بانک سوال دبستان گرمه

بانک سوال دبستان گرمه

بانک نمونه سوال ابتدایی متوسطه اول و دوم پایان نامه مقاله تحقیق کارآموزی کارورزی طرح توجیهی کار آفرینی پروژه
بانک سوال دبستان گرمه

بانک سوال دبستان گرمه

بانک نمونه سوال ابتدایی متوسطه اول و دوم پایان نامه مقاله تحقیق کارآموزی کارورزی طرح توجیهی کار آفرینی پروژه

دانلود مقاله ارتقا شغلی فرهنگیان با عنوان تدوین برنامه درسی جدید آموزش علوم دوره ابتدایی

دانلود مقاله ارتقا شغلی فرهنگیان

چکیده

      با گذشت حدود 15 سال از اجرای طرح جدید آموزش علوم در ایران، و با توجه به تحولات جدید آموزشی، به نظر می‌رسد زمان بازنگری برنامه و تولید برنامه‌ای جدید احساس می‌شود.


کلیدواژه

آموزش ، یادگیری ، علوم ، دبستان ، دانش آموز

 

 

مقدمه

تولید برنامه‌ی درسی جدید آموزش علوم ابتدایی بر مبنای 4 بنیاد پژوهشی بوده است:

1- مطالعه‌ی تمامی پژوهش‌های انجام شده از سال 1375 تا 1390 در داخل کشور درباره‌ی آموزش علوم تجربی دوره‌ی ابتدایی و استخراج و بر هم نهی نتایج آن به تفکیک عناصر برنامه‌ی درسی علوم تجربی (اهداف، محتوا، روش، ارزشیابی، اجرا، ...)


2- مطالعه‌ی موضوعات جدید و مباحث روز آموزش علوم در جهان امروز (تجربیات بین‌المللی)

3- مطالعه‌ی چارچوب محتوایی آموزش علوم شامل تحلیل محتوای برنامه‌ی قبلی، جمع‌آوری تجربیات دیگر کشورها، بررسی مطالبات نهادهای کشور از کتاب‌های درسی و توجه به حوزه‌های جدید یادگیری و تهیه‌ی پیشنهاد نهایی در مورد محتوای دانشی، مهارتی و نگرشی برنامه‌ی درسی علوم تجربی دوره‌ی ابتدایی

4- بررسی و تحلیل اسناد بالادستی هم‌چون سند ملی آموزش و پرورش، برنامه‌ی درسی ملی، سند چشم انداز و مکتوبات مربوط به رویکرد فرهنگی تربیتی و استخراج تلویحات و تصریحات این اسناد برای برنامه‌ی درسی آموزش علوم تجربی دوره‌ی ابتدایی



تبیین برنامه‌ی جدید آموزش علوم دوره‌ی ابتدایی

الف- آن‌‌چه که از برنامه‌ی قبلی علوم حفظ شده است:

حفظ رویکرد فعال یاددهی- یادگیری: توجه به نقش تولید مفهوم برای دانش‌آموزان به عنوان محور یادگیری

حفظ بخش عمده‌ای از ابعاد محتوایی برنامه (دانستنی‌های ضروری، مهارت‌های ضروری، نگرش‌های ضروری) 

ادامه تأکید بر رویکرد ارزشیابی در خدمت یادگیری(ارزشیابی توصیفی،ارزشیابی عملکردی  و... )

ب- ابعاد جدید و مورد تأکید برنامه‌ی درسی علوم تجربی دوره ابتدایی:

1- هدف آموزش علوم، کسب شایستگی یادگیری سواد علمی فناورانه است نه دریافت مجموعه‌ای از دانش‌ها، مهارت‌ها و نگرش

2- انتخاب رویکرد زمینه محور (تماتیک) در طراحی آموزشی

متن کامل را پس از پرداخت وجه می توانید دانلود نمایید

نوع فایل : word  فایل زیپ شده

تعداد صفحات 60

حجم :  67   kb

مبلغ قابل پرداخت 50000  ریال

پس از واریز وجه به صورت خودکار به صفحه دانلود هدایت می شوید در صورت هرگونه مشکل با پشتیبانی 09357668326 تماس بگیرید

http://nyfiresh.blogsky.com

نام و نام خانوادگی :

موبایل :

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد