بانک سوال دبستان گرمه

بانک سوال دبستان گرمه

بانک نمونه سوال ابتدایی متوسطه اول و دوم پایان نامه مقاله تحقیق کارآموزی کارورزی طرح توجیهی کار آفرینی پروژه
بانک سوال دبستان گرمه

بانک سوال دبستان گرمه

بانک نمونه سوال ابتدایی متوسطه اول و دوم پایان نامه مقاله تحقیق کارآموزی کارورزی طرح توجیهی کار آفرینی پروژه

سوالهای تستی

1 ) برای محیط مثلث متساوی الاضلاع . ....

الف) اندازه یک ضلع را در سه ضرب می کنیم 

ب ) اندازه یک ضلع را بر سه تقسیم می کنیم

ج ) اندازه سه ضلع را با هم جمع می کنیم

د ) دو مورد الف و ج درست است  

 

2) در کدام شکل محیط آن اندازه یک ضلع در تعداد الاضلاع است ؟

الف) مربع                                         ج  ) مثلث

ب  ) لوزی                                         د  ) همه موارد

 

3) محیط چند ضلعی منتظمی داریم که سه برابر اندازه ضلع آن است . نام این چند ضلعی کدام است ؟

الف) مربع                                         ج  ) مثلث متساوی الاضلاع

ب  ) لوزی                                         د  ) مثلث متساوی الساقین

 

4)  محیط مثلث متساوی الاضلاعی 24 متر است اندازه یک ضلع آن چند سانتمتر است ؟

الف) 8 متر                                        ج  ) 72 متر

ب  ) 800 سانتیمتر                             د  ) 600 سانتیمتر

 

5) محیط هر شکل یعنی ؟

الف) پیرامون آن                                  ج  ) طول اطراف آن

ب  ) دور تا دور آن                                د  ) هر سه مورد درست است

 

6) مثلثی که دو ضلع هم اندازه داشته باشد ؟

الف) مثلث متساوی الاضلاع                  ج  ) مثلث مختلف الاضلاع

ب  ) مثلث قائم الزوایه                          د  ) مثلث متساوی الساقین

 

7) به مثلثی که هر سه ضلع آن هم اندازه نباشد کدام مثلث است ؟  

الف) مثلث متساوی الاضلاع                  ج  ) مثلث مختلف الاضلاع

ب  ) مثلث قائم الزوایه                          د  ) مثلث متساوی الساقین

 

8) کدام تعریف پاره خط است ؟

الف) قسمتی از خط راست که یک سر آن بسته باشد .

ب  ) قسمتی از خط راست که دو سر آن بسته باشد .

ج  ) قسمتی از خط راست که دو سر آن بسته نباشد .

 

9) هر پاره خط چند نقطه وسط دارد ؟

الف) یک                                            ج  ) دو

ب  ) سه                                           د  ) چهار

 

10 ) محیط هر مثلث متساوی الاضلاع چند برابر طول ضلع آن است ؟

الف) یک                                            ج  ) دو

ب  ) سه                                           د  ) چهار

 

11 ) کدام یک از چهار ضلع های زیر ضلع های هم اندازه دارند ؟

الف) مربع                                         ج  ) مستطیل

ب  ) لوزی                                         د  ) مورد الف و ب درست است

 

  ب                                                            

12) نام شکل مقابل چیست ؟     الف  ج

 

الف) مثلث (الف _ ب _ ج)                    ج  ) مثلث متساوی الاضلاع

ب  ) مثلث متساوی الساقین                د  ) مورد الف و ج درست است

 

13) چهار ضلع برابر دارم اما قطرهایم نامساوی است . من چه شکلی هستم ؟

الف) مربع                                         ج  ) مستطیل

ب  ) لوزی                                         د  ) مورد الف و ب درست است

 

14) چهار ضلع برابر دارم و قطرهایم نیز با هم مساوی است. من چه شکلی هستم ؟

الف) مربع                                         ج  ) مستطیل

ب  ) لوزی                                         د  ) مورد الف و ب درست است

 

15) قطرهای من با هم مساوی است ولی ضلع هایم با هم برابر نیستند . من چه شکلی هستم ؟

الف) مربع                                         ج  ) مستطیل

ب  ) لوزی                                         د  ) مورد الف و ب درست است

نظرات 2 + ارسال نظر
ن.طباطبایی دوشنبه 24 اسفند‌ماه سال 1388 ساعت 19:08 http://www.shah2kht.blogfa.com

سلام لطفا اگه امکان دارد نمونه سوالات تستی و امتحانی ریاضی وعلوم سال چهارم ابتدایی را در وبلاگ خود جای دهید . با تشکر

سلمان پنج‌شنبه 20 اسفند‌ماه سال 1388 ساعت 16:55 http://otagh-13.persianblog.ir/

سلام
ممنون از وبلاگ به روزتون
اگه میخواهید از یک سیستم تبلیغات مطمئن و عالی استفاده کنید من پارس رو به شما پیشنهاد میکنم البته خودم مثل شما اکسین ادز رو دارم ولی همینطور که میدونید اکسین کلیکها رو کمتر نشون میده


هیچ کلیکی رو بیدلیل حذف نمیکنه و همه کلیلکها ثبت میشه
حداقل پرداخت فقط ۱۰۰۰۰ تومان هست
تا ۸۰ تومان برای هر کلیلک پرداخت میکنه

من از ۲ تا سیستم دیگه هم استفاده میکنم اما پارس یه چیز دیگه هست

لطف کنید به عنوان زیرمجموعه من با لینک زیر عضو بشید
مرسی

http://www.pars.im/signup.php?from=solly&ref_code=bd85e99a71e1673110e3ba2167063f38

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد