بانک سوال دبستان گرمه

بانک سوال دبستان گرمه

بانک نمونه سوال ابتدایی متوسطه اول و دوم پایان نامه مقاله تحقیق کارآموزی کارورزی طرح توجیهی کار آفرینی پروژه
بانک سوال دبستان گرمه

بانک سوال دبستان گرمه

بانک نمونه سوال ابتدایی متوسطه اول و دوم پایان نامه مقاله تحقیق کارآموزی کارورزی طرح توجیهی کار آفرینی پروژه

دانلود تحقیق آماده قالب ورد با عنوان آشنایی لوازم مورد نیاز در الکترونیک ۱۴ ص

دیود اتصال نقطه ای :

دیود های معمولی در بایاس معکوس ایجاد ظرفیت خازنی در حد پیکوفاراد می کند این خاصیت در کاهش مقاومت معکوس دیود را در پی خواهد داشت لذا برای جلوگیری از آن اتصال 2 نیمه هادی را به صورت نقطه ای انجام می دهند .

دیود معمولی ، در بایاس معکوس ایجاد ظرفیت خازنی حدود پیکوفاراد می نامند و این خاصیت در فرکانس های بالا کاهش مقاومت معکوس دیود را در پی خواهد داشت برای جلوگیری از آن اتصال 2 نیمه هادی را به صورت نقطه ای انجام می دهد دیودهای اتصال نقطه ای برای فرکانس به کار می رود و جنس این دیود از ژرمانیوم بوده و در آشکارسازی و مخلوط کننده ها مورد استفاده قرار می گیرد.

 

 

دیود زنر :

دیود زنر در بایاس معکوس استفاده می شود و با توجه به این که ولتاژ زنر تقریبا ً جریان های مختلف معکوس ثابت می باشد از این خاصیت برای تثبیت ولتاژ استفاده می شود .

جنس این دیود از سیلسیم است و در بایاس معکوس مورد استفاده قرار می گیرد هر چند در بایاس مستقیم مانند بایاس معمولی انجام می گیرد .

دیود نورانی :

این دید مولد نور می باشد و هرگاه بر روی این دیود در بایاس مستقیم و هر گاه بر روی این دیود ولتاژها قرار می گیرد و شدت جریان نیز به اندازه معمولی می باشد این دیود از خود نور تولید می کند نور تولیدی در محل اتصال PN  به وجود می آید و بسته به جنس نیمه هادی نور و آن متفاوت است از مزایای این دیود عمر طولانی ، کوچک بودن ، سرعت ، قطع و وصل تفاوت حرکتی را می توان نام برد.

دیود خازنی (راکتور) :

این دیود دارای جریان اشباع معکوس فوق العاده کمی است و فقط در بایاس معکوس به کار می رود و اکثرا ً در مدارات رادیو و تلویزیون به عنوان خازن متحرک استفاده می شود واز کاربردهای دیود خازنی می توان در مدارات کنترل فرکانس و تبدیل و تغییرات ولتاژها DC  به تغییرات فرکانس را نام برد .

فتودیود :

در محل پیوند PN  این دیود از شیشه پوشیده می شود تا نور بتواند به آسانی به آن بتابد معمولا ً لنز کوچکی را برای متمرکزکردن نور بر روی آن قرار می دهند این دیود همیشه در بایاس معکوس استفاده می شود و مقدار جریان معکوس آن با میزان نور تابیده شده به آن نسبت مستقیم دارد این برای تشخیص نور و همچنین سنجش خورد دستگاههای نور منبع به کار می رود به جای فتو دیود می توان از فوتوزیستاتور استفاده کرد ولی محدوده فتودیود بیشتر است .

متن کامل را پس از پرداخت وجه می توانید دانلود نمایید

نوع فایل : word  فایل زیپ شده

تعداد صفحات 14

حجم :  60   kb

مبلغ قابل پرداخت 20000  ریال

پس از واریز وجه به صورت خودکار به صفحه پرداخت هدایت می شوید در صورت هرگونه مشکل با پشتیبانی 09357668326 تماس بگیرید.

نام و نام خانوادگی :

ایمیل :

موبایل :

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد