بانک سوال دبستان گرمه

بانک سوال دبستان گرمه

بانک نمونه سوال ابتدایی متوسطه اول و دوم پایان نامه مقاله تحقیق کارآموزی کارورزی طرح توجیهی کار آفرینی پروژه
بانک سوال دبستان گرمه

بانک سوال دبستان گرمه

بانک نمونه سوال ابتدایی متوسطه اول و دوم پایان نامه مقاله تحقیق کارآموزی کارورزی طرح توجیهی کار آفرینی پروژه

یخ خشک و موارد استفاده ی آن

از چند سال پیش موارد استفاده از یخ خشک برای تمیز کردن اتومبیل های کلاسیک توسط شرکت هایی که کارشان باز گرداندن اتومبیل به حالت اولیه بوده، توسعه ی چشم گیری پیدا کرده است.چنین روشی را باید بسیار اساسی ارزیابی کردکه در عمل به صورت آرام انجام امور تمیز کردن سطوح و قطعات را میسر میسازد.البته ناگفته نماند که دارای محدودیت هایی هم بوده و چون هزینه ی انجام آن گران است، می بایست وقت زیادی صرف شودو نکته ی دیگر این که این روش مناسبی برای ازبین بردن زنگ زدگی ها نیست

در حال حاضر کارشناسان زیادی در سراسر جهان سعی در تشریح تاثیرات مخرب دی اکسید کربن دارند،چون این گاز نامطبوع مشارکت زیادی در تاثیرات گلخانه ای دارد ولی درعین حال دارای ویژگی های مثبتی نیز بوده که از جمله ی آنها قابلیت اطفای حریق و تازگی بخشیدن به نوشابه های گازدار است.

دی اکسید کربن در حالت انجماد تبدیل به چیزی میشود که به آن یخ خشک یا dry ice میگویند و از انها نه تنها برای سرد کردن تجهیزاتی، مثل اوور کلاکینگ یا بالا بردن راندمان سیستمی قطعات اصلی کامپیوتری بیش از حد مجاز که دمای بسیاری ایجاد میکند و ایجاد مه مصنوعی و بلاخره تمیز کردن سطوح کثیف نیزاستفاده میشود

یخ خشک که دمای آن منفی 80 درجه ی سانتی گراد است مدتهاست که توسط برخی از شرکت های خدماتی استفاده میشودو دارای مزایای زیادی است.

یخ خشک از حالت جامد یکباره تبدیل به حالت گازی میشودو بعد از انجام اعمال تمیز کردن هیچ گونه اثری از خود به جای نگذاشته و بلافاصله در هوا تبخیر میشود،برخلاف باور عامه در اثر این واکنش هیچ گونه آبی به وجود نمی آیدو لذ یخ خشک میتواند مناسب ترین راه برای تمیز کردن ماشین آلات صنایع غذایی و یا کنسول های الکتریکی باشد.

درهنگام برخورد و تماس با سطحی که باید تمیز شود، یخ خشک دارای دو اثر کاملا مجزا و مشخص است، اول این که همانند هر ماده ی جامد دیگری دارای اثر فرسایشی بوده ( که البته میتوان با آسیاب کردن آن به ذرات بسیار ریز ، این تاثیرات را تا مقدار زیادی کاهش داد) ولی منافع اصلی و واقعی یخ خشک را باید در تاثیر دیگر آن جستجو کرد و آن تاثیر،سرد کردن بلافاصله سطحی که با آن تماس پیدا میکندو باعث میگردد ذرات باقی مانده برروی سطح مانند چسب های خشک شده حالت شکننده ای پیدا کرده و شکافهایی در آن ایجاد شودو به طور همزمان یخ خشک تبخیر شده، حجم آن تا 700 برابر افزایش پیدا میکند و این ویژگی باعث بلند شدن آلایندگی ها میشود که بیشتر مربوط به مواد عایق زیر بدنه ی اتومبیل و یا موم هایی که بدین منظور استفاده میشود، هستند.

نباید تصور شود که پاک کردن به ویسله ی نازلی که یخ خشک از خود پرتاب میکند، سریعتر از نظافت دستی انجام میگیرد چون این روش میبایست با دقت و آرامش کامل صورت پذیرد. تنها بخشی از اتومبیل که امکان انجام سریع آن وجود دارد، بخش زیرین است .

امتیاز این روش در این است که انجامش نیازی به آن نیست که قطعات مختلف سیستم ترمز و یا خطوط انتقال دهنده ی هوای فشرده باز شود و یا نیازی به آن نیست که قطعات مختلف را با زحمت و دردسر بپوشانند تا مانع آسیب دیدگی آنها شود.

