشنائی به خواص گاز مایع و امکان استفاده از آن در موتورهای درون سوز  می‌باشد. و چنانکه  خواهیم دید موتورهای گاز مایع سوز شبیه انواع بنزینی است.  ولی نظر به سوخت ویژه‌ای که در این موتورها بکار می‌رود ، نیاز به برخی و سایل و ابزاری مخصوص بخو د دارد . مطالب   مورد بحث در این مجموعه صرفا یک بررسی مقدماتی  جهت شناسایی ساختمان سیستم سوخت رسانی موتورهای گاز مایع سوز و نحوه کارآنها می‌باشد .

که در ادامه این بحث به بررسی کامل انواع سوخت ‌های گازی مورد  استفاده در موتورهای بنزینی و همچنین به نحوه کار موتورهای بنزینی و گازی می‌پردازیم که همچنین  به بررسی  انواع آلاینده‌های موجود  در موتورهای بنزینی و گازی و همچنین مقایسه بین آنها از نظر میزان  آلاینده‌ها و همچنین به بررسی تاثیر گاز سوز کردن موتورهای  بنزینی از نظر عملکرد موتور و مقایسه بین موتورهای بنزینی و گازی از نظر عملکرد می‌پردازیم که به صورت یک سری نمودار‌ها و داده‌های آماری به دست  آمده از یک سری منابع ، آورده شده و در کل به نتیجه گاز سوز کردن موتور می‌پردازیم و در  پایان یادآور  می‌شویم که در صورت  گاز سوز شدن صحیح اتومیبل‌ها کارکرد  آنها تفاوت چشم گیری نکرده و  قدرت و کشش ماشین حدود 5 درصد نسبت به بهترین حالت کار با بنزین ( که معمولا  ماشین‌ها هیچ وقت در این حالت نمی‌باشد) پائین می‌آید که به هیچ وجه محسوس  نمی‌باشد.

 فهرست اختصارات بکاربرده شده و علائم :

وسایل نقلیه سوخت جایگزین Vehcile Fuelled Alternativel AFV 

فشار موثر متوسط ترمز Pressure EFFective Mean Break BMEP 

هیات نظارت بر منابع هوای کالیفرنیا Board Resources Air California CARB 

گاز طبیعی فشرده  شده Gas Natural Compressed CNG 

سیستم کاهش غلظت اکسیژن  نیتروژن در موتورهای کم  مصرف De_No x 

عامل خرابی DF

تزریق مستقیم Enjection Direct DI 

خودروهای سازگار با محیط زیست Vehicle friendly Environmentally Ennaced EEV

چرخه مجدد گازهای خروجی  Recirculation Gas Exhaust EGR

اتحادیه و سایل نقلیه گازی اروپا Associution Vehicle Gas Natural European ENGVA

خود روهایی که آلایندگی آنها معادل صفر است Vehicle Emmission Zero  Equivalent EZEV

تزریق مستقیم بنزین Enjection Direct Gasoline GDI

هیدروکربنها Carbons Hydro HC

موتور احتراق  داخلی Engine Combustion Internal ICE

وسایل نقلیه سبک Vehicle Duty Light LDV 

گاز مایع طبیعی Gas Natural Liquified LNG 

صافی Nox رقیق LNT 

گازمایع نفت طبیعی  Gas Petroleum Liquified LPG 

اتحادیه گاز مایع نفت طبیعی Association Gas Petroleum Liquified LPGA 

وسایل نقلیه گاز طبیعی Vehicle Gas Natural NGV 

اتحادیه وسایل نقلیه گاز طبیعی Association Vehicle Gas Natural NGVA 

هیدرو کربن‌های غیر متان gases organic methane Non- ‌NMHC 

اکسیدهای نیتروژن oxides Nitrogen NOx 

تولید کنندگان قطعات اولیه Manufacture Equipment original OEM 

مواد خاص Matter Particular PM 

قسمت در میلیون million Per Part PPM 

اتسوگیو متری Stoichiometric SM 

وسایل نقلیه با آلودگی  بسیار کم Vehicle Emission Low Super  SULEV 

کل هیدروکربن‌ها Carbons Hydro Total THC 

وسایل نقلیه با آلودگی فوق العاده کم Vehicle Emission Low ultra ULEV 

وسایل نقلیه با آلودگی صفر Vehicle Emission Zero ZEV 

 فصل اول : سوخت و انواع آن 

1-1- عوامل قابل اهمیت در انواع سوخت : [1]

-بایستی دارای ارزش حرارتی قابل ملاحظه‌ای باشد

-درحرارت‌های کم نیز بتواند بصورت بخار در آیند

-بخار سوخت بتواند با مخلوط مناسب اکسیژن فوراً بسوزد

-تولیداتی که از احتراق چنین سوخت‌هایی حاصل می‌شود بایستی زیان آور نبوده  و  برای سلامت محیط  زیست خطرناک نباشد

-آنها را بتوان در شرایط طبیعی حمل و نقل کرده ، چه از نظر سادگی عمل  و چه از نظر اصول ایمنی  

- تولید آنها از نظر اقتصادی مناسب باشد.

-سیستم مصرف مصرف کننده اقتصادی باشد.

متن کامل را پس از پرداخت وجه می توانید دانلود نمایید

نوع فایل : word  فایل زیپ شده

تعداد صفحات 91

حجم :  14.26   mb

مبلغ قابل پرداخت 60000  ریال

پس از واریز وجه به صورت خودکار به صفحه پرداخت هدایت می شوید در صورت هرگونه مشکل با پشتیبانی 09357668326 تماس بگیرید.

نام و نام خانوادگی :

ایمیل :

موبایل :

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد