بانک سوال دبستان گرمه

بانک سوال دبستان گرمه

بانک نمونه سوال ابتدایی متوسطه اول و دوم پایان نامه مقاله تحقیق کارآموزی کارورزی طرح توجیهی کار آفرینی پروژه
بانک سوال دبستان گرمه

بانک سوال دبستان گرمه

بانک نمونه سوال ابتدایی متوسطه اول و دوم پایان نامه مقاله تحقیق کارآموزی کارورزی طرح توجیهی کار آفرینی پروژه

قبل از خرید تلفن همراه، این مطلب را بخوانید! (راهنمای خرید تلفن هوشمند)

برای رفع هر نیازی باید در ابتدا نیاز خود را به خوبی بشناسیم تا بتوانیم از گزینه‌های پیش رو که در ظاهر همگی مناسب هستند، بهترین را انتخاب کنیم. در خرید یک تلفن هوشمند نیز در ابتدا باید بنشینید و کمی فکر کنید. به اینکه چرا من یک تلفن هوشمند نیاز دارم؟ قرار است با آن چه کارهایی انجام دهم؟ از تلفنم چه می‌خواهم؟ چه استانداردهایی را باید رعایت کنم تا بهترین گزینه مورد نظر را نسبت به بودجه‌ام داشته باشم؟ توصیه من این است که پیش از خرید به این پرسش‌ها کمی بیندیشید تا شاید بتوانید در این بازار رنگارنگ از سر درگمی رهایی یابید و با فکری بازتر انتخاب کنید.
در مقاله زیر چند مورد از پر اهمیت‌ترین مواردی را که باید پیش از خرید یک تلفن به آن‌ها توجه کنید برایتان آماده کرده‌ایم. امیدواریم که پس از پایان مقاله انتخاب بهتری در خرید بعدیتان داشته باشید.

  

صفحه نمایش
با یک نگاه ساده به صفحه نمایش یک تلفن هوشمند می‌توانید به راحتی از روشنی، دقت و زوایای دید آگاه شوید. اما شاید برای برخی از کاربران بعضی از اعداد و اصطلاحات نامفهوم و عجیب و غریب به نظر بیاید. مثلا مقدار PPi (تعداد پیکسل‌ها درهر اینچ) که هر چقدر مقدارش بالاتر باشد، قطعا برای صفحه نمایش شما بهتر است. برای مثال این میزان در تلفن‌های بسیار خوب بیشتر از 310 در تلفن‌های معمولی 280 و در تلفن‌های ارزان حدود 250 و پایین‌تر است.
البته همه چیز به همین راحتی‌ها هم نیست. برای هر ویژگی موجود در یک تلفن همراه نکاتی وجود دارد که بد نیست کمی درباره‌شان صحبت کنیم:
• از خرید تلفنی با رزولوشن 240×320 پیکسل خودداری کنید، زیرا بیشتر برنامه‌ها و بازی‌ها را پشتیبانی نمی‌کند.
• از خرید تلفنی که رزولوشن عجیبی چون 768×1024 یا 600×1024 پیکسل دارد خودداری کنید. زیرا به مشکل قبل بر خواهید خورد.
• تا آنجا که امکان دارد به دنبال تلفنی باشید که مقدار PPi آن بالاترین باشد، زیرا زمانی که این مقدار پایین باشد متون و تصاویر نامفهوم خواهند بود.
• همراه بودن ویژگی‌های AMOLED/IPS به این معنی نیست که صفحه نمایش شما بهتر از AMOLED تنها است. زیرا هر ویژگی برتری‌های خاص خود را دارد. در صفحات آمولد سطح رنگ سیاه بهتر است اما وجود IPS زوایای دید بهتری را ارایه می‌دهد.
• با اینکه گفته می‌شود صفحات گوریلا گلس ضد خش هستند اما توصیه می‌کنیم که همیشه از یک کاور ضد خش استفاده کنید.

پردازشگر
به راستی چه چیزی مهم‌تر از قلب است؟ حتما الان می‌خواهید بگویید مغز! اما در بدن تلفن هوشمند ما این پردازشگر است که مهمترین نقش را ایفا می‌کند. البته اهمیت این بخش نیز باز بستگی به نیاز شما دارد. اگر انتظار دارید که تلفن‌تان در حد یک کنسول بازی در خدمت‌تان باشد، پس مدلی را انتخاب کنید که پردازشگر بهتر با تعداد هسته‌های بیشتر داشته باشد.
برای پی بردن به نوع پردازشگر نیز نیازی به راهنمایی ندارید. ماشاالله همه متخصص هستید! اما در زیر چند نکته را یاد آوری می‌کنم که بد نیست به آن‌ها توجه نمایید:
• از خرید تلفنی که پردازنده آن ARM11 (نوعی معماری پردازشگر از خانواده ریزپردازشگرهای ARM) است خودداری کنید. زیرا به زودی بیشتر برنامه‌ها و حتی خود گوگل از آن پشتیبانی نخواهند کرد.
• سرعت کلاک اهمیت چندانی ندارد. مثلا شما با پرداخت مبلغی حدود 1 میلیون تومان می‌توانید گوشی اندرویدی مجهز به یک پردازشگر 1Ghz تهیه کنید که حتی از بازی‌های ابتدایی نیز پشتیبانی نمی‌کند (تعداد هسته‌ها مهم‌تر است).
• در تمام موبایل‌های اندرویدی GPU و پردازشگر بر روی یک چیپ قرار دارند.
• بدون توجه به موبایل یا سازنده، اگر چیپست یکی باشد GPU نیز مشابه خواهد بود.
• از نظر میزان کارایی انواع زیر به ترتیب چیده شده‌اند:
• Cortex A5<Scorpion<Cortex A7< Cortex A9< Krait< Cortex A15 و با افزایش تعداد هسته‌ها کارایی نیز افزایش می‌یابد.

حافظه
مورد دیگری که زمان خرید یک تلفن هوشمند باید حتما به آن توجه کنید میزان حافظه است. شاید زمان‌هایی برایتان پیش آمده باشد که مجذوب مدل خاصی شده باشید. به طوری که دیگر به هیچ چیز جز خرید آن فکر نمی‌کنید. اما ما اینجاییم تا به شما عزیزان بگوییم که میزان حافظه داخلی بسیار اهمیت دارد و چیز دیگری که بیش از آن با اهمیت است، میزان حافظه رم است. زیرا این فضای رم است که به شما تجربه‌ای روان از کار با گوشی هدیه می‌کند. در رابطه با این بخش نیز نکاتی وجود دارد که برایتان بازگو می‌کنیم:
• برای اینکه بتوانید از گوشی اندرویدی خود به راحتی و بدون توقف استفاده کنید، به یک رم حداقل 512 مگابایتی نیاز دارید. البته باز هم میزان دقیق آن بستگی به پردازشگر، رزولوشن صفحه و کاربرد شما دارد.
• شما تقریبا 50 درصد از حافظه رم را زمان بوت اولیه در اختیار دارید. زیرا GPU و اندروید به رم سیستم نیاز دارند.
• حافظه رام یا همان حافظه فقط خواندنی با حافظه داخلی فرق دارد. رام کل حافظه را شامل می‌شود و همان طور که از نامش پیداست قابلیت نوشتن بر روی آن وجود ندارد. این حافظه در اختیار دستگاه شماست و برای اولین بار زمان نصب سیستم عامل اطلاعات روی آن قرار گرفته و تغییر نمی‌کنند.
• در موبایل‌هایی که بیش از 5 گیگابایت حافظه دارند، این فضا به بخش‌های گوناگونی تقسیم شده است. مثلا حافظه برنامه‌ها که در آن اپلیکیشن‌های شما قرار می‌گیرند.

باتری
بهتر است همین ابتدا بگویم، این بخش برای خود من از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. تصور کنید گوشی شما به بهترین پردازشگر مجهز باشد، بهترین و زیباترین تصاویر را از طریق صفحه نمایش در اختیارتان قرار دهد و برنامه‌ای روی زمین نباشد که نتوانید با آن اجرا کنید. اما وسط کار و زمانی که غرق در کار هستید با هشدارهای پایان باتری، آن هم تنها پس از 2–3 ساعت کار مواجه شوید. ضد حال که می‌گویند دقیقا همین است! نکات زیر را حتما در هنگام انتخاب یک تلفن هوشمند در نظر بگیرید:
• توجه کنید که موبایل‌هایی با باتری 1500 میلی آمپر به طور معمول تا دو بار در طول روز شارژ می‌شوند (البته بسته به استفاده شما و سایز نمایشگر نیز دارد).
• صفحه نمایش بزگ‌تر، باتری پرقدرت‌تر نیز می‌خواهد. پس اگر موبایلی انتخاب کرده‌اید که صفحه نمایش آن 4.5 اینچ است، باید باتری آن بیش از 2000 میلی آمپر باشد.
• AMOLEDها کم مصرف‌ترین نوع صفحات هستند، پس توصیه ما این است که در صورت امکان مدلی را انتخاب کنید که مجهز به این تکنولوژی باشد.
• تا آنجا که امکان دارد از خرید مدل‌هایی که باتری آنها ثابت است و امکان در آوردن باتری وجود ندارد خودداری کنید. زیرا در شرایط بحرانی خاموش کردن گوشی شوار خواهد بود.

سیستم عامل
در این بخش محدودیت‌هایی وجود دارد. مثلا اگر بخواهید به سمت برند اپل بروید تنها یک انتخاب پیش رو دارید آن هم iOS است. و این یک محدودیت واقعی است! اما اگر قرار باشد ویندوز 8 یا اندروید را به عنوان سیستم عامل انتخاب کنید، گزینه‌های پیش رویتان بسیار زیاد و متنوع است. البته در بین این دو نیز اندروید با قدرت بیشتری ظاهر شده است. با تمام این حرف‌ها نمی‌توان از بلک بری و اوبونتو نیز که کاربران ویژه خود را دارند حرفی به میان نیاورد. اما باز هم آنچه در بازار و واقعیت فعلا قدرت را در دست دارد، اندروید است (این مقاله را بخوانید).

ویژگی‌های دیگر
به غیر از این چند موردی که در بالا از آنها صحبت کردیم، ویژگی‌های دیگری نیز وجود دارد که نمی‌توان آن‌ها را نادیده گرفت:

اتصالات:
مسلما وقتی که یک تلفن هوشمند می‌خریم از آن گجت انتظار داریم که ارتباطات مارا با دنیا و دیگر تکنولوژی‌های موجود بهبود ببخشد و این ارتباط میسر نمی‌شود مگر با وجود 3G ،GPS ،Wi-Fi و بلوتوث.

استحکام:
وقتی بحث رقابت باشد، باید به عنوان تولید کننده همیشه چیز جدیدی برای ارایه داشته باشید تا شاید در این بازار رنگارنگ بتوانید دل از مشتری برده و جیبش را خالی کنید!
چند وقتی است که از ویژگی‌هایی چون ضد آب بودن، ضد گرما و ضد گرد و غبار بودن می‌شنویم. بله این‌ها همان ترفندهایی است که سازندگان بایستی برای رسیدن به فروش بیشتر به کار ببرند.

سخن آخر
بازهم می‌خواهم با همان جملات اول شروع کنم. پیش از خرید فقط و فقط به نیاز خود بیندیشید. تلاش کنید که حق خود را از بازار بگیرید و به هیچ وجه اسیر تبلیغات رنگارنگی که ما را احاطه کرده‌اند نشوید. وقتی به نیاز خود آگاهی کامل داشته باشید، می‌توانید بهتر از هر متخصصی در بازار به خرید بپردازید.

سئوالات خود در این باره را بدون هیچ گونه خجالتی با ما در میان بگذارید، سعی می‌کنیم همچون همیشه بهترین پاسخ‌ها را برای داشتن بهترین گوشی‌ها به شما بهترین‌ها ارایه دهیم.