از یخ خشک حتی میتوان برای تمیز کردن قطعات متحرک داخل موتور و گیربکس نیز استفاده کرد و این جدا از باقی مانده های کربن و روغن های فاسد بوده و بعد از انجام کار هیچ گونه اثری از عمل نظافت بر روی قطعات مختلف باقی نمیماند.

تنها راه جایگزین روش SANDBLASTING است که غالبا باعث آسیب دیدگی موتورهای تجدید حیات شده میگردد،روش یخ خشک است.

از طرف دیگر روش یخ خشک را باید یک روش درمان معجزه آسا به حساب آورد که در سراسر جهان قابل به کارگیری بوده و توانایی آن در تفکیک لایه ها با مختصات مختلف است .لذا در این فرایند نباید در جستجوی از بین بردن زنگ زدگی ها و پوسیدگی ها بودچون به طور مثال آهن زنگ زده قبل از هرچیزی هنوز آهن است ودقیقا در روشهایی مانند ((سندبلاست)) این قسمت ها دچار آسیب دیدگی جدی می شود.اسپر کردن به وسیله ی یخ خشک نیز چون برداشتن رنگ را ازروی بدنه را به همراه دارد دارای تاثیر محدودی است .علی رغم آن که برداشتن لایه های رنگ در این روش ، کار نسبتا آسانی بوده ولی در اتومبیلهایی که بدنه های انها در داخل اتوکلاو رنگ شده اند، چون لایه های رنگ بر لایه های زیرین بسیار محکم چسبیده اند لذا جداکردن آنها بسیارزمان بر و نسبتا پرهزینه است .نباید تصور بر این باشد که تمیز کردن با تکنولوژی یخ خشک هزینه ی پایین دارد چراکه انجام آن البته بسته به نوع و اندازه ی شرکت ارائه دهنده ی خدامات آن در هرساعت بین 150تا300یورو بوده که البته نباید آن را صرفا ناشی از قیمت یخ خشک دانست بلکه به دلیل تجهیزات گران قیمتی است که میبایست مورد استفاده قرار گیرد.

به هر حال چنانچه قصد انجام چنین کاری را دارید ،دقت کنید که شرکت خدماتی قبلا در مورد اتومبیل های کلاسیک این کار را کرده باشد وصرفا تجربیات آنها در مورد ماشین الات خط تولید نباشد.

از دیگر مزایای استفاده از یخ خشک این است که گاهی اوقات بر خلاف تصور ملاحضه میشود که خودرو بعد از تمیزی توسط یخ خشک تعمیری، زنگ زده و معیوب از آب در می آید که فقط به خاطر فروش، رنگ روی محل پاشیده شده و درلحضه ی استفاده از یخ خشک نمایان میشود.

نظرات 1 + ارسال نظر
Asia pars دوشنبه 30 آبان‌ماه سال 1390 ساعت 19:04 http://sabtenam.asiapars.com/index.php?page=register


سلام دوست عزیز و با عرض خسته نباشید ///

گروه ما بدون مقدمه اصل موضوع رو بیان میکنه و به دنبال مقدمه چینی نیست ، و البته شما تنها گیرنده پیشنهـ ـاد ما نیستید ///

چون تا امروز 100 ها وبلاگ و وبسایت پیام ما رو دریافت کردن و به گروه بزرگ ما پیـ ـوستند ///

اصل موضوع در مورد پیشنهاد ویژه ما به شما در مورد مطلب زیره :

در مورد تبلیغــ ـات متنوع و زیبای وب سایت بزرگ آسیــ ـا پارس در وبلاگ شما

* * * * * * * * * * * * * * * * * * *

و البته ما یکی از بالاترین پورســ ـانت ها رو در این زمینه به تبلیـ ـغ کنندگان کـالاهـای خودمون نیز پرداخت میکنیم . ///

فقط کافیه از وبســ ـایت ما دیدن کنید و پس از عضـ ویت سریع و راحت ، تبلیغـ ـات ما رو بر روی وبلاگ خود قرار بدید ....... ///

نمایش تبلیغــ ـات ما با توجه به نوع سلیقه شما میتونه متفاوت باشه ؛ از لیست کالاهای ما پس از ثبت نام حتما به طور کامل دیدن کنید ؛ هر نوع از محصـ ـولات رو خواستین میتونین روی وبلاگتون به نمایش بزارین ......... ///

لینک ثبــ ـت نام مستقیم شما در وب سایت ما :

http://sabtenam.asiapars.com/index.php?page=register

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد